וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר המתקפה על הפרקליטות: שר המשפטים ונשיאת העליון נפגשו

31.10.2019 / 16:44

אוחנה וחיות הגיעו לטקס חניכת אודיטוריום על שם השופט עדי אזר, ברקע סערת תקיפת הפרקליטות. השר הבהיר כי "אין שום מקום לאלימות ואין שום קשר בין זה לבין ביקורת". חיות הדגישה כי "בצומת הדרכים הזה ניבט אלינו תמרור אזהרה גדול המחייב את כולנו לעצור"

צילום:רוני כנפו, עריכה:שאול אדם

ברקע המתקפה על הפרקליטות, שר המשפטים אמיר אוחנה ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נפגשו היום (חמישי) בטקס חנוכת אודיטוריום על שם השופט עדי אזר, שנרצח מחוץ לביתו ברמת השרון ב-2004. השר אמר במהלך האירוע כי "אין שום מקום לאלימות. אסור בתכלית האסור - המוסרי, לא רק החוקי - שחלילה תיפול שערה משערות ראשו של שופט, פרקליטה או עורך דין".

"אין שום קשר בין זה לבין ביקורת", הדגיש אוחנה. "האיסור הזה חקוק על לוח ליבנו ולאורו נצעד, עם כל המחלוקות, אנו והציבור הישראלי כולו".

הנשיאה חיות נשאה אף היא דברים בטקס וציינה כי "אירוע כזה של רציחת שופט הוא צומת דרכים משמעותי בתולדות ימיה של מדינה, לא כל שכן מדינה שחרטה על דגלה את העיקרון של שלטון החוק וההגנה על זכויות אדם". עוד הוסיפה כי "בעומדנו בצומת הדרכים הזה ניבט אלינו תמרור אזהרה גדול המחייב את כולנו לעצור, להתבונן אל תוך עצמנו ולחשוב מה ניתן לעשות על מנת שאירוע כזה לא יישנה לעולם".

שר המשפטים אמיר אוחנה, אלמנת השופט עדי אזר, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות ויו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי, 31 באוקטובר 2019. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
אוחנה, בלהט אזר, חיות וראש לשכת עורכי הדין אבי חימי/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

מוקדם יותר השבוע כינס שר המשפטים מסיבת עיתונאים מיוחדת במהלכה מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות וטען כי היא "הופכת את עצמה לשחקן במגרש הפוליטי". לטענת שר המשפטים, הפרקליטות קובעת סדר היום בהתאם ללו"ז הפוליטי ומדליפה חומרי חקירה לעיתונאים בניגוד לחוק. "לרגעים יש תחושה שהפרקליטות עושה כל מאמץ כדי להצדיק את טענות הרדיפה", אמר.

דבריו של אוחנה עוררו סערה במערכת המשפט. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן מסרו בתגובה כי "מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר. לדבריהם, "עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין. מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

הנשיאה חיות טענה כי אלה "ימים שאין להם אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו. ימים כאלה מחייבים את כולנו לעמוד איתן ולעשות את מלאכתנו ללא מורא, באחריות ובשיקול הדעת, כמי שאמונים על שלטון החוק, על שמירתו ועל ביצור מעמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully