וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 8 איבדה הכרה באזעקה בחולון ופונתה לביה"ח במצב קשה; "החלה לפרכס"

12.11.2019 / 13:00

הילדה איבדה את הכתרה בחדר מדרגות בבניין במהלך מטח רקטות לעבר גוש דן. צוות מד"א שהוזעק למקום ביצע בה פועלות החייאה עד שחזר לה הדופק. היא פונתה לוולפסון בבת ים כשהיא מורדמת ומונשמת. מצבה יציב. אמה של הילדה לוואלה! NEWS: "אין עדיין מושג למה זה קרה לה"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, משטרת ישראל, נתיבי ישראל, טאי צבן, קטי אמסלם ואיתי אבני; עריכה: אסף דרורי

ילדה בת שמונה איבדה הבוקר (שלישי) את הכרתה בחולון בזמן האזעקות בגוש דן, ומצבה קשה אך יציב. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי מציל חיים וביצעו בה פעולות החייאה עד שחזר הדופק ופינו אותה לבית החולים וולפסון בבת ים כשהיא מורדמת ומונשמת.

אמה של הילדה אמרה לוואלה! NEWS: "הייתה את האזעקה הראשונה, בסביבות תשע, ובאמצע היא התמוטטה. השכנים התחילו החייאה, השכן שלנו, ואז האמבולנס הגיע והגענו לכאן. אין עדיין מושג למה זה קרה לה".

פראמדיק מד"א אנדרי ירמייב שנכח במקום, סיפר: "כשהגענו למקום הבחנו בחדר המדרגות של הבניין בילדה כבת 8 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שבזמן האזעקה הם יצאו להתמגן בחדר המדרגות ואז היא איבדה את הכרתה".

ירמייב הוסיף כי "הענקנו לה טיפול רפואי מציל חיים שכלל פעולות החייאה מתקדמות, עיסויים, הנשמות, מתן מכות חשמל וטיפול תרופתי עד שחזר הדופק וייצבנו את מצבה. אז פינינו אותה לבית החולים כשהיא במצב קשה ויציב, מורדמת ומונשמת".

יירוט רקטות מעל תל אביב, 12 בנובמבר 2019. אבי כהן
29 נפגעים בסך הכל. יירוט רקטות מעל תל אביב,, היום/אבי כהן

ספיר הינדי, פרמדיקית מד"א שטיפלה בילדה, אמרה לוואלה! NEWS: "לדברי אמה של הילדה, היא בריאה בדרך כלל. האם סיפרה כי כמה דקות לפני שהגענו הן ירדו ביחד במדרגות. במהלך הירידה נשמעה אזעקה, היא איבדה את ההכרה והחלה לפרכס למספר שניות. עוברי אורח שעברו במקום החלו בפעולות החייאה. כשאנחנו הגענו מצאנו אותה מחוסרת הכרה, לקחנו אותה לבית של השכנה, התחלנו בדיקה".

מגן דוד אדום הודיע כי בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ויקי הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל לאחר חיסולו הלילה של בהאא אבו אל-עטא, בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, חובשים ופרמדיקים העניקו במהלך היום טיפול רפואי ל-29 בני אדם. בהם, גבר בן 35 שנפגע מרסיסים במועצה האזורית באר טוביה. בנוסף, 15 בני אדם נפגעו כתוצאה מחבלות שנגרמו בעת שנאלצו להכנס למרחבים מוגנים ולמקלטים בדרום ובמרכז, ו-13 נפגעי חרדה.

עוד בוואלה!

אחרי חיסול הבכיר בעזה: מטחי רקטות לדרום ולגוש דן, יירוטים בשמי ת"א

לכתבה המלאה
צוות מד"א שטיפל בבת השמונה ברחובות, 12 נובמבר 2019. עיבוד תמונה
"הילדה בריאה בדרך כלל". צוות מד"א שטיפל בבת השמונה, היום/עיבוד תמונה

בעקבות המצב הביטחוני, הוכרזה כוננות שיא בעוטף עזה ובאזור המרכז, והלימודים בכל אזור הדרום ובגוש דן בוטלו. כמו כן, הודיע פיקוד העורף כי במידה וקיים מרחב מוגן, ניתן לצאת לעבודה באזורים השפלה, דן וירקון. במקביל, הקבינט המדיני ביטחוני התכנס לישיבה בקריה בתל אביב. שר הביטחון הנכנס נפתלי בנט משתתף בדיון, כשבשעה 11:00 הוא צפוי להיכנס רשמית לתפקידו.

אחת מעשרות הרקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו בבית בנתיבות. מאיר חדד, בעל הבית שנפגע מרקטה, אמר כי "הייתה אזעקה, ואחרי כמה דקות שמעתי פיצוץ. החשמל קפץ ונפל פה". בתו, לבנה חדד, סיפרה: "היינו בתוך הבית בממ"ד, היה פיצוץ חזק. זה שנכנסו לממד היה מה שהציל אותנו. יצאתי מהממ"ד וראיתי שהכל הרוס. אימא שלי צרחה: 'זה בתוך הבית'". כמו כן, רקטה נוספת תועדה פוגעת בכביש 4 בצומת גן יבנה.

כוחות משטרה הוזעקו אל צומת גן יבנה (כביש 4) בעקבות נפילת רקטה.12 בנובמבר 2019. דוברות משטרת ישראל
פגיעה ישירה בצומת גן יבנה, היום/דוברות משטרת ישראל

יובל אלפי מתל אביב יצאה עם משפחתה לחדר המדרגות לאחר ששמעה אזעקה. "קמתי בבוקר ושמעתי את האזעקה. פשוט יצאנו כולנו החוצה לחדר מדרגות, כל השכנים היו שם. כמה הודעות לאחר מכן קיבלתי הודעה שאין היום עבודה. אני לא מפחדת, אני דואגת. אבל אני סומכת על הצבא ובטוחה שהמצב ישתפר".

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully