וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת הבדואים בדרום: הורי החיילים פנו לרמטכ"ל בדרישה לשחררם

27.10.2019 / 0:22

הוריהם של חיילי נצח יהודה, שנעצרו לאחר תיעוד הקטטה בתחנת הדלק הסמוכה לרהט, טענו כי בניהם סובלים מיחס מחפיר ודרשו לחקור את הצעירים הבדואים. "האם ערך הערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית?", כתבו ההורים בפנייה לכוכבי

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אסף דרורי

הורי חיילי גדוד "נצח יהודה", החשודים בתקיפת צעירים בדואים בתחנת דלק הסמוכה לרהט, פנו היום (שבת) לרמטכ"ל אביב כוכבי נגד היחס לבניהם, שאותו הגדירו כ"מחפיר". לטענת ההורים, החיילים נעצרו בצורה משפילה ומבזה וזאת בשעה שבצעו פעילות מבצעית תוך הפקרת הגזרה. "למרבה הפלא, הבדואים המעורבים לא נחקרו כלל על האיום בדקירה וניסיון חטיפת הנשק עליהם דיווחו החיילים", טענו ההורים.

כמו כן, הם אמרו כי במהלך החקירה הוכח כי לפחות חלק מהתלונות הן שקר מוחלט והחוקרים לא פעלו בכדי לחקור את תלונות השווא. "מה אתה מצפה מחייליך כאשר הם שומעים כי חבר שלהם מותקף, האם עליהם להישאר במקומם מחשש שיואשמו ב'תקיפה בצוותא', או שעליהם לחתור למגע ולהגן על החבר המצוי במצוקה? האם הערך של ערבות הדדית קיים בצה"ל או שהוא נמחק בשערי הפרקליטות הצבאית?", כתבו ההורים בפנייתם לרמטכ"ל.

אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום 23 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
אחד החשודים בתקיפה בדיון בבית המשפט הצבאי יפו/שלומי גבאי

הם ביקשו "להורות באופן מיידי על שחרורם של החיילים מהמעצר והחזרתם לפעילות המבצעית. להורות לגורמים האחראים לכך לחקור את חלקם של המתלוננים הבדואים בפרשה, כולל תלונות השקר שכבר הוכחו. להבהיר באופן ברור כי במידה והחיילים אויימו כפי שהם טוענים, הינך מגבה את תגובתם. להורות לחקור גם את הבדואים, ולהעמיד לדין את מי שאיים בדקירה וניסה לחטוף נשק מחיילי צה"ל".

תגובת דובר צה"ל: "הפנייה תענה במישרין לפונה לכשתתקבל בלשכת הרמטכ"ל".

13 החיילים נעצרו לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה. בית המשפט הצבאי ביפו האריך ביום חמישי את מעצרם של 11 מהם, וקבע כי שניים יהיו במעצר פתוח ביחידה. חייל נוסף שוחרר במהלך הדיון.

לפי החלטת בית הדין הצבאי ביפו שהגיעה לידי וואלה! NEWS, "חומר הראיות אינו מספק תמונה מלאה לגמרי של הקולות, האווירה, והרוחות ששררו בזירת האירוע", אולם, "די בתמונה שהתגבשה כדי להביא לחשד סביר בעוצמה מספקת לפעילות מרבית החשודים בעבירות המיוחסות להם".

עוד בוואלה!

הקלטות נתניהו-מוזס: "אפעל בכל הכלים, זו תהפוך למשימת חיי"

לכתבה המלאה
בדואי שהוכה. אתר רשמי
אחד מהצעירים שטוענים שהותקפו/אתר רשמי

עוד נכתב כי "למרבה הצער, התמונה העובדתית הנלמדת, לפי שעה, היא של תקיפת חלק מן החיילים את האזרחים ממוצא בדואי מבלי שקדמה לכך אלימות מצד אותם אזרחים. היקף החיילים המעורבים באירוע, העובדה כי אחזו בנשקים ועשו בהם שימוש אל מול התנהלות האזרחים - מאפשר לקבל כסבירה את החלטת גורמי החקירה לבכר גרסת האזרחים לעת הזו ולנקוט בפעולות חקירה כנגד החשודים דווקא".

בארגון צלמו אמרו כי "לא נפקיר את חיילי צה"ל שהותקפו. מדובר בחיילי צה"ל שעשו מה שמצופה מכל חייל ולצערנו המערכת, במקום לגבות אותם ולחקור את התוקפים בוחרת לעצור ולהשפיל את המותקפים- חיילי צה"ל. ארגון בצלמו יפעל לחשוף את האמת".

אביו של אחד הצעירים הבדואים שהיו מעורבים בקטטה, האשים את החיילים בהתגרות והכחיש כי הצעירים היו חמושים בסכינים. "החיילים דיברו אליו ולחבריו לא יפה, קראו לאחד מהם מניאק וערבי מסריח, הרביצו לו ודרכו עליו. הם נתנו מכות לכולם, חלקם נזקקו לטיפול רפואי. הבן שלי הגיש תלונה במשטרה והוא בטראומה בבית".

(עדכון ראשון: 26/10 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully