וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה במטה המשטרה בפריז: "התחזק החשד לטרור"

הלשכה הצרפתית ללוחמה בטרור קיבלה אחריות על חקירת דקירתם למוות של שלושה שוטרים ועובדת מנהלה במפקדת המשטרה בבירה. בממשלה טוענים כי המניע עדיין אינו ידוע, אך לפי הדיווחים החשוד המיר את דתו לאסלאם לפני 18 חודשים והפסיק לדבר עם חברותיו לעבודה

עריכה: ליר שפיגלר

חקירת המתקפה במטה במשטרה בפריז, שבמהלכה ארבעה עובדי נרצחו על ידי חברם לעבודה, עברה לאחריותם של חוקרי טרור - כך דווח היום (שישי) בצרפת. החשוד, מומחה IT בן 45, דקר אתמול למוות שלושה שוטרים ועובדת מנהלה במפקדת המשטרה שבבירה הצרפתית.

מייקל הרפון, שנורה למוות בזירה, ביצע את המתקפה בכמה משרדים במטה המרכזי ממניע שאינו ידוע, ותחילה טענה המשטרה שמאחורי הרצח ההמוני עומד סכסוך עבודה. עם זאת, על פי הדיווחים החוקרים גילו פרטים חדשים שמחזקים את החשד שמדובר במתקפת טרור.

הרפון המיר את דתו לאסלאם לפני 18 חודשים, לפי הדיווחים, ולאחרונה הפסיק לדבר עם חברותיו לעבודה בגלל היותן נשים. גורם במשרדו של התובע הכללי בפריז הודיע כי הלשכה ללוחמה בטרור הופקדה על חקירת המקרה. "לאור הראיות שנאספו על ידי החוקרים הפליליים בשלב זה של ההליך, היחידה הלאומית למאבק בטרור בלשכתו של התובע לקחה על עצמה הערב את חקירת האירועים שבוצעו אתמול במטה המשטרה", מסר הגורם הרשמי.

כוחות ביטחון מחוץ לתחנת משטרה בפריז, צרפת, אחרי תקיפת שוטרים במקום, 3 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות ביטחון מחוץ למטה המשטרה בפריז, אתמול/רויטרס

למרות הדיווחים, דוברת בממשלה אמרה הבוקר שאין כל אינדיקציה לכך שהקצנתו גרמה לו לבצע את המתקפה. הלשכה ללוחמה בטרור עסקה בשנים האחרונות בשורות מתקפות שפקדו את צרפת, ואת פריז בפרט.

"זה היה רגע של טירוף", אמר ז'אן-מארק בלול, שעומד בראש איגוד שוטרים, לרשת BFMTV. מטה המשטרה ממוקם באיל דה לה סיטה, לא הרחק מקתדרלת נוטרדאם שבמרכז פריז. התקיפה קרתה יום אחד אחרי ששוטרים ברחבי המדינה שבתו בשל התגברות מעשי האלימות נגד שוטרים ועליה בשיעור ההתאבדויות בשורות הכוחות.

עוד בוואלה!

הזברה הזו ברחה מהשבי בקרקס. שוטרים בגרמניה ירו בה למוות

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, צרפת 3 באוקטובר 2019. רויטרס
חיילים פרוזים סמוך לזירה בפריז, אתמול/רויטרס
זירת הפיגוע בתחנת המשטרה בפריז, צרפת 3 באוקטובר 2019. רויטרס
זירת הפיגוע בפריז, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully