וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הדיונים על תיקי נתניהו: ניצן דחה במפתיע את כנס בכירי הפרקליטות

17.11.2019 / 13:25

פרסום ראשון: צמרת הפרקליטות החליטה לדחות את כנס בכירי הפרקליטות, שנערך באופן קבוע בשנים אחרונות, בשל "אילוצי לו"ז". זאת, על רקע הפרסומים על כוונתו של היועמ"ש לפרסם את הכרעתו בתיקי נתניהו בימים הקרובים. הפרקליטות: "ההנהלה נאלצה לדחות, מועד חדש ייקבע בהתאם"

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

דחיית כנס בכירי הפרקליטות - כל הפרטים:

  • צמרת הפרקליטות החליטה לדחות במפתיע את כנס בכירי הפרקליטות שנערך באופן קבוע
  • הפרקליטות: "הנהלת הפרקליטות נאלצה לדחות את המפגש בשל אילוצי לו"ז"
  • על פי פרסומים, בימים הקרובים יפרסם מנדלבליט את הכרעתו בתיקי נתניהו
seperator

צמרת הפרקליטות החליטה היום (ראשון) במפתיע לדחות את כנס בכירי הפרקליטות לדורותיה, שהיה אמור להתקיים ביום חמישי השבוע. מדובר בכנס שנערך באופן קבוע בשנים האחרונות, והסיבה הרשמית לדחייה היא "אילוצי לו"ז". טרם נקבע מועד חדש לכנס.

על פי פרסומים, בימים הקרובים צפויה להתפרסם הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. לקראת ההחלטה, נערכים בצמרת משרד המשפטים דיונים מרתוניים בנושא.

הכנס הוזכר במכתבו של פרקליט המדינה שי ניצן לבכירי הפרקליטות לשעבר, שפורסם בשבוע שעבר ועורר ביקורת בשל הכללתם ברשימת התפוצה של ארבעה שופטים מכהנים. מהפרקליטות נמסר כי "בשל אילוצי לו"ז נאלצה הנהלת הפרקליטות לדחות את מפגש הנהלת הפרקליטות לדורותיה שנקבע ל-21 בנובמבר. מועד חדש ייקבע בהקדם".

פרקליט המדינה שי ניצן בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
בצמרת משרד המשפטים נערכים לדיונים מרתוניים. ניצן/ראובן קסטרו

ניצן שלח בשבוע שעבר לשורת בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה מכתב ובו חומרים פומביים "הרלוונטיים לדיון הציבורי על הפרקליטות". על פי החשיפה של העיתונאי קלמן ליבסקינד, הבכירים לשעבר כללו גם ארבעה שופטים מכהנים. במכתבו, ביקש ניצן ממי מהבכירים לשעבר שיסכים לכך להופיע בתקשורת על המתקפות על הפרקליטות, והוסיף חומרים שאמורים לספק תשובות לטענות נפוצות.

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שוחחה עם ניצן ביום שישי וביקשה ממנו שלא לפנות לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות. "בשיחה שקיימה עם פרקליט המדינה הבוקר הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה", נכתב בהודעה שהפיצה חיות.

על פי הודעת הפרקליטות, המייל המדובר "נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 17 בנובמבר 2019. אוהד צויגנברג, פול צלמים
לפי פרסומים, היועמ"ש יפרסם בימים הקרובים את החלטתו. נתניהו בישיבת הממשלה, היום/פול צלמים, אוהד צויגנברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully