וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע מעצרים לילי: צה"ל עצר חברת פרלמנט פלסטינית ומבוקשים מהחזית העממית

יפעת רוזנברג

31.10.2019 / 12:22

גורמים רשמיים בישראל מסרו כי חברת הפרלמנט הפלסטינית חאלדה ג'ראר, המייצגת את החזית העממית לשחרור פלסטין ומכהנת גם כבכירה באש"ף. לפי דיווחים פלסטיניים, נעצרו בכירים נוספים מהארגון ונערכה פשיטה על ביתו של סאמר ערביד, החשוד בפיגוע בדולב שבו נרצחה רנה שנרב

אתר רשמי

צה"ל עצר הלילה (חמישי) את חברת הפרלמנט הפלסטינית חאלדה ג'ראר, שמייצגת את החזית העממית לשחרור פלסטין - כך מסרו הבוקר גורמים רשמיים בישראל. ג'ראר, המכהנת גם כבכירה באש"ף, נעצרה בישראל כמה פעמים בשנים האחרונות ולפני כמה חודשים שוחררה ממעצר מנהלי.

דובר צה"ל נמסר כי נעצרו עוד שבעה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות. על פי הודעת דובר צה"ל, החשודים הועברו לחקירה. מקורות פלסטיניים דיווחו במהלך הלילה על מבצע מעצרים של בכירים בארגון כשג'ראר היא אחת מהבכירים שנעצרו.

עוד דיווחו הפלסטינים כי בין הבכירים שנעצרו, מלבד חברת הפרלמנט ג'ראר, היו גם אסיר משוחרר בשם עלי ג'רדאת, ומבוקש נוסף בשם וואליד חנאסה. סגן יו"ר המועצה המחוקקת אחמד בחר גינה את המעצר של חברת המועצה וקרא להפעיל לחץ על ישראל לשחרורה ושחרור כל האסירים הפלסטינים.

חאלדה ג'ראר חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית וראשת וועדת האסירים 2 ביוני 2017. ויקיפדיה, אתר רשמי
חאלדה ג’ראר חברת המועצה המחוקקת הפלסטינית/אתר רשמי, ויקיפדיה

לפי דיווחים פלסטינים, כוחות גדולים של צבא פשטו גם על ביתו של סאמר ערביד, החשוד שהיה ראש חוליית הטרור שביצעה את הפיגוע בדולב שבו נרצחה הנערה רנה שנרב. הפלסטינים טוענים כי החיילים ביצעו פעילות בסמוך לבית, אך עם זאת לא ברור באיזה סוג של פעילות מדובר. ערביד, שאושפז בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים במחלקה לטיפול נמרץ, שב לאחרונה להכרה ודווח כי הוא צפוי להיחקר בקרוב.

בחזית העממית מסרו כי "כוחות הכיבוש ניהלו סבב מעצרים נרחב בשורות מנהיגי הארגון. אנו מטילים על הכיבוש אחריות מלאה על חייהם של הפעילים שנעצרו". עוד נמסר כי סבב המעצרים הזה הוא "לא אלא ניסיון ישראלי נואש לשבור את רצון החזית העממית ולהכניע אותה".

בנוסף לכך, קראו בחזית העממית לפלסטינים לצאת בימים שישי ושבת להפגנות ליום השנה להצהרת בלפור, ולהביע בהן גם את "הזעם לתוכניות החיסול שהכיבוש מתכנן ולתמיכה באסירים". כמו כן, קראו לרשות ולמנגנוני הביטחון שלה להחליט על הפסקת התיאום הבטחוני עם ישראל. גם חמאס גינו בתוקף את מעצרה של ג'ראר וקרא לפלסטינים להמשיך ולהגביר את ההזדהות והתמיכה באסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully