וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "תקים ממשלה עם הערבים?"; ליברמן: "ניהלת יחסים עם טיבי"

14.11.2019 / 22:13

פחות משבוע לפקיעת המנדט, ראש הממשלה קרא ליו"ר ישראל ביתנו "להפסיק עם המשחקים המסוכנים". ליברמן דרש מנתניהו להתחייב כי יימנע מבחירות שלישיות. ריבלין צפוי להיפגש עם ראשי המפלגות החרדיות והרשימה המשותפת לבחינת אפשרויות להקמת ממשלה ללא בחירות נוספות

עריכה: שאול אדם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתייג הערב (חמישי) מבחירות שלישיות. נתניהו פנה ליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ושאל: "איווט, האם אתה וסיעתך תצביעו נגד הקמת ממשלה שנשענת על תמיכתכם או הימנעותם של חברי הכנסת מהרשימה הערבית המשותפת, שאתה הגדרת אותם כ'גיס חמישי'? אתה באמת מוכן לסכן את ביטחון ישראל ולהקים ממשלה שנשענת על אחמד טיבי ואיימן עודה? מספיק עם המשחקים המסוכנים האלה".

בתגובה, קרא ליברמן לנתניהו להתחייב להימנע מבחירות נוספות. "אדוני ראש הממשלה, לפני שאתה דורש ממני התחייבויות, תתחייב אתה לעם ישראל שלא תיקח את מדינת ישראל למערכת בחירות שלישית תוך שנה בשום מקרה", אמר יו"ר ישראל ביתנו.

עוד הוסיף ליברמן כי "חוץ מזה לאורך השנים אתה זה שניהל יחסים קרובים עם אחמד טיבי, כולל הסכם וואי פלנטשיין. אתה זה שלאחר הבחירות באפריל 2019 ניסה להקים ממשלה עם אבי גבאי תוך שיתוף פעולה הדוק עם הרשימה המשותפת, והאיש הכי מקורב אליך, נתן אשל, פרסם שני מאמרים בזכות שיתוף הפעולה עם אותם ערבים שבפניהם התנצלת לאחר בחירות 2015".

ביבי ואביגדור ליברמן במליאת הכנסת פתיחת מושב הכנסת 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, אתר רשמי
תקיפות הדדיות. נתניהו וליברמן/אתר רשמי, נועם מושקוביץ

בניסיון למנוע בחירות שלישיות, נשיא המדינה ראובן ריבלין צפוי להיפגש בשבוע הבא עם ראשי המפלגות החרדיות וראשי הרשימה המשותפת. בין היתר ייפגש ריבלין עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן וח"כ משה גפני. ראשי המפלגות ביקשו להיפגש עם הנשיא במטרה לבחון אפשרויות להקמת ממשלה מבלי לערוך בחירות נוספות.

עוד בוואלה!

הירי התחדש: התרעות צבע אדום בעוטף עזה, שתי רקטות יורטו

לכתבה המלאה
נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין בסיום קבלת ההמלצות למועמד להרכבת הממשלה, בית הנשיא ירושלים, 23 בספטמבר 2019. רוני כנפו
פחות משבוע לפקיעת המנדט. ריבלין/רוני כנפו

במסגרת המו"מ הקואליציוני, יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ כי חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן עם כחול לבן. לדבריו, שתי המפלגות הגיעו להסכמות בכמה נושאים, בהם העלאת שכר המינימום במשק והפסקת ההעסקה הקבלנית בשירות הציבורי וכן מתווה של חינוך ציבורי חינם מגיל אפס ומתווה לסיוע בפתרון משבר הדיור בציבורי.

"אנחנו עדיין בעיצומו של המשא ומתן", הדגיש פרץ. "יש עוד נושאים רבים שנמצאים בדיון ואנחנו מתכוונים להשיג עבור כל אזרח בישראל הישגים נוספים. אנחנו נחושים לצמצם את הפערים האדירים בחברה הישראלית". עוד הוסיף כי "יש את אלה שמגישים חשבוניות, אנחנו מציגים לכם קבלות".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, עמיר פרץ ואורלי לוי במהלך פגישתם בכנסת 28 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
"עדיין בעיצומו של המשא ומתן". אורלי לוי-אבקסיס, עמיר פרץ ובני גנץ/שלומי גבאי

מוקדם יותר היום נפגש יו"ר כחול לבן בני גנץ במשך כשעה וחצי עם ליברמן, במסגרת המאמצים להקמת ממשלת אחדות רחבה. בסיומה של הפגישה טען ליברמן כי "חסרה לי הודעה חדה וברורה של כל ראשי כחול לבן על קבלת מתווה הנשיא". לדבריו, "מנתניהו שמענו 'לא' חזק על ההצעה שהצעתי. אני לא שמעתי כן חיובי. ולכן אני אעשה כל מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלת אחדות רחבה".

גנץ הדגיש כי הפגישה עם ליברמן הייתה טובה. "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק- אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) קרא לנתניהו לא להיפגש עם ליברמן. לדבריו, "מדובר בציניקן מובהק שלא רואה שום דבר מלבד עצמו. הוא לא רלוונטי לאחדות בכלל".

(עדכון ראשון: 17:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully