וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אחד העצורים מנצח יהודה: "הצבא עוין את חייליו"

11.11.2019 / 15:20

מעצרם של שני לוחמי נצח יהודה שנעצרו בחשד לתקיפת צעירים בדואים הוארך בבית המשפט עד ליום רביעי. "הם כבר לא רוצים להיות לוחמים", אמר אביו של אחד מהחיילים העצורים. הוא התלונן כי הצבא מעמיד את עצמו נגד החיילים: "הם רוצים לחסל את נצח יהודה"

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

מעצרם של שני לוחמי נצח יהודה שנעצרו בחשד לתקיפת צעירים בדואים הוארך היום (שני) בבית המשפט עד ליום רביעי. אביו של אחד מהלוחמים אמר כי "התביעה רוצה הסדר טיעון של 52 יום עם רישום פלילי. חיילים שנתקלו באחת בלילה באירוע עם בדואים, להפוך אותם לבעלי עבר פלילי".

"כואב לנו", הבהיר האב. "מה שבטוח, הלוחמים החליטו להניח את נשקם. הם כבר לא רוצים להיות לוחמים". הוא הוסיף כי החיילים חסרי ביטחון וכי המערכת שברה אותם. הוא סיפר על מצבו של בנו כי "בלילה הוא מתעורר כל כמה דקות, במקרה כזה צריך קצת רגישות".

"העבירו את החיילים למתקן כליאה עם חיילים בדואים מרהט", סיפר האב. "איימו עלינו שיגיעו למשפחות שלנו, אמרו שיש להם נשקים. לא נתנו לנו להגיש תלונה", הוסיף. עוד סיפר האב כי "הצבא בעצמו עוין את החיילים שלו. למה לא שמים אותם בפלוגה אחרת? זו עוינות. אין משהו אחר. את נצח יהודה הם רוצים לחסל.

אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום 23 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
אחד החשודים מובא להארכת מעצר/שלומי גבאי

לפני ארבעה ימים האריך בית הדין הצבאי ביפו את מעצרם של שמונת חיילי גדוד "נצח יהודה", החשודים בתקיפת אזרחים בדואים במהלך קטטה בדרום הארץ. המעצר הוארך עד לימים שני, שלישי ורביעי. נגד אף אחד מהם לא הוגש כתב אישום עד כה.

במקביל, דווח כי נבדקת אפשרות כי עם חלק מחיילי הגדוד יגובש הסדר טיעון לפיו הם יודו בעבירות של תקיפה וירצו 52 ימי מאסר. הסכם שכזה לא נחתם עד כה, וחלק מהחיילים מתנגדים בתוקף לצעד שכזה.

החיילים נעצרו בחודש שעבר לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה בתחנת דלק הסמוכה לרהט. לפני כעשרה ימים החליטה התביעה הצבאית לשחרר שלושה מתוך 13 החיילים שנחשדו בתקיפה. עשרה מהלוחמים עדיין עצורים.

  • עוד באותו נושא:
  • נצח יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully