וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחיה חדשה בצה"ל: קצין שייכשל בבוחן הכשירות יקורקע עד להודעה חדשה

18.11.2019 / 16:45

לוואלה! NEWS נודע כי מפקד זרוע היבשה קבע כי בפני כל קצין לוחם יעמדו שלוש הזדמנויות שונות לעבור את הבוחן שבודק את רמת הכושר הגופני. אם לא יעבור זאת בהצלחה, ישובץ הקצין במשך שבוע לתכנית להעלאת הכושר הקרבי. אחרת - עתידו יישקל

אליפות צה"ל בכושר קרבי/צילום: דו"צ

לוואלה! NEWS נודע כי מפקד זרוע היבשה אלוף יואל סטריק כנראה לא אהב בלשון המעטה את רמת הכושר הגופני של קציני צה"ל ביחידות הלוחמות, ולפני כשבוע וחצי פרסם הנחיה חדשה ממוענת למפקדי האוגדות, החטיבות ומפקדי הגדודים. לפי גישתו של סטריק הכושר של הקצין הלוחם מהווה תנאי סף ליכולתו לפקד על היחידה, ולכן בוחן הכשירות מהווה "תו תקן" למוכנות הקצין למלחמה.

בהתאם לכך קבע סטריק כי קצין שייכשל במבחן הכשירות יוגדר כלא כשיר למלחמה ויקורקע מתפקידו עד למעבר הבוחן. עוד החליט האלוף כי לכל קצין יינתנו שלוש הזדמנויות שונות לעבור את הבוחן במסגרת אותה תקופה של הבחנים. אם בתום שלושת הבחנים לא יעבור את הסף הנדרש הוא ישובץ בבה"ד 8 לתכנית בת שבוע ימים להעלאת הכושר הקרבי, בסיומה יעבור את הבוחן פעם נוספת. קצין שיעבור את הבוחן במתכונת הזו יוחזר לתפקידו, אחרת - עתידו יישקל מחדש.

עוד החליט מפקד זרוע היבשה, כי יחידות וקצינים מצטיינים בבחני הכושר הקרבי יתוגמלו באופן אישי על ידי האלוף בטקס סיום עונת בחני הכשירות שייערך באפריל 2020.

אליפות צה"ל בכושר קרבי, נובמבר 2019. דובר צה"ל
לכל קצין יינתנו שלוש הזדמנויות שונות לעבור את הבוחן. אליפות צה"ל בכושר קרבי/דובר צה"ל

לדברי גורמים בזרוע היבשה, סטריק מייחס חשיבות רבה לכושר הקרבי של הקצינים והלוחמים. בתקופתו כמפקד חטיבת גבעתי זכתה החטיבה הסגולה באליפות צה"ל במקום הראשון. אולם באליפות האחרונה בקטגוריית חטיבות החי"ר לא נכללה חטיבת גבעתי בשלושת המקומות הראשונים.

הגורמים הדגישו כי האלוף מצפה לדוגמה אישית מהמפקדים. עוד הוסיפו כי בהתאם לכך שבבית הספר למ"כים לא ניתן לסיים את הקורס ללא ציון בוחן כושר אם האלוף לא יראה שיפור משמעותי, לא יתקבלו תירוצים של עומס פעילות ביטחון שוטף והכשרות והוא ישקול צעדים נוספים.

עוד בוואלה!

הדד-ליין של ליברמן: אם עד רביעי לא יהיו הסכמות - כל אחד לנפשו

לכתבה המלאה
יואל סטריק, אלוף פיקוד הצפון לשעבר, 7 באפריל 2019. ראובן קסטרו
מצפה לדוגמה אישית מהקצינים. סטריק/ראובן קסטרו

בסוף השבוע האחרון הסתיימה אליפות צה"ל בכושר קרבי, בה השתתפו יחידות מבצעיות שהתחרו בחמישה בחנים שונים: כשירות קרבית לקצינים לוחמים, בוחן פלוגה, בוחן מכשולים קרבי צוותי, בוחן קרב מגע וריצת מפקד יחידה.

בין חטיבות החי"ר זכתה במקום הראשון חטיבת הנח"ל ובהמשך הצנחנים וגולני. בקרב היחידות המיוחדות ניצחה שייטת 13 ולאחר מכן סיירת מטכ"ל ומגלן, ובין היחידות המובחרות גדס"ר נח"ל, בית הספר לקומנדו וגדס"ר גולני.

אליפות צה"ל בכושר קרבי, נובמבר 2019. דובר צה"ל
מתוך אליפות צה"ל בכושר קרבי/דובר צה"ל
אליפות צה"ל בכושר קרבי, נובמבר 2019. דובר צה"ל
מתוך אליפות צה"ל בכושר קרבי/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully