וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשל חמור": מחדל האבטחה שהוביל להצתה העצמית של הנאשם בבית המשפט

בהנהלת בתי המשפט בודקים כיצד הצליח הגבר בן ה-70 להכניס בקבוק עם חומר דליק ולהצית את עצמו באולם בבאר שבע - אחרי שבדיון הקודם שלף סכין. "הוא שפך נוזל על גופו והצית", תיאר השופט. פרקליט שנכח בבית המשפט: "לא ברור איך עבר את האבטחה". האזינו לקריאת החירום במד"א

צילום: מד"א, עריכה: אסף דרורי

אחרי שנאשם הצית את עצמו בבית המשפט המחוזי באר שבע, בהנהלת בתי המשפט בודקים כיצד הוא הצליח להכניס בקבוק עם חומר דליק - שלא התגלה על ידי האבטחה במקום. הפצוע, בן 70, מורדם ומונשם בבית החולים שיבא שבתל השומר, כשהוא סובל מ-60% כוויות בגופו. מדובר במקרה נוסף, לאחר שבדיון הקודם בבית המשפט אותו הנאשם שלף סכין ואיים להתאבד. הבוקר נמסר מבית החולים כי מצבו מוסיף להיות קשה וכי אין שיפור משמעותי במצבו.

נגד הגבר עמד כתב אישום בגין איומים. בעקבות הצתתו, השופט צבי פורר דחה את הדיון בעניינו. הוא כתב כי "החלטה זו ניתנת לאחר האירוע הקשה שהתרחש באולם. הנאשם נכנס לאולם, בו נכחו הקלדנית, התובעת ומתורגמנית, הקלדנית הציגה לו את המתורגמנית בשפה הצרפתית, ומיד לאחר מכן אמר מספר דברים בשפה הצרפתית, שלף בקבוק עם נוזל דליק, שפך את הנוזל על גופו והצית את עצמו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבאי בבית המשפט בבאר שבע אחרי שהגבר הצית את עצמו, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, השופט ציין לטובה את עורך הדין ליאור כהן, שנכח באולם, ומיד זינק עליו עם מטף וכיבה את האש. "עו"ד כהן נכנס ללשכת השופטים, לקח משם מטף כיבוי, על מנת לכבות את הדליקה שאחזה בנאשם. צריך להודות לו על שעשה כל שביכולתו לסייע לנאשם", אמר פורר.

עורך הדין ליאור כהן שכנראה הציל את חייו של הנאשם שהצית עצמו והפך אתמול לגיבור היום בבית המשפט, שחזר את האירוע הקשה. "היינו אצל השופט פורר, היה יום הקראות, מנסים להגיע להסדר חיכינו אני והלקוח שלי לתור שלנו, כשהשופט יצא מהאולם לכמה דקות ונשארנו אני, קלדנית ומתרגמת לצרפתית. האולם כמעט היה ריק, כשפתאום נכנס איש קצת מבוגר וממש נסער. הוא הגיע עם בקבוק נסטי של חצי ליטר כזה ואמר משהו בצרפתית".

עורך הדין המשיך ותיאר את האירועים, "הוא קירב את הבקבוק כאילו לשתות, והוא שפך את הבקבוק על הפנים והצוואר שלו". עו"ד כהן סיפר שרק ברגע האחרון הוא הבין שזה חומר דליק, "בשלב הזה לא הבנתי שזה דלק, הוא הושיט יד לכיס והוציא מצת, כשהוא הדלק את עצמו פתאום הוא נהיה כדור של אש, הייתה התלקחות מטורפת בשנייה וכולם ברחו לכל עבר". הוא סיפר כי גם הוא ניסה להימלט מהמקום, "רצתי לעבר הדלת ללשכה של השופט במהירות, הוציאו לי מטף, חזרתי לשם במהירות והתזתי עליו עם המטף". כהן הוסיף כי לאחר שסיים לכבות אותו הפצוע צעק מכאבים, "הוא נשרף בצורה קשה, זה היה מחזה מחריד, אירוע קשה".

עוד בוואלה!

נתניהו עונה לנכד של רבין: ניצלת את האזכרה הממלכתית להשתלחות פוליטית

לכתבה המלאה
מד"א פינו גבר כבן 50 במצב קשה לאחר שהצית את עצמו בבית המשפט בבאר שבע, 10 בנובמבר 2019. מד"א
צוותי מד"א מפנים את הפצוע מחוץ לבית המשפט, היום/מד"א

עורך הדין מוטי יוסף, שהיה היום בבית המשפט, אמר כי "היכל המשפט בבאר שבע מאובטח על ידי מאבטחי משמר בית המשפט. לא ברור כיצד הצליח אותו אדם לעבור את מערך האבטחה ולהכניס חומר דליק שיכול היה להביא לפגיעה בשופט או בסניגור".

לדברי יוסף, לפני ארבעה חודשיים הוא פנה למנהלי ההיכל עקב מקרה נוסף, שבו לא היו נפגעים, כדי שיקפידו על אי הכנסת בקבוקים לתוך בית המשפט. "מדובר בכשל חמור ונדמה שטוב תעשה הנהלת בתי המשפט אם תרענן את הנהלים או תחמיר אותם, כך שתיאסר כניסה עם בקבוקי שתייה ומים", אמר.

בשיחה שהתקבלה בקו החירום 101 של מד"א, נשמעת אחת הנוכחות מזעיקה את הצוותים הרפואיים, כשהיא אומרת: "שלום מד"א, יש פה בבית משפט מישהו ששורף את עצמו בתוך האולם בבית המשפט בבאר שבע, דחוף אמבולנס, טיפול נמרץ דחוף". היא הוסיפה כי "יש פה מאבטחים שמנסים לעזור לו, אבל צריך אמבולנס דחוף".

עדי ראייה בבית המשפט סיפרו כי אנשים נמלטו מהמקום בצעקות. "פתאום ראיתי מישהו שעולה באש", סיפר לוואלה! NEWS אחד מעורכי הדין שנכחו במקום. "אחד הסניגורים מיד קפץ עליו עם המטף וכיבה אותו כיבה אותו עם מטף. היה גם אזרח בבית המשפט שקפץ עליו ועזר לכבות אותו".

"אירוע קשה ומצער"

איסמעיל אלעוברה, שהמתין לדיון מחוץ לאולם שהתרחש האירוע סיפר כי שמע את צעקות הבהלה. "כולם ברחו מהאש", סיפר. "ניסיתי לכבות את האש בעזרת כיסא כי לא היה שום אביזר. אחרי זה נכנסו שני אנשים שניסו לכבות את האש בעזרת שמיכות ואז הגיע אדם עם מטף. אנשי הביטחון הגיעו שבע דקות אחר כך".

מהנהלת בית המשפט נמסר כי "מדובר באירוע קשה ומצער שאירע היום בבית המשפט השלום בבאר שבע. מיד לאחר התרחשות החל תחקור של משמר בתי המשפט והמשטרה. בנסיבות אלו אנו מנועים מלהגיב בעת הזו".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully