וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליל עימותים ביצהר: מתנחל אזק עצמו לבית ופונה, אבנים יודו על כוחות הביטחון

הכוחות הוציאו את נריה זארוג ממתקן הברזל הגדול שאליו אזק את עצמו, לאחר שהפר צו הרחקה והתבצר בבית. תושבי המקום התעמתו עם הכוחות במחאה על מעצרו, כשחלקם מיידים אבנים. 3 שוטרים נפצעו ו-3 חשודים נעצרו. במקביל, 3 שוטרים נוספים נפצעו בעימותים בגבעת קומי אורי

צילום: ניב אהרונסון, הלל מאיר TPS וארגון חוננו, עריכה: אסף דרורי

עימותים ביצהר - עדכונים אחרונים:

  • תושב ההתנחלות שאזק עצמו למתקן ברזל בבית - פונה ונעצר
  • עשרות תושבים יידו אבנים על כוחות הביטחון, 3 שוטרים נפצעו ו-3 חשודים נעצרו
  • ביצהר טוענים כי 15 תושבים נפצעו; תושב העיד: "הוא צעק מכאבים"
  • נתניהו קרא להפסקת האלימות נגד כוחות הביטחון
  • לאחר האירוע ביצהר, 3 לוחמי מג"ב נוספים נפצעו מיידוי אבנים בגבעת קומי אורי

התושב שהתבצר ביצהר, נריה זארוג, פונה ונעצר הערב (ראשון) על ידי כוחות הביטחון, אחרי חמש שעות שפעלו במקום. זארוג, שמפר צו הרחקה מנהלי שהוצא נגדו, אזק את עצמו לרצפה באמצעות מתקן ברזל גדול באחד הבתים בהתנחלות. הכוחות הצליחו לבסוף להוציא אותו תוך עימותים עם תושבי המקום, שהתקהלו מסביב לבית במחאה על מעצרו, וחלקם השליכו אבנים ובקבוקי צבע שפצעו שלושה שוטרים.

התושבים דיווחו כי 15 בני אדם נפצעו בנוסף לאותם השוטרים. לטענת ארגון חוננו, זארוג עצמו נפצע במהלך הניסיונות להוציא אותו מהמתקן, וזאת כתוצאה מהכלים ההנדסיים של כוחות הביטחון. שלושה חשודים עוכבו לחקירה על ידי המשטרה בגין הפרת סדר ונגרם נזק לכוחות הביטחון.

המשטרה מסרה כי לאחר הפעילות ביצהר, עשרות מתפרעים הגיעו לגבעת קומי אורי הסמוכה, בה מתגורר זארוג, יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב ופצעו שלושה מהם. לאור האירועים, במשמר הגבול החליטו על תגבור הכוחות במרחב יצהר.

פצוע במהלך המהומות ביצהר לקראת פינוי של כוחות הביטחון. מאיה הורודניצ'אנו
זארוג במתקן שחיבר אותו לרצפה/מאיה הורודניצ'אנו

זארוג, נשוי ואב לתינוקת, קיבל צו מנהלי החתום על ידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, המרחיק אותו מביתו לתקופה של שלושה חודשים. אולם, הוא סירב להישמע לצו במשך יותר מחודשיים, הפר את הצו כמה פעמים ונותר בביתו בגבעת קומי אורי, תוך שהוא קורא לאלוף הפיקוד לבטל את הצו. כמה פעמים הגיעו שוטרים לחפש אחריו, והיום הגיעו לבית ביצהר כדי לעצור אותו על הפרת הצו.

במהלך העימותים, שכללו יידוי אבנים ובקבוקי צבע לעבר כוחות הביטחון, חסמה המשטרה את הכניסה להתנחלות. כמו כן, נגרם נזק לרכב כיבוי ולרכב משטרה, לאחר שחלק מהמתפרעים מהתושבים ניקבו את צמיגיו של הרכב כדי למנוע ממנו להיכנס. בארגון חוננו אמרו כי במהלך המצור, המשטרה שברה את קירות הבית שבו התבצר זארוג, ועדי ראייה סיפרו כי נריה זעק לעזרה ונשמעו קולות של פטישים וצעקות.

על פי הודעת המשטרה, "עם הגעת הכוחות לבית השוכן ביישוב אותר החשוד מסתתר בתוך הבית שהוא כבול בברזלים ומנעולים, הכוחות נדרשו להפעיל אמצעים ומכשירים בכדי לשחררו מכבלי הברזל ובשעה זו מובא החשוד לחקירה. במהלך פעילותם נתקלו הכוחות באלימות קשה שכללה בין היתר יידוי אבנים, השלכת בקבוקי צבע וחפצים לעברם".

עוד בוואלה!

"כשל חמור": מחדל האבטחה שהוביל להצתה העצמית של הנאשם בבית המשפט

לכתבה המלאה
מהומות ביצהר לקראת פינוי של כוחות הביטחון. מאיה הורודניצ'אנו
מהומות ביצהר, הערב/מאיה הורודניצ'אנו
כוחות משטרה מקיפים בית במרכז היישוב יצהר 10 בנובמבר 2019. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
התושבים מתקהלים ביצהר, הערב/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

אברהם בנימין ממזכירות יצהר סיפר כי הוא נכנס לבית כדי לוודא את בריאותו של זארוג, שם הוא הוחזק כשהוא קשור במתקן שמחובר לרצפה. "הבית מלא עשן", תיאר בנימין. "יש כמות גדולה של שוטרים שחותכת את המתקן באמצעים שונים ובציוד חילוץ. בשלב מסוים, הוציאו אותי כשנריה התחיל לצעוק מכאבים כשהכלים ההנדסיים פגעו לו ברגל".

כמו כן, בנימין טען כי הכוחות לא אפשרו לצוותים הרפואיים להיכנס לבית. לדבריו, "צריך לזכור את הסיטואציה שאליה נקלע היישוב, צריך להגיד בעל כורחו. נריה קיבל צו גירוש מנהלי מהבית שלו שגם לא מאפשר לו הגנה משפטית. זה צו שמתבסס על חומר מודיעיני. הוא שב ואמר שאם רוצים לפעול נגדו, אפשר לעשות את זה בכלים דמוקרטיים. לצערנו המצב הזה נכפה עלינו, אנחנו לא מעוניינים בו אבל זו תוצאה שלצערי המערכת לא מתנהגת בחכמה אלא הפוך לחלוטין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא מוקדם יותר לכבד את החוק ולהפסיק את האלימות נגד כוחות הביטחון. "יש לאפשר לחיילי צה"ל וכוחות מג"ב, ששומרים על כולנו, לבצע את עבודתם", אמר נתניהו. "לא נסבול הפרות חוק".

כוחות משטרה מקיפים בית במרכז היישוב יצהר 10 בנובמבר 2019. הלל מאיר/TPS, אתר רשמי
ההתקהלות ביצהר, היום/אתר רשמי, הלל מאיר/TPS

העימותים מצטרפים לשורת תקריות אלימות שאירעו בעת האחרונה כלפי כוחות הביטחון ברחבי יהודה ושומרון. ביום שני, טיולית עם לוחמי משמר הגבול נרגמה באבנים בכניסה ליצהר. הלוחמים נסעו למקום כדי להחליף את הכוחות שאוכפים צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי חוקי קומי אורי. מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS על המתרחש בשטח בחודשי ספטמבר-אוקטובר השנה (לא כולל סופו של החודש שעבר), עולה כי 36 מקרי פשיעה לאומנית אירעו בפרק הזמן הקצר הזה - בממוצע אחת ליומיים.

(עדכון ראשון: 10.11, 21:52)

מהומות ביצהר לקראת פינוי של כוחות הביטחון. מאיה הורודניצ'אנו
מהומות ביצהר, הערב/מאיה הורודניצ'אנו
המשטרה חוסמת את הכניסה ליצהר. מאיה הורודניצ'אנו, אתר רשמי
החסימה בכניסה ליצהר/אתר רשמי, מאיה הורודניצ'אנו
מהומות ביצהר לקראת פינוי של כוחות הביטחון. מאיה הורודניצ'אנו
כוחות משטרה ביצהר, הערב/מאיה הורודניצ'אנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully