וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד מיושן ומחדלי בטיחות: הממצאים החמורים מבסיסי האימונים של צה"ל

5.11.2019 / 13:52

יותר משנה לאחר שנציב קבילות החיילים לשעבר התריע על הפערים בשלבי הכשרות הלוחמים, לוואלה! NEWS נודע כי ביקורת מקיפה בנושא הסתיימה בתוצאות שליליות. גורמים צבאיים טענו כי הממצאים נוגדים את עמדת הרמטכ"ל וסגנו. צה"ל: "זרוע היבשה למדה את הדוח ותיקנה את הליקויים"

עריכה: נועה לוי

מבקר צה"ל ערך ביקורת מקיפה בבסיסי האימונים החטיבתיים (בא"חים) השונים שהסתיימה בתוצאות שליליות - כך נודע לוואלה! NEWS. גורמים צבאיים המעורים בפרטים אמרו כי הממצאים נוגדים את הרוח הנושבת מהרמטכ"ל אביב כוכבי וסגן הרמטכ"ל אייל זמיר, ויתרה מזאת פוגעים באיכות ההכשרות בצה"ל. הממצאים כוללים יחס מפקדים בלתי הולם בלשון המעטה, ציוד מיושן ולא ראוי, מתקנים מסוכנים וטיפול לקוי בפרט עקב בעיות כוח אדם או בירוקרטיה. המידע הועבר לידיעת גורמים בכירים במטה הכללי ובפיקוד הבכיר בזרוע היבשה, שהעבירו מסרים למפקדי הבא"חים והחטיבות הסדירות השונות.

בנוסף לכך, לוואלה! NEWS נודע כי מפקדי הבא"חים השונים חוששים מביקורת של הרמטכ"ל עצמו, שהודיע כי יקיים מסדר מטכ"לי לכלל בסיסי צה"ל עד סוף השנה. בהתאם לכך בזרוע היבשה ובבסיסים השונים מופעל לחץ לתיקון הפערים ושיפור המצב הקיים.

בשנה שעברה התריע נציב קבילות חיילים לשעבר, אלוף במיל' יצחק בריק, על פערים במוכנות צה"ל למלחמה. אחד הנושאים הבולטים בהם התמקד היה שלב ההכשרות בבא"חים, שמהווים נקודה קריטית חשובה בהכשרת לוחמי צה"ל. בכהונת הרמטכ"ל גדי איזנקוט נמתחה ביקורת חריפה על טענותיו של בריק והיו גורמים בצה"ל שטענו כי אין בסמכותו לבקר נושאים מהסוג הזה ואף הוסיפו ביקורת אישית. לזכותו של הרמטכ"ל כוכבי כי הוא נפגש עם בריק עוד בטרם נכנס לתפקידו, שמע ממנו את הסוגיות העיקרית והבטיח לטפל בהן לעומק.

סגן הרמטכ"ל זמיר נפגש עם מפקדי יחידות והדגיש כי בכוונתו להניח דגש מרכזי על הטיפול בפרט של חיילי צה"ל, בדגש על היחידות הלוחמות ושלבי ההכשרה. זמיר הציג משנה סדורה בנושא הכוללת בין היתר תנאי מחיה מכבדים, מזון, חופשות ויציאות, מענה רפואי זמין, ראיונות חיילים וטיפול ישיר בתנאי שירות דחופים במיוחד עבור חיילים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, שטרם קיבלנו מענה מגורמי אכ"א.

עוד בוואלה!

חקירת אונס בת ה-7 בבנימין: שלושה חשודים עוכבו

לכתבה המלאה
נציב קבילות החיילים, האלוף במיל'  יצחק בריק בועדה לביקורת המדינה בנושא מוכנות צבא היבשה למלחמה, 12 בדצמבר 2018. רוני כנפו
התריע על פערים במוכנות צה"ל למלחמה. בריק/רוני כנפו

מדובר צה"ל נמסר כי "במהלך שנת 2019 ביצע מבקר צה"ל ביקורת בנושא 'המענה לפרט בהכשרות'. הביקורת בחנה את המענה השלם לטיפול ותמיכה בחיילים בהכשרות היסוד. זרוע היבשה למדה את הדוח ותיקנה את הליקויים שניתן באופן מידי ובנוסף הנחתה לשפר תהליכי עבודה, השלמת ציוד וריענון הנחיות ונהלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully