וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להתגבר על הטרור ולהגיע לפתרון": המסר של רבין ללוחמים נחשף אחרי 27 שנה

10.11.2019 / 8:03

בארכיון מוזיאון משמר הגבול התגלתה קלטת ששיגר רה"מ למפקדי היחידה בשנת 1992, ובה קרא להבטיח "שאלה המתנגדים למו"מ לשלום, הזורעים טרור ואלימות, ידעו שלא ישיגו את מטרותיהם". במג"ב התרגשו מחשיפת הסרטון: "פריט היסטורי מופלא ונדיר"

-

27 שנה לאחר שהוקלטה, חשפה יחידת ההיסטוריה של מג"ב היום (ראשון) - יום הזיכרון לרצח רבין - ברכה מצולמת ששיגר ראש הממשלה דאז לכנס מפקדי היחידה בסיכום אותה השנה, ונמצאה בארכיון מוזיאון משמר הגבול. בין היתר, בקלטת הנדירה מברך רבין את הלוחמים, ומאחל שבמקביל ללחימה בטרור - תימצא דרך גם לפתרון מדיני ושלום.

"משמר הגבול, מאז תחילת האינתיפאדה, מילא תפקיד ממדרגה ראשונה בכל הנושאים הנוגעים לביטחון, לביטחון בשטחים, לביטחון של בירתנו ירושלים וכמובן במשימות ביטחון אחרות. אני יודע להעריך את המיומנות המקצועית של חיילי ומפקדי משמר הגבול. הוכחתם את עצמכם בכל תחום, בכל מקום. מג'בליה ברפיח ועד הקסבה של שכם ומחנות הפליטים ליד רמאללה. אני יודע שאתם עומדים בפני מבחנים קשים אבל את משימתכם ביצעתם, ביצעם בדרך מעולה", אמר רבין בסרטון.

קלטת ברכה של ראש הממשלה יצחק רבין למפקדי ולוחמי מג"ב, 1992 (צילום מסך). יחידת ההיסטוריה של מג"ב, אתר רשמי
"להתגבר על הטרור ולהגיע לפתרון". רה"מ הנרצח רבין בתיעוד שנחשף/אתר רשמי, יחידת ההיסטוריה של מג"ב

"אני מאחל לכולנו שבשנה הקרובה לא רק נתגבר על הטרור ונביא להפחתתו המשמעותית, אלא גם נמצא דרך מדינית להגיע לפתרון כולל של הבעיה. אולם, כדי להגיע לפתרון מדיני צריך להבטיח שאלה המתנגדים למשא ומתן לשלום, הזורעים טרור ואלימות, ידעו שלא ישיגו - לא ישיגו את מטרותיהם".

במשמר הגבול תיארו את הסרטון כ"פריט היסטורי מופלא ונדיר" ואת דבריו של ראש הממשלה שנרצח ככאלה שנותרו "רלוונטיים מתמיד". "יצחק רבין הכיר את מג"ב כמפקד וכרמטכ"ל, כפוליטיקאי וכראש ממשלה והסמיכות של מציאת ההקלטה ליום הזיכרון ה-24 הביאה לכך שהיא תוקרן היום לכל הלוחמים והלוחמות במסגרת אירועי הזיכרון במג"ב", אמר לוואלה! NEWS דובר משמר הגבול, רפ"ק ברוך הוניג, "מזה עשרות שנים ניצבים לוחמי מג"ב בחזית הלחימה בטרור והמשרתים בחיל פרוסים בכל הגזרות המורכבות ביותר בישראל. לצד האתגרים הביטחוניים שלא ממש השתנו מדבריו של רבין, כך גם נשארה התרומה הגדולה של לוחמי מג"ב לביטחון המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully