וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות הפלסטיני: הרוג בעימותים עם צה"ל באזור בית לחם

יפעת רוזנברג

11.11.2019 / 18:23

משרד הבריאות הפלסטיני מסר כי צעיר נהרג מירי בחזהו במהלך עימותים עם כוחות צה"ל באזור בית לחם. מצה"ל נמסר כי האירוע מתוחקר וצפויה להיפתח חקירת מצ"ח. צפו בתיעוד התקרית

עריכה: עמית שמחה ושאול אדם

צעיר פלסטיני בן 22 נהרג היום (שני) מירי במהלך עימותים עם כוחות צה"ל במחנה הפליטים אל-ערוב שנמצא בין בית לחם לחברון. לפי דיווחים פלסטינים, הצעיר, עומר בדוואי, נהרג מירי בחזהו. התקרית תועדה על ידי הפלסטינים, בסרטון בה נראה הצעיר שנורה בחזהו בעת שהוא יוצא מאחד הבניינים ונופל אל הקרקע.

בצה"ל אמרו שהאירוע מתוחקר וצפויה להיפתח חקירת מצ"ח. בנוסף לכך, אמרו בצה"ל כי העימותים באל ערוב היו קשים, הפלסטינים זרקו אבנים ובקבוקי תבערה, והכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות וגם בירי חי. לדברי צה"ל, זוהתה פגיעה בפלסטיני שאחרי כן דווח על מותו ככל הנראה.

שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב אמר כי "מזעזע לראות את הסרטון שמראה את הריגתו של בדוואי מאש כוחות הביטחון הישראליים בחברון". הוא הוסיף כי לפי הסרטון, "נראה שהוא לא מהווה איום על אף אחד. שולח את תנחומי העמוקים ביותר למשפחתו". בנוסף לכך, קרא מלאדנוב לחקור מקרים כאלה ביסודיות.

פלסטיני נורה למוות בחברון. אתר רשמי
מחנה הפליטים אל-ערוב/אתר רשמי

תקרית זו מצטרפת לעימותים שאירעו במוצאי שבת בשכונת עיסאוויה שבמזרח ירושלים. אז שוטר נפצע בראשו מאבן שהושלכה לעברו, במהלך עימותים שפרצו בין כוחות הביטחון לבין תושבי השכונה - שבה נערך מזה כמה חודשים מבצע אכיפה מתמשך. השוטר פונה לקבלת טיפול רפואי. במהלך העימותים השליכו תושבים בקבוקי תבערה לעבר הכוחות, ואלה הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. תושבי השכונה דיווחו על כמה פצועים, ובהם תינוקות ששאפו גז. שני תושבים נעצרו.

לפי הודעת המשטרה, "במהלך שעות הלילה, החלו קומץ של פעילים ותושבי המקום להתגודד ולהפריע לפעילותם של השוטרים תוך יצירת פרובוקציה מכוונת במטרה להתסיס את המתיחות. במהלך מעצרו של אחד מהם על ידי השוטרים, התפתחה במקום הפרת סדר קשה נגד השוטרים שכללה תקיפה אלימה והשלכת בקבוקי תבערה ואבנים לעברם. כתוצאה מכך נפצע שוטר מפגיעת אבן בראשו, והוא פונה לקבלת טיפול רפואי".

עוד בוואלה!

ראש העיר אשקלון לשעבר שמעוני הורשע בשוחד, אך זוכה מסיקור אוהד

לכתבה המלאה
הלוויתו של הפלסטיני שנורה בחברון 11 באוקטובר 2019. רויטרס
הלווית הפלסטיני, היום/רויטרס

עוד טענו במשטרה כי במהלך סוף השבוע הושלכו לעבר כוחותיה 24 בקבוקי תבערה, אבנים וזיקוקים, שגרמו לפציעתה של תושבת המקום שאף נפגעה באורח קשה ולנזק לכלי רכב במקום, וכן כי נעצרו חמישה חשודים בגין תקריות אלו.

(עדכון ראשון 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully