וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטטה בדרום: מעצרם של שמונה לוחמי כפיר הוארך

7.11.2019 / 20:50

בית הדין הצבאי האריך את המעצר של חיילי גדוד "נצח יהודה" עד לשבוע הבא, ובשלב זה לא הוגש כתב אישום נגד אף אחד מהם. במקביל, לפי הסדר הטיעון המתגבש חלק מן הלוחמים החשודים בתקיפת אזרחים בדואים בתחנת דלק ירצו 52 ימי מאסר. עם זאת, חלק מהחיילים מתנגדים לצעד זה

צילום: חדשות 13, עריכה: שאול אדם

בית הדין הצבאי ביפו האריך היום (חמישי) את מעצרם של שמונת חיילי גדוד "נצח יהודה" החשודים בתקיפת אזרחים בדואים במהלך קטטה בדרום הארץ. המעצר הוארך עד לימים שני, שלישי ורביעי. בשלב זה, נגד אף אחד לא הוגש כתב אישום.

במקביל, נבדקת אפשרות כי עם חלק מחיילי הגדוד יגובש הסדר טיעון לפיו הם יודו בעבירות של תקיפה וירצו 52 ימי מאסר. הסכם שכזה לא נחתם עד כה, וחלק מהחיילים מתנגדים בתוקף לצעד שכזה.

החיילים נעצרו בחודש שעבר לאחר שהופץ ברשת תיעוד שלהם במהלך קטטה בתחנת דלק הסמוכה לרהט. לפני כעשרה ימים החליטה התביעה הצבאית לשחרר שלושה מתוך 13 החיילים שנחשדו בתקיפה. עשרה מהלוחמים עדיין עצורים.

אחד החשודים בתקפית בדואים בדרום 23 באוקטובר 2019. שלומי גבאי
כמה מהלוחמים החשודים, בחודש שעבר/שלומי גבאי

בחדשות 12 פורסם הערב תמלול חקירתו של המ"כ במצ"ח. לאחר שמסר גרסה מפורטת בה טען כי הגן על עצמו ועל חיי חייליו מאחר וחש סכנת חיים ממשית, שאל אותו החוקר: "אם אזרח אומר לך בוא אני אדקור אותך, למה אתה הולך לקראתו? למה אתה לא בורח ממנו?". המ"כ השיב כי "קודם כל חיילי היו קרובים אלי, דבר שני אני הייתי בחוץ. אם היה דופק ריצה הוא עדין יכול היה להספיק לדקור אותי. זה מה שמצופה ממני כלוחם בצה"ל".

עו"ד איתמר בן גביר, המייצג כמה מהחיילים אמר כי מדובר ביום שחור למדינת ישראל. לדבריו, "במקום לתת גיבוי לחיילים פוגעים בהם ושוב מרתיעים חיילים מלפעול נגד מחבלים".

עו"ד חי הבר מטעם עמותת "חוננו", המייצג אף הוא כמה חיילים אמר בכניסה לדיון כי "לא ברור לי עדיין מדוע לא חקרו את תלונת החיילים לגבי התנהגות אלימה, תוך איומים, של אותם בדואים".

עוד בוואלה!

הקטטה בדרום: שלושה חיילים שנחשדו במעורבות בתקיפה האלימה שוחררו

לכתבה המלאה
תיעוד קטטה  בין חיילים לבין צעירים בדואים בתחנת דלק בדרום. צילום מסך
המ"כ חש בסכנת חיים. תיעוד מתוך הקטטה/צילום מסך

לפי החלטת בית הדין הצבאי ביפו על הארכת מעצרם של הלוחמים לפני כמה שבועות, על בסיס דיון שארך שעות ארוכות והסתיים בשעה 3:22 בלילה, "חומר הראיות אינו מספק תמונה מלאה לגמרי של הקולות, האווירה, והרוחות ששררו בזירת האירוע", אולם, "די בתמונה שהתגבשה כדי להביא לחשד סביר בעוצמה מספקת לפעילות מרבית החשודים בעבירות המיוחסות להם".

עוד נכתב כי בהחלטה שהגיעה לידי וואלה! NEWS כי "למרבה הצער, התמונה העובדתית הנלמדת, לפי שעה, היא של תקיפת חלק מן החיילים את האזרחים ממוצא בדואי מבלי שקדמה לכך אלימות מצד אותם אזרחים. היקף החיילים המעורבים באירוע, העובדה כי אחזו בנשקים ועשו בהם שימוש אל מול התנהלות האזרחים - מאפשר לקבל כסבירה את החלטת גורמי החקירה לבכר גרסת האזרחים לעת הזו ולנקוט בפעולות חקירה כנגד החשודים דווקא".

(עדכון ראשון: 15:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully