וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקרים בצרפת אישרו: הטבח במטה המשטרה בפריז מסתמן כפיגוע

לשכת התביעה למאבק בטרור בצרפת, שקיבלה את האחריות על חקירת המקרה בו נדקרו למוות 4 שוטרים על ידי עובד מטה המשטרה בעיר, הודיעה כי החשוד עבר "הקצנה סמויה". בנוסף, בתביעה אמרו כי טרם המעשה, החשוד בן ה-45 העביר לבת זוגו 33 מסורנים "בעלי אופי דתי"

עריכה: ליר שפיגלר

לשכת התביעה למאבק בטרור בצרפת הודיעה היום (שבת) כי נמצאו סימנים המראים שמבצע הפיגוע במטה המשטרה בפריז, עבר הקצנה דתית אסלאמית ודגל ב"חזון של אסלאם קיצוני". עוד אמרו בתביעה כי טרם הפיגוע, שאירע ביום חמישי, בו עובד המטה דקר למוות ארבעה בני אדם, העביר לבת זוגו 33 מסרונים בעלי תוכן דתי.

החשוד, מייקל הרפון, גבר בן 45 שעבד במקום מספר שנים, נורה למוות בזירה לאחר שדקר למוות שלושה שוטרים ועובדת מנהלה במפקדת המשטרה שבבירה הצרפתית.

אמש הודיע גורם במשטרת צרפת כי חקירת הרצח הועברה ללשכה למאבק בטרור. תובע הלשכה, פרנסואה ריקאר, אמר כי לשכתו השתלטה על החקירה בגלל סימנים המראים כי החשוד תכנן מראש את המתקפה והביע נכונות למות. ריקאר אמר את הדברים במסיבת עיתונאים שכינס בנושא והוסיף כי גורמים נוספים היו בשל אופי הפציעות שנמצאו לפחות באחד מהקורבנות. עוד אמר ריקאר כי מהחקירה עולה שהחשוד קיים קשרים עם כמה אנשים שעלולים להשתייך לתנועה סלפית.

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, צרפת 3 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע, חמישי/רויטרס

ריקאר תיאר כי התוקף, במהלך "מסע קטלני", דקר תחילה שניים מהשוטרים. קצין משטרה שלישי נהרג במשרד אחר, ועובדת המנהלה נמצאה מתה על המדרגות.

הרפון, עובד IT, ביצע את המתקפה בכמה משרדים במטה ותחילה טענה המשטרה שמאחורי הרצח ההמוני עומד סכסוך עבודה. הוא יליד האי מרטיניק שבים הקריבי ולפי הדיווחים המיר את דתו לאסלאם לפני 18 חודשים. כמו כן לאחרונה הפסיק לדבר עם חברותיו לעבודה בגלל היותן נשים.

מטה המשטרה ממוקם באיל דה לה סיטה, שבמרכז פריז, והאזור נסגר לתנועה בעקבות התקיפה שקרתה בשעה 13:00 לפי שעון מקומי. בנוסף לכך, נסגרה תחנת מטרו הסמוכה למקום.

עוד בוואלה!

לראות מבעד למילים של חמינאי: איראן מתכוננת לעימות נגד ישראל

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, צרפת 3 באוקטובר 2019. רויטרס
זירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, חמישי/רויטרס

התקיפה קרתה יום אחד אחרי ששוטרים ברחבי המדינה שבתו בשל התגברות מעשי האלימות נגד שוטרים ועליה בשיעור ההתאבדויות בשורות הכוחות.

"השוטרים רצו בפאניקה", אמר עד ראיה שהיה בחצר בזמן המתקפה לעיתון לה פריזיאן. "הופתעתי לשמוע ירי, מאחר שזה לא מקום שבו אתה שומע משהו כזה. בהתחלה חשבתי שזאת התאבדות, כי יש הרבה מקרים כאלו עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully