וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: מתחילת השנה סוכלו מעל 450 פיגועים משמעותיים

7.11.2019 / 12:47

בכנס שנערך באיירפורט סיטי טען נדב ארגמן כי הודות לכוח האדם של שירות הביטחון הכללי, לטכנולוגיה שבידיו ולתפיסת עולמו, מתאפשר לאזרחי ישראל "להנות מחיים שלווים ונוחים ביום-יום, מבלי לדעת מה קורה מתחת לפני השטח"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר היום (חמישי) כי מתחילת השנה סוכלו מעל 450 פיגועים משמעותיים. הוא אמר את הדברים בכנס UVID 2019 בנושא מערכות בלתי מאוישות, שנערך באיירפורט סיטי. ארגמן הוסיף כי בשב"כ ישנם "אנשים מצויינים, עם טכנולוגיה מהטובות שיש בעולם ותפיסת עולם - סינרגיה בתוך הארגון, עם מערכת הביטחון הישראלית ועם המקבילים לנו בעולם".

ראש השב"כ הבהיר כי "זה מה שמאפשר לנו לשמור על היתרון היחסי שלנו מול יריבים מאוד מאתגרים. זה גם מה שמאפשר לנו בשנה האחרונה לסכל מעל ל-450 פיגועים ולאפשר לאזרחי ישראל להנות מחיים שלווים ונוחים ביום-יום, מבלי לדעת מה קורה מתחת לפני השטח".

"הטכנולוגיה והתעשייה הישראלית תמיד נמצאים אצלנו קרוב ללב, אנחנו רוכשים טכנולוגיות לפני כל דבר אחר. זה חלק ממה שאנחנו ואנחנו משקיעים גם בחדשנות וגם בטכנולוגיה מתקדמת", הוסיף ארגמן.

ראש השב"כ נדב ארגמן בכנס הבינ"ל השמיני למערכות בלתי מאוישות, UVID, אווניו שדה התעופה, 7 בנובמבר 2019. רוני כנפו
"יש לנו יתרון יחסי מול יריבים מואד מאתגרים". ארגמן, היום/רוני כנפו

לפני כשבוע נעשה, על פי החשד, ניסיון לפיגוע דקירה במערת המכפלה בחברון. פלסטינית, תושבת העיירה אידנא בשנות ה-30 לחייה, הגיעה למקום חמושה בסכין ועל פי החשד ניסתה לדקור את אחד מלוחמי משמר הגבול הפועלים במקום. הלוחמים ירו אל עבר הפלסטינית, שנפצעה באורח אנוש. זהו ניסיון הדקירה ה-15 במערת המכפלה אותו מצליחים לוחמי מג"ב לסכל מתחילת השנה.

התקרית מצטרפת לניסיון פיגוע דקירה שהתרחש יומיים לפני כן בירושלים, אף הוא מול לוחמי משמר הגבול. נער בן 16 ממזרח ירושלים נעצר בחשד שניסה לבצע פיגוע דקירה בשער הפרחים שבעיר העתיקה בבירה. על פי החשד, הוא תקף צוות מג"ב שהיה בפעילות מבצעית במקום כשהוא אוחז בידו סכין, ניסה לפגוע בהם באמצעותה ללא הצלחה והחל להימלט בתוך הסמטאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully