וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן וגנץ נפגשו: "חסרה הודעה של כחול לבן על קבלת מתווה הנשיא"

14.11.2019 / 12:40

השניים נועדו בעיתוי קריטי מבחינתו של יו"ר כחול לבן, ברקע חילוקי דעות בתוך מפלגתו בנוגע למתווה הנשיא."הוא מוכן לשקול כל אופציה", אמר גנץ בתום הפגישה יו"ר ישראל ביתנו, שצפוי להיפגש בהמשך עם ראש הממשלה אמר: "שמעתי 'לא' חזק מנתניהו"

עריכה: שאול אדם

יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ נועד הבוקר (חמישי) במשך כשעה וחצי עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בכפר המכבייה ברמת גן, במסגרת המאמצים להקמת ממשלת אחדות רחבה, פחות משבוע לפקיעת המנדט. בסיומה של הפגישה טען ליברמן כי "חסרה לי הודעה חדה וברורה של כל ראשי כחול לבן על קבלת מתווה הנשיא". לדבריו, "מנתניהו שמענו 'לא' חזק על ההצעה שהצעתי. אני לא שמעתי כן חיובי. ולכן אני אעשה כל מאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלת אחדות רחבה".

"אנחנו רוצים שהכל יהיה ברור ומדויק, ואנחנו רוצים תשובה מדויקת מגנץ ומראשי כחול לבן על הצעת הפשרה שלנו, ולא קיבלנו את זה בפגישה היום", הסבירו גורמים בישראל ביתנו, "נעשה הכל למנוע בחירות, שנתניהו מנסה להוביל אליהם".

גנץ הדגיש כי הפגישה עם ליברמן הייתה טובה. "סיימנו פגישה טובה בה ניתחנו את המציאות. למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אני הבהרתי את העמדה שלי לגבי האפשרויות שעל הפרק- אני מוכן לשקול כל אופציה שתעמוד בעקרונות שלי בהיבטי כתב אישום. קבענו להיפגש בתחילת שבוע הבא פעם נוספת. אנחנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון. היה שיח טוב ונמשיך ונפעל במשותף".

לאחר פגישתו עם גנץ, ליברמן צפוי לפגוש גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ומסתמן כי פגישה בין השניים תיערך מחר.

פגישת יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ ויו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן בכפר המכבייה, רמת גן 14 בנובמבר 2019. אלעד מלכה, אתר רשמי
גנץ וליברמן בפתח פגישתם, הבוקר/אתר רשמי, אלעד מלכה

פגישת גנץ וליברמן איננה הראשונה מאז הבחירות האחרונות, אך היא התקיימה בעיתוי קריטי מבחינתו של יו"ר כחול לבן המנסה להרכיב ממשלה. ליברמן הוא גורם מרכזי מבחינתו של גנץ, והוא זה שביקש את הפגישה בתחילת השבוע לאחר שהצהיר כי יברר אם קיימים עוד סיכויים להקמת ממשלת אחדות, ואם אחד הצדדים יסרב להתפשר, הרי שהוא יתמוך בצד השני.

הפגישה עם ליברמן התקיימה ברקע חילוקי דעות בתוך כחול לבן - האם לקבל את מתווה הנשיא לממשלת אחדות, לפיו, נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה ברוטציה, וייצא לנבצרות במידה ויוגש נגדו כתב אישום. בעוד גנץ נוטה לקבל המתווה, ח"כ יאיר לפיד מתנגד לכך באופן נחרץ. בנוסף, בין כחול לבן והליכוד עדיין יש ויכוח לגבי נקודת הזמן שבו נתניהו ייצא לנבצרות, האם במועד הגשת כתב אישום, הקראת כתב האישום או רק עם תחילת המשפט. ליברמן נפגש אמש עם הנשיא ריבלין וביקש ממנו הבהרות באשר למחלוקת זו אך בשלב זה הנשיא לא נקט עמדה.

עוד בוואלה!

מבצע החיסול של נתניהו: הטיל דרך החלון פוצץ את המגעים של גנץ לאחדות

לכתבה המלאה

אתמול: ליברמן נפגש עם ריבלין

יו"ר כחול לבן שב אתמול על הכרזתו כי הוא תומך בממשלת אחדות, אך לדבריו אין לכרוך אותה בסבב ההסלמה. "האחדות צריכה לשרת יותר מאירוע נקודתי, חמור וקשה ככל שיהיה", אמר גנץ במהלך סיור שקיים בשדרות ובאזור הנגב המערבי.

על רקע מאמצי הרכבת הממשלה, הוא הצהיר: "מאז שנכנסתי לפוליטיקה אין נאום שאני לא מזכיר בו את האחדות. אני מתכוון לדבוק בזה. אם יש דרך שאפשר לקדם את האחדות במדינת ישראל, אהיה הראשון לעשות זאת. אני קורא לאחדות כל הזמן ועושה את כל המאמצים כדי להקים ממשלת אחדות. אבל יש הרבה דברים חשובים במדינת ישראל: יש עקרונות וערכים, יש חוק ויש היבטים דמוקרטיים".

בתום הפגישה שנערכה אתמול בין ליברמן ונשיא המדינה ראובן ריבלין, נמסר כי השניים הסכימו כי על הממשלה להיות יציבה ורחבה ככל הניתן. זאת, בין היתר, לאור המצב הביטחוני והכלכלי. עוד הוסיפו כי שתי המפלגות הגדולות צריכות להיות מרכיבים מרכזיים בממשלה שתוקם.

כפי שנחשף בוואלה! NEWS, ליברמן ביקש מהנשיא הבהרות סביב המתווה לאחדות שהציע, ובדגש על נקודת הזמן שבה נתניהו יצטרך לצאת לנבצרות במידה ויוגש נגדו כתב אישום. השניים שוחחו על המתווה שהציע ריבלין לראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, שמבוסס על כמה עקרונות הדורשים תיאום מדויק בין שני הצדדים. הנשיא שב על פרטי ההצעה, והדגיש כי הוא נכון לעמוד לרשות הצדדים בכל הבהרה נוספת שתידרש לטובת הקמת ממשלה מהר ככל הניתן.

המתווה שהציג ליברמן בסוף השבוע לנתניהו וגנץ, מתבסס על מתווה האחדות שהנשיא הציג אחרי הבחירות, לפיו נתניהו יהיה ראשון ברוטציה, אך במידה שיוגש כתב אישום הוא יצא לנבצרות שאינה מוגבלת בזמן וגנץ יכהן כראש הממשלה בפועל. עם זאת, ריבלין לא נקב בנקודת ההתחלה של תקופת הנבצרות - האם תהיה זו הגשת כתב האישום או שמא שלב מאוחר יותר של פתיחת משפט, מה שיוצר בלבול ומחלוקת במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן.

(עדכון ראשון: 10:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully