וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מתגבר כוחות באוגדת עזה; חשש מניסיונות חדירה קרקעית מהרצועה

12.11.2019 / 17:06

לוחמי שריון, גולני וכוחות מבית הספר למקצועות החי"ר נשלחו לאוגדת עזה בעקבות המצב הביטחוני. הכוחות בשטח נערכים להגנה על יישובים בסביבת הגדר ולאפשרות שתידרש חצייה של הגבול

עריכה: אסף דרורי

בעקבות ההסלמה ברצועה, צה"ל תגבר בשעות אחרונות את אוגדת עזה בכוחות יבשה, בהם שריון, גדוד 13 מגולני וכוחות מבית הספר למקצועות החי"ר. כמו כן, המפקדות של פיקוד הדרום מתוגברות על ידי קציני מילואים בכירים. לדברי גורמים בצה"ל, הכוחות בשטח נערכים לאפשרות שארגוני הטרור ינסו להגיב באמצעות חדירה קרקעית. בשל כך, בצבא נערכים להגנה על ישובים בסביבת הגדר וגם לאפשרות שיידרש לחצות את הגבול.

מאז שעות הבוקר שוגרו כ-170 רקטות מרצועת עזה לשטח ישראל. כ-60 מהן יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. במקביל, כלי טיס של חיל האוויר תקפו יעדים של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בעקבות תקיפות צה"ל נהרגו חמישה פלסטינים.

פטררית עשן במהלך תקיפה צה"ל בעזה 12 בנובמבר 2019. אמיר בוחבוט
עשן מיתמר בשמי עזה בעקבות תקיפות צה"ל, היום/אמיר בוחבוט

מוקדם יותר היום הדגיש ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל לא מעוניינת בהסלמה. עם זאת, הבהיר כי "נעשה ככל שיידרש כדי להגן על עצמנו. הפעולה עלולה לקחת זמן. צריך אורך רוח. צריך לאפשר לצה"ל לעשות את העבודה".

ההסלמה החלה בעקבות חיסולו של אבו בהאא אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי שצה"ל הפציץ את ביתו בשכונת שג'עיה בעזה. נתניהו אמר כי "בשנה האחרונה רב-המחבלים הזה יזם, תכנן וביצע פיגועים רבים, ירה מאות רקטות לעבר יישובי העוטף והיה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים".

עוד בוואלה!

אזהרות יש לממש: המסר של ישראל בחיסול בכיר הג'יהאד האסלאמי

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל, ר' השב"כ, ר' המל"ל ובכירי צה"ל, בשעות הלילה המאוחרות בחדר המלחמה בבסיס מטכ״ל.. קובי גדעון/לע״מ, אתר רשמי
ראש השב"כ ארגמן, נתניהו וכוכבי בחדר המלחמה, היום/אתר רשמי, קובי גדעון/לע״מ

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר כי אל-עטא "היה אחראי על פיגועים שיצאו מהרצועה, אירועי צליפה וירי רקטי, והוא במידה רבה ערער את הביטחון והיציבות בעוטף עזה ופעל כדי לחבל בניסיונות ההרגעה מול חמאס. פצצה מתקתקת חיה. גם בימים האחרונים הוא פעל לבצע פיגועים".

לדבריו, חיסולו התבצע בהתאם להמלצת צה"ל לדרג המדיני. "אין לנו עניין בהסלמה אך אנחנו נערכים להמשך ההסלמה ולכל תרחיש", אמר כוכבי. "אני מבקש לנצל את ההזדמנות וקורא לכל האזרחים ולפעול על פי הנחיות פיקוד העורף שמצילות חיים. בשעות האחרונות אנחנו מקבלים גיבוי מהעם והוא חשוב לנו בביצוע המשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully