וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטת חיות לשי ניצן: אל תפנה לשופטים בנוגע למתקפות על הפרקליטות

15.11.2019 / 10:47

בשיחה בין נשיאת העליון לפרקליט המדינה ביקשה שלא יפנה לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות. זאת, לאחר מכתב ששלח ניצן לשורת בכירים לשעבר ממשרדו בהם ארבעה שופטים מכהנים. הפרקליטות: "המכתב הופץ בטעות לשופטים - איש לא חשב לבקש מהם להופיע בתקשורת"

צילום: יותם רונן, עריכה: אסף דרורי

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, שוחחה הבוקר (שישי) עם פרקליט המדינה שי ניצן, וביקשה ממנו לא לפנות לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות. זאת, לאחר שאתמול חשף העיתונאי קלמן ליבסקינד כי ניצן שלח לשורת בכירים לשעבר בפרקליטות המדינה, ובהם גם ארבעה שופטים מכהנים, מייל ובו חומרים פומביים "הרלוונטיים לדיון הציבורי על הפרקליטות".

במכתב ששלח ניצן הוא מבקש ממי מהבכירים לשעבר שיסכים לכך להופיע בתקשורת על הנושא. הוא מוסיף לכך חומרים שאמורים לספק תשובות לטענות נפוצות בפי תוקפי הפרקליטות: החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לסגור את התיק נגד פרקליטת מחוז ת"א לשעבר רות דוד, המכתב המנומק של מנדלבליט אשר דוחה את הדרישה לפתוח בחקירה נגד התובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי ועוד.

בהודעה שהפיצה הנשיאה חיות נכתב כי "בשיחה שקיימה עם פרקליט המדינה הבוקר הבהירה כי אין מקום להכללת שמותיהם של שופטים מכהנים ברשימות התפוצה וביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה. פרקליט המדינה הסביר כי "מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות בדיון על עתירה בעניין הסגרת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, העליון 7 בנובמבר 2019. ראובן קסטרו
ביקשה להסיר את שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה. השופטת חיות/ראובן קסטרו
מכתב נשיאת העליון אסתר חיות לפרקליט המדינה שי ניצן, 15 נובמבר 2019. עיבוד תמונה
מכתבה של חיות לניצן שנשלח הבוקר/עיבוד תמונה

גם בפרקליטות הגיבו לדברים ומסרו הבוקר כי "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ובמסגרת זו לקיים גם מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על מנת שיכירו את הדברים. יובהר כי שופטים מכהנים ממילא אינם מתראיינים בתקשורת בענייני הפרקליטות או בכלל, וגם אינם מגיעים למפגשים אלה".

המייל המדובר, על פי הודעת הפרקליטות, "נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה עשרות מנהלים, ובכלל זאת הופץ בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. מובן מאליו כי לפגישה לא הוזמנו שופטים מכהנים ואיש לא העלה בדעתו לבקש משופטים מכהנים להופיע בתקשורת. בעקבות איתור התקלה הורה פרקליט המדינה להשמיט את ארבעת השופטים המכהנים מיידית מרשימת התפוצה. עוד יודגש כי המידע שהועבר למנהלים לשעבר היה מידע פומבי וגלוי ומעולם לא הופץ אליהם שום מידע שאינו פומבי. עדכון על כך נמסר הבוקר לנשיאת ביהמ"ש העליון".

פרקליט המדינה שי ניצן בטקס קבלת פנים לשר המשפטים הנכנס, ח"כ אמיר אוחנה, משרד המשפטים, ירושלים, 23 ביוני 2019. ראובן קסטרו
הסביר כי מדובר בתקלה. פרקליט המדינה ניצן/ראובן קסטרו

תגובת הפרקליטות נחתמה כך: "צר לנו שטעות זו שאירעה בתום לב נוצלה להעלאת טיעונים מופרכים בדבר "תדרוכים פסולים" כביכול של פרקליט המדינה לשופטים מכהנים. במסגרת המייל כאמור לא נשלח דבר שלא פורסם בהודעות דוברות רשמיות, ואין פגם בעדכונם ובשיתופם של יוצאי הפרקליטות באתגרים הברורים בימים אלה, כנהוג וכמקובל בארגונים רבים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully