וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה היסטוריה: לראשונה קצינה תפקד על גדוד בתותחנים

7.11.2019 / 19:23

אפרת קייקוב-לוי בת ה-31 מונתה למפקדת גדוד "הרעם" בעוצבת "געש" שבתותחנים, ובכך הפכה לאישה הראשונה שתפקד על הגדוד בחיל. קייקוב-לוי הועלתה לדרגת סגן-אלוף, והגדוד עליו תפקד עתיד לעשות שימוש ברקטת ה"רומח", המיועדת לפגיעה ברמת דיוק של 35 ק"מ

רס"ן אפרת קייקוב לוי. אתר רשמי
לראשונה בצה"ל, קייקוב-לוי/אתר רשמי

רב-סרן אפרת קייקוב לוי מונתה היום (חמישי) למפקדת גדוד "הרעם" בעוצבת "געש" שבתותחנים, ובמסגרת המינוי הועלתה לדרגת סגן-אלוף, ובכך הפכה לאישה הראשונה שתפקד על גדוד בתותחנים.

קייקוב, נשואה בת 31, גדלה בקיבוץ תל קציר ולמדה בבית הספר "בית ירח". היא בת ליאיר קייקוב, ששירת כרס"ן במילואים בתותחנים, ואמה נגבה קייקוב, שקיבלה את שמה מחיים בר-לב, ששירת עם אביה בדרום. אחותה של אפרת היא רס"ן במילואים במודיעין אוויר.

היא התגייסה בשנת 2006 לחיל התותחנים כלוחמת משגר בגדוד MLRS ומשם המשיכה לקורס מפקדים. בתום תקופה של שנה כמפקדת מבצעית בחיל התותחנים, יצאה קייקוב לקורס קציני יבשה, אותו סיימה בהצטיינות. לאחר קורס הקצינים, שובצה כמ"מ בפלוגה מבצעית, ולאחר מכן ביצעה עוד מספר תפקידים בדרג הלוחם, בהם קמב"ץ גדוד וסמ"פ.

רקטת הרומח פיתוח של אלביט מערכות. יח"צ, אתר רשמי
רקטת ה"רומח", מיועדת לפגוע ברמת דיוק בטווחים של כ 35 ק"מ/אתר רשמי, יח"צ

לאחר מכן יצאה קייקוב לקורס מפקדי פלוגות, ביצעה תפקיד מ"פ הכשרות ולאחר מכן, מ"פ מבצעית בגדוד בו גדלה. היא הייתה מזכירתו של מפקד פיקוד הצפון דאז, יאיר גולן, ולאחר מכן מונתה לסמג"דית הראשונה בחיל התותחנים.

בגדוד עליו תפקד קייקוב, עתידים לעשות שימוש ברקטת הרומח, שהינה פיתוח של "אלביט מערכות" ושל חברת "תומר". רקטת הרומח היא רקטה מדויקת, שנכנסה לשימוש מבצעי בחיל התותחנים ומיועדת לפגוע ברמת דיוק בטווחים של כ 35 ק"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully