וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה בדרום: שלושה חיילים שנחשדו במעורבות בתקיפה האלימה שוחררו

27.10.2019 / 21:30

התביעה הצבאית החליטה לשחרר שלושה מתוך 13 חיילי גדוד נצח יהודה החשודים בתקיפת הצעירים הבדואים סמוך לרהט. עשרת העצורים הנותרים יובאו מחר לדיון בהארכת מעצרם. עו"ד בן גביר: "לא יכול להיות מצב שבו הלוחמים בבית כלא והבדואים שפגעו בחוק מסתובבים חופשי"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

התביעה הצבאית החליטה היום (ראשון) לשחרר שלושה מתוך 13 חיילי גדוד נצח יהודה שנחשדו בתקיפת הצעירים הבדואים סמוך לרהט. עשרה מהלוחמים עדיין עצורים, ובבית הדין הצבאי ביפו יתקיים מחר דיון בעניין הארכת מעצרם.

מדובר צה"ל נמסר כי "היום הודיעה התביעה הצבאית כי אינה עומדת על המשך מעצרם של שלושה מן החיילים מגדוד נצח יהודה אשר חשודים במעורבות באירוע אלימות שהתרחש לאחרונה. חקירת התקרית נמשכת".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג שניים מהלוחמים שטרם שוחררו, אמר לוואלה! NEWS כי "לצערי זה מעט מדי ומאוחר מדי. הדרישה החד משמעית שלנו זה לשחרר את כולם. לא יכול להיות מצב שבו לוחמים ממשיכים להיות בבית כלא, מחזיקים אותם בתנאים לא תנאים, נאלצו לעבור חקירות מצ"ח, כאשר הבדואים שפגעו בחוק מסתובבים חופשי. אנחנו דורשים לשחרר את כל העשרה הנוספים".

אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום 23 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
אחד החשודים בתקיפה, בשבוע שעבר/שלומי גבאי

אמש פנו הורי החיילים החשודים לרמטכ"ל אביב כוכבי וטענו כי היחס שקיבלו בניהם "מחפיר". לטענתם, ילדיהם נעצרו בצורה משפילה ומבזה וזאת בשעה שביצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה. לטענתם, "למרבה הפלא, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה וניסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים".

כמו כן, הם אמרו כי במהלך החקירה הוכח כי לפחות חלק מהתלונות הן שקר מוחלט והחוקרים לא פעלו בכדי לחקור את תלונות השווא. "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב'תקיפה בצוותא', או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה? האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית?", כתבו ההורים בפנייתם לרמטכ"ל.

עוד בוואלה!

מקורבי פילבר על חקירת ההטרדה: "לא הוא הגיש את התלונה במשטרה"

לכתבה המלאה
אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום והוריו 23 באוקטובר 2019. אתר רשמי
אחד החשודים בתקיפת בדואים בדרום, בבית הדין הצבאי ביפו, בליווי הוריו. שבוע שעבר/אתר רשמי

14 חיילים נעצרו לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה עם צעירים בדואים, ואחד מהם שוחרר בשבוע שעבר. בסרטון נראים החיילים מחטיבת כפיר מתעמתים עם הצעירים מסיבה שעדיין אינה ברורה. לטענת החיילים, הקטטה החלה לאחר ששבו עם מפקד הכיתה מהלוויה בבאר שבע, לאחריה עצרו לזמן קצר בתחנת הדלק בצומת דולב שבדרום. לדבריהם, אז הגיעו הצעירים הבדואים ותקפו אותם ובין הצדדים התפתחה תגרה אלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully