וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד הפרברים: טראמפ לא מצליח לעצור את הדימום בערים הגדולות

ההישגים של הדמוקרטים בווירג'יניה ובקנטאקי מעידים על ההתנגדות הגוברת לנשיא בקרב המצביעים בפרברים, שהיו הכרחיים לניצחונו ב-2016 ונותרו כאלו לקראת השנה הבאה. מנגד, זהות המועמד הדמוקרטי, בין אם מתון או פרוגרסיבי, נותרה משתנה משמעותי לפני הבחירות בנובמבר 2020

צילום: רויטרס

בפעם האחרונה שהדמוקרטים שלטו ברשויות במחוז דלאוור, פרבר של פילדלפיה, מלחמת האזרחים בארצות הברית רק הסתיימה. ואולם, ביום שלישי סיימו הדמוקרטים 150 שנה של שליטה רפובליקנית. בשני פרברים נוספים באזור פילדלפיה, הם כבשו לראשונה בהיסטוריה את מועצת הנציבות של מחוז צ'סטר, ולקחוו את השליטה במועצת הנציבות של מחוז באקס לראשונה מאז שנות ה80.

ההישגים הדמוקרטיים בפנסילבניה, מדינה שהייתה בעלת חשיבות רבה בניצחונו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנת 2016, מראים כי הרפובליקנים טרם הצליחו לעצור את הדימום בפרברים, שם הבוחרים מתנגדים יותר ויותר נגד הרטוריקה התקיפה של טראמפ.

דאגלס היי, אסטרטג שעבד בעבר עבור הוועדה הלאומית הרפובליקנית, אמר כי התוצאות צריכות "להפחיד" את הרפובליקנים לקראת הבחירות בנובמבר 2020. "יותר ויותר נתונים מצביעים על כך שאנחנו רואים מנוסה מהרפובליקנים באזורי הפרברים", אמר היי והוסיף כי ישנם תמרורי אזהרה במעוזים רפובליקנים אחרים.

קלפי בפנסילבניה במהלך הבחירות המקומיות בארצות הברית במהלכן זכו הדמוקרטים במחוזות רבים, ארה"ב, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
בפרברים מתנגדים לרטוריקה החריפה של טראמפ. בוחרים בקלפי בפנסילבניה ביום שלישי/רויטרס

בקנטאקי, שבה טראמפ קיים השבוע אירוע תמיכה במושל הרפובליקני המכהן מאט בווין, הצליח המועמד הדמוקרטי לרשום מהפך, שהיה בחלקו בזכות התמיכה הרבה לה זכה בפרברים הצפוניים של קנטאקי.

בווירג'יניה, הדמוקרטים השתלטו לחלוטין על המדינה בפעם הראשונה זה דור, כשהם קוטפים ניצחון בשני בתי המחוקקים בזכות קולות הפרברים, הגדלים והמשתנים במהירות בצפון וירג'יניה ובבירה ריצ'מונד. הרפובליקנים בווירג'יניה ניסו להתמקד במהלך הקמפיין בסוגיות מקומיות, אך טראמפ שהפגין את כוחו הפוליטי בקנטאקי ובמיסיסיפי, לא הגיע לבקר במדינה בישורת האחרונה.

תוצאות הבחירות מדגישות את האתגר שעומד בפני הרפובליקנים באזורים ה"מתנדנדים", לקראת הניסיון של טראמפ לזכות בכהונה שנייה בשנה הבאה, בהם הסנאטורים קורי גרדנר מקולורדו, סוזן קולינס ממיין, תום טיליס מקרוליינה הצפונית ומרת'ה מקסאלי מאריזונה: האם לאמץ טראמפ ולהסתכן בהתנכרות מצד המצביעים בפרברים, במיוחד מנשים, או לשמור ממנו מרחק ולהסתכן באיבוד תומכיו הנאמנים של טראמפ?

"זו השאלה שכל הרפובליקנים העומדים בפני בחירה מחודשת שואלים את עצמם: איך אתה מתעלה על טראמפ באזורים הפרבריים, מבלי לפגוע בעצמך בבסיס התמיכה שאתה זקוק להם?" אמר אלכס קוננט, אסטרטג רפובליקני שעבד בקמפיין הנשיאות של הסנאטור מרקו רוביו.

עוד בוואלה!

איראן: מערכות ההגנה שלנו הפילו מל"ט זר בדרום-מערב המדינה

לכתבה המלאה
אנדי באשיר המועמד הדמוקרטי לתובע ההכללי של קנטאקי לאחר שניצח את יריבו הקפובליקני מאט בווין, לואיוויל קנטאקי, ארה"ב, 8 בנובמר 2019. רויטרס
תמיכתו של טראמפ לא עזרה למועמד הרפובליקני בקנטאקי. המנצח הדמוקרטי אנדי באשיר/רויטרס

הסנאטורית קולינס ממיין, אמרה כי לא צריך להתייחס יותר מדי לבחירות המקומיות וציינה כי הרפובליקנים רשמו הצלחות במרוצים אחרים בקנטאקי, כולל השתלטות על לשכת התביעה הכללית מידי הדמוקרטים. "אני חושבת שזו הייתה דוגמה למושל מכהן שהיה מאוד לא פופולרי", אמרה בריאיון מוושינגטון ביום רביעי.

הדמוקרטים עשויים ללמוד שיעור משלהם מהבחירות ביום שלישי. בקנטאקי, הדגיש התובע הכללי הדמוקרטי אנדי בשיר במהלך הקמפיין את "סוגיות שולחן המטבח", כמו שירותי בריאות וחינוך במקום את טראמפ. האסטרטגיה הזו אומצה בהצלחה על ידי עשרות מועמדים דמוקרטים לקונגרס במחוזות מתנדנדים בשנה שעברה, אז השתלטה המפלגה על בית הנבחרים.

במרוץ לנשיאות, הדמוקרטים מתחבטים בשאלה איזה מועמד יתאים יותר לרוץ ולהביס את טראמפ: מועמד מתון כמו סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן או מועמדת פרוגרסיבית כמו כמו הסנאטורית אליזבת וורן?

"אחת הסיבות שהדמוקרטים הצליחו יותר במחוזות המתנדנדים בשנתיים האחרונות היא שהם הציבו המון מועמדים מתונים", אמר קוננט. הוא הוסיף כי הרפובליקנים צפויים להתאושש מחלק מההפסדים בפרברים, אם וורן תהיה המועמדת הדמוקרטית.

קלפי בפנסילבניה במהלך הבחירות המקומיות בארצות הברית במהלכן זכו הדמוקרטים במחוזות רבים, ארה"ב, 8 בנובמבר 2019. רויטרס
הדמוקרטים מדגישים סוגיות כמו בריאות וחינוך. בוחרים בקלפי בפנסילבניה/רויטרס

אך בנוסף, עדיין קשה לקבוע כיצד הליך ההדחה בבית הנבחרים ישפיע על הבוחרים. בווין, מושל קנטאקי, ניסה לנצל את הזעם הרפובליקני על הנושא, תוך שימוש בנושא בפרסומות שלו ובהגנה על טראמפ. אבל זה לא הספיק כדי לנצח. הרפובליקנים אמרו כי בווין לא היה פופולרי לאחר שנאבק במורים בבתי ספר ובאיגודים. המושל, שמפגר בקצר יותר מ-5,000 קולות, סירב להודות בהפסדו תוך שהוא מציין "אי-סדרים" שאותם לא פירט. ביום רביעי הוא הגיש בקשה לבחינה מחודשת, המהווה סקירה של סך כל ההצבעות מכל מחוז כדי להבטיח שהנתונים הנכונים עברו לוועדת הבחירות במדינה.

מנגד, לפי קייל קונדיק, מומחה לבחירות מאוניברסיטת וירג'יניה, התוצאות גם העידו שהדמוקרטים לא ממש הצליחו לעצור את המפולת שלהם באזורים כפריים ובעיירות הקטנות בעידן טראמפ. כך, למשל, הרפובליקנים התחזקו בבחירות מקומיות במערב פנסילבניה ובדרום ניו ג'רזי. "יש מגמות מנוגדות שעשויות לבטל זו את זו", אמר קונדיק. "אני חושב שהבעיות של הרפובליקנים בפרברים הן אמיתיות מאוד, אבל אני חושב שהבעיות של הדמוקרטים בערים הקטנות וכפרים הן גם אמיתיות".

(עדכון ראשון: 17:16 8/11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully