וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: עובד רצח בדקירות ארבעה אנשים במטה המשטרה בפריז

3.10.2019 / 17:50

כלי תקשורת דיווחו כי התוקף היה עובד המקום ב-20 השנים האחרונות, והוא ככל הנראה היה בסכסוך עם הממונה עליו. הוא נורה למוות בידי אחד השוטרים, אחרי שהספיק לפצוע אישה נוספת. אין בשלב זה חשד לטרור. "זה היה רגע של טירוף"

עריכה: ליר שפיגלר

עובד מנהלה במשטרת פריז רצח היום (חמישי) ארבעה בני אדם בדקירות במטה משטרת פריז, לפני שנורה למוות על ידי שוטר. לפי הדיווחים בצרפת, התוקף היה גבר בן 45, שעבד במשטרת פריז במשך 20 שנה, במחלקת המודיעין שלה. ברשת BFMTV דווח כי הוא דקר שני בני אדם בתוך שני משרדים, אדם אחד במדרגות ואדם רביעי בחצר המבנה, שם הוא גם נורה למוות. אחת מהקורבנות הייתה אישה. אישה נוספת נפצעה.

הרשויות טרם קבעו מהו המניע הרשמי לתקיפה, שהייתה לא הרחק מקתדרלת נוטרדאם, אך ככל הנראה מדובר בסכסוך בין התוקף לבין הממונה עליו. בשלב זה החקירה לא נמצאת בידי הלשכה ללוחה בטרור, שעסקה בשורת מתקפות שפקדו את צרפת, ואת פריז בפרט, בשנים האחרונות. "זה היה רגע של טירוף", אמר ז'אן-מארק בלול, שעומד בראש איגוד שוטרים, לרשת BFMTV. הוא תיאר את המקרה כפלילי.

כוחות ביטחון מחוץ לתחנת משטרה בפריז, צרפת, אחרי תקיפת שוטרים במקום, 3 באוקטובר 2019. רויטרס
האזור נסגר לתנועה. כוחות ביטחון מחוץ לתחנת המשטרה, היום/רויטרס

מטה המשטרה ממוקם באיל דה לה סיטה, שבמרכז פריז, והאזור נסגר לתנועה בעקבות התקיפה שקרתה בשעה 13:00 לפי שעון מקומי. בנוסף לכך, נסגרה תחנת מטרו הסמוכה למקום. הנשיא עמנואל מקרון, ראש הממשלה אדואר פיליפ ושר הפנים כריסטוף קסטנר צפויים להגיע לזירה.

עוד בוואלה!

היום שבו ניצלה פריז מציפורני הנאצים

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, צרפת 3 באוקטובר 2019. רויטרס
חיילים פרוסים בסמוך למטה המשטרה, היום/רויטרס

התקיפה קרתה יום אחד אחרי ששוטרים ברחבי המדינה שבתו בשל התגברות מעשי האלימות נגד שוטרים ועליה בשיעור ההתאבדויות בשורות הכוחות.

"השוטרים רצו בפאניקה", אמר עד ראיה שהיה בחצר בזמן המתקפה לעיתון לה פריזיאן. "הופתעתי לשמוע ירי, מאחר שזה לא מקום שבו אתה שומע משהו כזה. בהתחלה חשבתי שזאת התאבדות, כי יש הרבה מקרים כאלו עכשיו".

(עדכון ראשון: 14:51)

זירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, צרפת 3 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות משטרה מחוץ למטה, היום/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully