וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיילים החשודים בהכאת הבדואים במכתב למפקד הכלא: "איימו לפגוע בנו"

14.11.2019 / 19:40

פרסום ראשון: אחד מחיילי נצח יהודה, החשודים בתקיפת צעירים בדואים, טוען כי סוהרים סירבו להעביר למפקד הכלא מכתב ובו לטענתו ספגו איומים מצד אסירים בדואים. "מרגישים בסכנת חיים, ישנים רק לפרקי זמן קצרים". צה"ל: "אין בסיס לטענה ולא התקיים ניסיון למסור את המכתב"

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

חיילי נצח יהודה העצורים בחשד לתקיפת בדואים בדרום טוענים שהתלוננו בפני סוהרי הכלא כי הם חווים איומים מצד אסירים בדואים בפלוגתם - אולם לדבריהם, הסוהרים סירבו להעביר את דבריהם למפקד הכלא. את תלונותיהם ריכזו החיילים במכתב אותו כתבו בין כותלי הכלא, שהגיע לידי וואלה! NEWS.

"כבר מהיום הראשון הרגשנו את המבטים העוינים מבני מיעוטים כשנודע להם שאנחנו מנצח יהודה והסיפור המדובר", נכתב. "זה לא נעצר רק במבטים, כשלאחר זמן מה התחילו להגיע האיומים - פיזית ומילולית - יעידו כל חבריי".

כותב המכתב, אשר שמו אסור בפרסום כמו שאר שמות המעורבים, תיאר כי שניים מהלוחמים הוכנסו בכוח לתא בפלוגה ב', הותקפו מילולית וספגו איומים כי יידקרו בשנתם. עוד נטען כי העצורים האחרים אמרו כי הם מכירים את הלוחמים, "וייסגרו איתם חשבון".

אחד החיילם העצורים בחשד לתקיפת בדואים בדרום. אתר רשמי
אחד החיילם העצורים בחשד לתקיפת בדואים בדרום/אתר רשמי

לדברי כותב המכתב, "בעקבות האיומים האלו הועלה הנושא בבית הדין והשופט החליט כי חזקה על גורמי הכליאה להבטיח את שלומינו, ו(ש)אסור לנו להיות במקום שמסכן אפילו במעט את חיינו. בעקבות החלטת השופט הועברנו לפלוגה א'. שם יעיד הסגל כי אנחנו לא חיילים בעייתיים, ואף רובנו שובצנו בתורנויות ששמורות אך ורק לחיילים שמתנהגים כמו שצריך".

בהחלטת השופט ב-11 בנובמבר, נכתב כי "אין זו הפעם הראשונה בה נשמעת בתיק זה טענה מפי החשודים לאיומים המופנים כלפיהם בתוככי בסיס הכליאה(...)התביעה מסרה כי לאור הטענות שהועלו ננקטו צעדים להבטחת ביטחונם של החשודים, וכי טענות נוספות שהועלו נבדקו ולא נמצא שיש בהן ממש. מובן, כי אין בידי בית הדין להכריע בעצם הטענות לגופן וכי אין בבדיקה שנערכה כדי למעט מן הצורך להוסיף ולדאוג לשלומו של כל חשוד בעודו שוהה במעצר במתקן כליאה".

עם זאת, הלוחם טען במכתבו כי הוא וחבריו פוזרו בחזרה בין הפלוגות השונות. "ביום ראשון, ה-11 בנובמבר, יומיים בלבד לאחר שחולקנו בחזרה לפלוגות, הרגשת הביטחון שלנו שוב התערערה לאחר שניגשו אלינו ארבעה בני מיעוטים ואמרו לנו שישיגו אותנו בכל דרך אפשרית, ואפילו אמרו שיש להם את כל סוגי הנשקים, ותמונות ושמות שלנו, וגם בכלא ישיגו אותנו - ואם לא בכלא, יגיעו גם אל הבתים שלנו".

עוד בוואלה!

למרות הפסקת האש: התרעות צבע אדום בעוטף עזה

לכתבה המלאה
אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום והוריו 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
"הדברים נבדקו לעומק אל מול מפקד הכלא, ולא נמצא כי יש בטענות ממש". אחד מהחיילים החשודים עם משפחתו/אתר רשמי

"אנו מרגישים בסכנת חיים תמידית, ובלילות ישנים לפרקי זמן קצרים", המשיך. "בסך הכל אנחנו שמונה לוחמים אשר נשבענו להגן על המדינה בחיינו ובגופנו בשביל שיוכלו אזרחים לחיות בשקט. תחושת ההפקרות מסכנת החיים שאנו חשים לא מגיעה לנו ומעיקה עלינו מאוד. בסך הכל מילאנו אחר פקודות ופעלנו בדרכים שלימדו אותנו מפקדינו".

על פי פרוטוקול הדיון שנערך בנושא, ענה התובע לטענות סנגור החיילים כי "הדברים נבדקו לעומק אל מול מפקד הכלא, ולא נמצא כי יש בטענות ממש, לרבות הטענה על איומים אמש, מפקד הכלא מצוי בפיקוח מתמיד על החשודים כמו על יתר הכלואים ודואג לביטחונם, אציין כי תאי המעצר וגם התאים הפתוחים מצויים בתיעוד כל העת, ולכן בהקשר זה הטענות נמצאו כלא נכונות".

בימים אלה נמשכים הדיונים בעניינם של שבעה לוחמי נצח יהודה שנעצרו בחודש שעבר לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה בתחנת דלק הסמוכה לרהט. בשבוע שעבר חתם אחד הלוחמים על הסדר טיעון לפיו הודה בתקיפה, וירצה 52 ימי מאסר בבית כלא צבאי. מלבדו, לא הוגש כתב אישום נגד מי מ-14 החיילים שנעצרו בתחילת הפרשה.

דובר צה"ל מסרו בתגובה כי "טענות הכותב אינן נכונות. מבדיקה מקיפה בעניין שנערכה בבסיס הכליאה עולה כי לא התקיים כל ניסיון למסור את המכתב המוזכר למפקדי הכלואים. הבדיקה לא העלתה בסיס לטענה שהושמעו איומים כלפי החיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully