וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מקשיחה את מדיניות ההגירה: 1,600 מהגרים פונו ממחנה בפריז

יממה לאחר שהממשלה הודיעה שתנקוט בגישה מחמירה יותר נגד ההגירה, המשטרה המקומית פתחה באחד המבצעים הגדולים בשנים האחרונות והעבירה את המפונים למרכזי קליטה. שר הפנים הודיע כי אלפים נוספים יפונו עד סוף השנה. ראש הממשלה פיליפ: "רוצים להשיב את השליטה"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

המשטרה בצרפת פינתה היום (חמישי) יותר מ-1,600 מהגרים משני מחנות בצפון פריז באחד מהמבצעים הגדולים שנערכו בעיר הבירה בשנים האחרונות. זאת, יום לאחר שהממשלה החלה לנקוט בגישה תקיפה יותר כדי להשיב לעצמה את השליטה בנושא ההגירה. כ-600 שוטרים ליוו את המהגרים מהאוהלים באזור תחנת "פורט דה לה שאפל" אל אוטובוסים שהובילו אותם למרכזי קליטה במהלך המבצע שהחל בשעה 6:00 בבוקר.

רבים מהמפונים, בהם משפחות וילדים, סיפרו כי הגיעו מאפגניסטן או מאפריקה שמדרום לסהרה. מפקד משטרת פריז דידייר ללמנט אמר כי "אני לא יכול לאפשר מצב מסוכן כזה... כל זה לא יכול להישאר". הוא תיאר את המבצע כאחד הגדולים שנערכו בפריז מאז החלו לצוץ מחנות מסוג זה ב-2015: "הוחלט לצאת למבצע במסגרת יישום תכנית (הממשלה), הוא לא התרחש במקרה".

פינוי מחנה מהגרים בפריז, 7 בנובמבר 2019. AP
"אני לא יכול לאפשר מצב מסוכן כזה". פינוי המהגרים, היום/AP

הממשל בראשות הנשיא עמנואל מקרון התחייב לפעול בחומרה מול ההגירה, במהלך שנראה כניסיון למנוע ממפלגות הימין לסחוף מצביעים לקראת הבחירות המקומיות בשנה הבאה. ראש הממשלה אדוארד פיליפ אמר אתמול כי "אנחנו רוצים להשיב את השליטה על מדיניות ההגירה שלנו". במהלך מסיבת עיתונאים חשף פיליפ סדרת מהלכים שנועדו, לדבריו, לחזק את ריבונותה של צרפת.

שר הפנים כריסטוף קסטנר הזהיר אתמול כי כמה מחנות שמאכלסים קרוב ל-3,000 מהגרים בצפון-מזרח פריז יפונו לפני סוף השנה. עוד הוסיף קסטנר כי בפני המהגרים ייפתחו 16 אלף שיכונים בשלושה מרכזי קליטה. זאת במסגרת הניסיון לעצור אותם מהקמת מחנות נוספים.

אווה, אישה בת 32 מחוף השנהב, סיפרה כי ישנה באוהל בתחנת פורט דה לה שאפל מאז שהגיעה לצרפת בשנה שעברה. "גשום וקר. אני לא יודעת לאן אני אלך, אבל אני שמח ללכת בגלל שתהיה לי קורת גג הלילה", אמרה בעת שהמתינה לאוטובוס.

עוד בוואלה!

מקרון: נאט"ו נמצאת במוות מוחי בשל מדיניות טראמפ

לכתבה המלאה
פינוי מחנה מהגרים בפריז, 7 בנובמבר 2019. AP
המבצע הגדול ביותר בשנים האחרונות. שוטרים מפנים מהגרים מהמחנה בפריז, היום/AP

ראשת עיריית פריז אן אידלגו אמרה כי זה היה המבצע ה-59 לפינוי מחנות מהגרים מאז 2015, אז הגיעו לאירופה מאות אלפי בני אדם שנמלטו ממלחמה ועוני באסיה, המזרח התיכון ואפריקה. "בכל פעם אומרים לנו שהם לא יחזרו", הוסיפה אידלגו, שהתעמתה עם הממשלה בוויכוח בשאלה מי אחראי למצוא פתרון לבעיית מחנות המהגרים.

זה זמן רב שהתושבים התלוננו על חוסר ביטחון ותנאים סניטריים ירודים במחנות. במשטרה דיווחו כי במהלך השנה נרשמו 213 תקריות אלימות סמוך לתחנה - לא כולל עימותים בין קבוצות מהגרים. עם זאת, על המהגרים שפונו היום לא נכפה להישאר במרכזי הקליטה או להגיש בקשה למקלט, שרבים חוששים שיוביל לגירושם.

קסטנר אמר כי המשטרה תפרק "גבעת קראק" ידועה לשמצה של מכורים לסמים סמוך למחנות באזור פורט דה לה שאפל עד חג המולד. בחודש יוני האחרון כבר פונה המתחם, אך ארגוני סיוע דיווחו כי כמאה בני אדם עדיין חיים שם.

לקראת הבחירות

בחודשים האחרונים שוחח מקרון על נקיטת גישה נוקשה יותר מול ההגירה, וטען כי צרפת חייבת לחדול מגישה ה"רפויה" כדי למנוע ממצביעים לזלוג למפלגות הימין הקיצוני. מומחים טוענים כי מעבר לבחירות המקומיות במאי 2020, הנשיא נערך לקרב חוזר בבחירות מול מארי לה פן ב-2022.

ממשל מקרון הודיע כי יקצץ את גישתם של מבקשי מקלט לשירותי בריאות, בטענה כי אירעו יותר מדי מקרים של ניצול לרעה של המערכת. מנגד, התחייבה הממשלה לסייע למהגרים בעלי כישורים במגזרים שבהם העסקים הצרפתים נאבקים למלא למשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully