וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר הרג המשפחה בדיר אל-בלח: המטרה אושרה שבועיים לפני התקיפה

17.11.2019 / 13:47

בצה"ל החלו לתחקר את תקרית מותם של שמונה בני משפחה שנהרגו בסבב ההסלמה האחרון לאחר שמבנה שבו שהו הותקף לאחר שזוהה כמתחם השייך לג'יהאד האסלאמי. מהתחקיר הראשוני עולה כי בזמן התקיפה לא ידעו בצה"ל כי יש אזרחים במקום. צה"ל: "מצרים על כל פגיעה בבלתי מעורבים"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בהתאם למידע שעמד לרשות צה"ל, לא היו אמורים להיפגע אזרחים בלתי מעורבים בתקיפה בדיר אל-בלח, שכתוצאה ממנה נהרגו שמונה בני משפחה פלסטיניים - כך עולה מהתחקיר הראשוני של התקרית. על פי התחקיר שפורסם היום (ראשון), המבנים שהותקפו הופללו כמטרה צבאית לראשונה לפני חודשים ספורים, וההפללה קיבלה תוקף נוסף שבועיים בלבד לפני התקיפה.

במסגרת סבב הלחימה האחרון, תכנית "חגורה שחורה", ביצע צה"ל עשרות תקיפות, שחלקן כללו מטרות אדם, בעיקר לצרכי סיכול של חוליות משגרי רקטות, וכן מטרות תשתית, שלרוב כללו מתחמים צבאיים ומתקני אימון של הג'יהאד האסלאמי.

ביתה של משפחת אבו מלחוס שהותקף ברצועת עזה על ידי צה"ל בהסלמה האחרונה ובו נהרגו כל שמונת בני המשפחה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
לפי פרסום, המשפחה השתכנה על דעת עצמה במבנה. ביתה של משפחת אבו מלחוס שנפגע/רויטרס

בלילה שבין רביעי לחמישי, שעות אחדות לפני כניסת הפסקת האש לתוקף, תקף צה"ל מבנה בדיר אל-בלח נגד מטרת תשתית. לדברי גורמים רשמיים בצה"ל, מדובר היה במתחם צבאי של הג'יהאד האסלאמי. המטרה נכנסה למאגר בנק המטרות חודשים ספורים לפני הסיכול הממוקד של בהאא אבו אל-עטא וקיבלה תוקף נוסף - תוקפה פעם נוספת - שבועיים לפני המבצע.

מהתחקיר הראשוני שבוצע בצה"ל עולה כי בזמן התקיפה לא ידעו כי יש אזרחים בתוך המבנה ומלכתחילה זאת לא הייתה מטרת אדם אלא מטרת תשתית במטרה לפגוע במבנה. לפי פרסום בתקשורת הפלסטינית, כתוצאה מהתקיפה של צה"ל נהרגו שמונה אזרחים בני משפחת אבו מלחוס, שאינם מעורבים בטרור, בהם חמישה ילדים. פרסום פלסטיני נוסף הצביע על כך שמדובר במשפחה קשת-יום, שהשתכנה על דעת עצמה במבנה. התחקיר בצה"ל עדיין נמשך.

עוד בוואלה!

דיוק, גמישות וכיפת ברזל אחת: כך צלחה ישראל את חיסול בכיר הג'יהאד

לכתבה המלאה
פלסטינים מתפללים לצד גופותיהם של משפחת אבו מלחוס, שביתה הותקף על ידי צה"ל בהסלמה האחרונה ובו נהרגו כל שמונת בני המשפחה. 15 בנובמבר 2019.. רויטרס
פלסטינים מתפללים מעל גופותיהם של בני משפחת אבו מלחוס/רויטרס

מצה"ל נמסר כי "באירוע הותקפו מבנים שהופללו כמטרת תשתית של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי. מבנים אלה הופללו כמטרה צבאית לראשונה לפני חודשים ספורים, והפללה זו תוקפה על ידי גורמי המקצוע פעם נוספת מספר ימים לפני תקיפתה. מתחקיר ראשוני, הפללת המטרה ותכנון התקיפה נעשו בהתאם להוראות המחייבות בצה"ל".

עוד נמסר כי "בהתאם למידע שעמד לרשות צה"ל בעת ביצוע התקיפה, לא היה צפוי שאזרחים בלתי מעורבים ייפגעו כתוצאה מהתקיפה. צה"ל מצר על כל פגיעה באזרחים בלתי מעורבים, ונוקט דרך קבע במגוון מאמצים, מודיעיניים ומבצעיים, על מנת להימנע, ככל הניתן, מפגיעה באזרחים בלתי מעורבים אגב תקיפה של מטרות צבאיות. צה"ל מתחקר את האירוע על היבטיו השונים, ובכלל זאת גם את סוגיית הימצאות אזרחים בלתי מעורבים במתחם שנתקף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully