וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפצע עוד מדמם": אלפים השתתפו בטקס "האסיפה הישראלית" לזכר רבין

11.11.2019 / 6:41

יותר מעשרת אלפים בני אדם הגיעו לאירוע שהתקיים בכיכר רבין בת"א בהובלת תנועות הנוער. בטקס לקחו חלק גם אנשי רוח, תרבות, תקשורת ופעילים חברתיים. דליה רבין בירכה את המשתתפים: "אתם מקיימים כאן את המורשת שלו"

עריכה: עמית שמחה

כחלק מאירועי הזיכרון לציון רצח ראש הממשלה יצחק רבין, נערכה אמש (ראשון) "האסיפה הישראלית" המרכזית בכיכר רבין בתל אביב בהשתתפות יותר מעשרת אלפים בני אדם. דליה רבין, יו"ר מרכז רבין ובתו של ראש הממשלה לשעבר, נשאה דברים באירוע. "24 שנים לרצח ונראה בתום היום הארוך הזה שהפצע עוד מדמם מאוד", אמרה רבין. "אתם מקיימים כאן את המורשת שלו. זו המורשת של יצחק רבין, המוני בני הנוער מכל הארץ מכל המקומות והשוני זה המורשת של יצחק רבין".

את האירוע יזמה קואליציית "זוכרים את הרצח. נאבקים על הדמוקרטיה" בהובלת תנועות הנוער, תנועת דרור ישראל ובשיתוף מרכז רבין וקק"ל. השנה, הגיעו לאירוע לראשונה גם אנשי רוח, תרבות, תקשורת ופעילים חברתיים שהובילו את המפגשים. בין המשתתפים היו אורי בנקי, שבתו שירה נרצחה במצעד הגאווה בירושלים, כלת פרס ישראל הרבנית עדינה בר שלום, העיתונאים ששידרו בליל הרצח אילה חסון, יעקב אילון וגדי סוקניק ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אתם מקיימים כאן את המורשת שלו". דליה רבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בר שלום הבהירה כי "אנחנו נאבד את העם היהודי אם לא נבין שהחלום של מדינה יהודית בה כולם מקיימים תרי"ג מצוות היא לא ריאלית. בפוליטיקה החרדית אין להשקפה הזאת ייצוג, הם רוצים הכול או כלום ואני חוששת שנשאר עם כלום".

"הכי קל ללבות את השנאה ולהתאחד סביבה", אמר בנקי. "לקרוא 'מוות להומואים, מוות למתנחלים, מוות לכל מי שהוא לא אני'. המנהיגים מכל הסוגים נהנים משיח של שנאה שמבדל אותנו".

עוד בוואלה!

נתניהו עונה לנכד של רבין: ניצלת את האזכרה הממלכתית להשתלחות פוליטית

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האסיפה הישראלית לזכרו של יצחק רבין, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

העיתונאי סוקניק שחזר את הראיון שערך עם ראש האופוזיציה דאז, בנימין נתניהו, יומיים אחרי הרצח. "בתגובה הראשונה, הוא לא הזכיר המילה את הרצח, רק תקף במתקפה חריפה את אלה שמאשימים אותו ואת הימין ואת הרבנים, בהסתה שגרמה לרצח", סיפר סוקניק. "כשסיים, אמרתי לו שהוא שכח להזכיר את הרצח. הוא הופתע מעצמו, והתגובה הוקלטה שוב, כשבראשה הגינוי לרצח".

"חשבנו שלפני 24 שנים שברנו את השיא של הוויכוחים והסכסוכים - היום אנחנו שוברים אותו כל יום מחדש", אמר אילון. "האם ייתכן, רצח פוליטי גם היום? לגמרי כן, לצערי. איך יהיה תיקון? לא מלמעלה. רק אם נצליח לקיים שיח".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האסיפה הישראלית לזכרו של יצחק רבין, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully