וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להותיר את המחלוקות בחוץ": דברי הרמטכ"ל לרגל יום הזיכרון ליצחק רבין

רב אלוף אביב כוכבי קרא במכתבו לחיילים ולמפקדים לשמר את הממלכתיות ולנהוג בכבוד הדדי ובסובלנות האחד בשני, ובכך ימשיך צה"ל לעמוד במשימותיו ולחתור לניצחון

בימוי: הילה קובו, עריכת וידאו: נועה לוי, צילום: ניב אהרונסון

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, פרסם את פקודת היום המיוחדת לציון יום הזיכרון לרצח ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין. "יש רגעים היסטוריים הנצרבים בתודעה הלאומית, בזיכרון הקולקטיבי של העם; חלקם רגעי שיא, המסבים לאזרחי המדינה תחושת גאווה ושייכות, חלקם רגעי טלטלה ושפל. כזה היה ערב הארבעה בנובמבר", פתח הרמטכ"ל את דבריו.

"כשבמהדורות החדשות הדהדה הבשורה המרה על רצח ראש הממשלה יצחק רבין זיכרונו לברכה, נדמה היה כי שלוש היריות פגעו בכל בית בישראל", המשיך כוכבי. "הן חצו מחלוקות חברתיות, השתיקו ויכוחים סוערים והותירו את העם כולו בתדהמה ובזעזוע. גם היום, בחלוף 24 שנים, עלינו להמשיך ולהעמיק במשמעותו של הרצח כתזכורת למחיר הכואב של השנאה, ההסתה והפילוג שבתוכנו, ולטפח כבוד הדדי, סובלנות, וריבוי דעות לצד אחדות המטרה".

הרמטכ"ל אביב כוכבי בטקס סיום קורס קצינים, 31 באוקטובר 2019. דובר צה"ל
"עלינו לשמור על צה"ל כארגון מופת – ישר, ערכי וממלכתי". כוכבי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל כוכבי פנה במכתבו המיוחד לכלל חיילי צה"ל, והפציר בהם לכבד את העומדים מסביבם מתוך הבנה כי לצה"ל מטרה משותפת - שמירה על ביטחון מדינת ישראל. "לצה"ל יש ייעוד וייחוד וכדי לעמוד במשימותיו ולנצח, חובה עליו לשמר ולטפח את עקרון הממלכתיות. עלינו להוקיע התנהגות שאינה מכבדת את הזולת, להותיר את המחלוקות החברתיות מחוץ ליחידה, לכבד זה את זה ולפעול יחד מתוך דבקות במטרה וחתירה לניצחון".

הרמטכ"ל יצחק רבין, מאי 1967. GettyImages
"צה"ל נוטל על עצמו שורה של משימות המכוונות לענייני שלום". רבין כרמטכ"ל במלחמת ששת הימים/GettyImages

כוכבי ציטט מנאומו של רבין בעת שקיבל תואר דוקטור לשם כבוד לאחר הניצחון במלחמת ששת הימים, בה שימש כרמטכ"ל: "מוסכם ומקובל בעולם שצה"ל שונה מצבאות רבים אחרים. אף על פי שמשימתו הראשונה במעלה היא המשימה הצבאית והביטחונית, נוטל הוא על עצמו שורה ארוכה של משימות המכוונות לענייני שלום; לא לחורבן כי אם לבניין ולהאדרת כוחה התרבותי והמוסרי של האומה".

בסיום הפקודה, אמר כוכבי כי ייחודו של צה"ל מתבטא בכך שהוא המרחב שמפגיש ומאחד בין חלקי העם, ובכך תורם להנעת החברה הישראלית קדימה. "צה"ל תורם להתבגרותם של נערות ונערים, מחבר בין אוכלוסיות מגוונות, מספק הזדמנויות שוות למשרתיו, מטמיע בכולם נורמות של משימתיות ועבודת צוות ומטפח מנהיגות. מסיבות אלו הפך צה"ל לסמל של העם וסמל בעיני העם; עלינו לשמור עליו כארגון מופת - ישר, ערכי וממלכתי. זה המפתח להיותו צבא העם, זה המפתח לניצחון, וזה המפתח לתרומתו לחברה הוגנת ומכבדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully