וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: התובע הכללי חידש את חקירת חברת הגז בה עבד בנו של ביידן

4.10.2019 / 16:09

התובע ריבושפקה הודיע על חידוש החקירה נגד חברת "בוריסמה", אך ציין כי הוא לא מודע לראיות על עבירות שבוצעו על ידי בנו של סגן נשיא ארה"ב לשעבר. "אין לי מידע כזה", הוא אמר ברקע דרישתו של טראמפ לחקור את ביידן. בנוסף לכך, הוא הכחיש כי גורמים זרים פנו אליו

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

התובע הכללי החדש באוקראינה, רוסלן ריבושפקה, אמר היום (שישי) כי הוא לא מודע לראיות לעבירות שביצע בנו של סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן, והכחיש כי נעשו אליו פניות מצד גורמים זרים. זאת, עם הודעתו על חידוש חקירת תיקים שקשורים לחברת הגז שבה עבד בנו.

הסוגיה עמדה במרכז השיחה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, כשהראשון ביקש לחקור את ביידן ואת בנו האנטר, שעבר בחברת גז אוקראינית. השיחה, שהתקיימה ב-25 ביולי, הובילה להליך הדחה בבית הנבחרים נגד טראמפ, שחוקר אם טראמפ ביקש לגרוף רווחים פוליטיים דרך הפעלת לחץ על מנהיג זר לחקור את אחד מיריביו המרכזיים.

"אין לי מידע כזה", אמר התובע הכללי לרויטרס, כשנשאל על ראיות נגד האנטר ביידן. הוא הכחיש שעורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, היה בקשר עם לשכתו.

ג'ו ביידן ובנו האנטר, 30.01.2010. AP
התובע אמר כי הלשכה בוחנת תיקים שנסגרו על ידי קודמיו. ג'ו ביידן ובנו/AP

הסנטור והמועמד הקפובליקני לשעבר, מיט רומני, אמר כי זה "לא נכון מוסרית ומחריד" שהנשיא טראמפ ידחוף מדינות אחרות לחקור את סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. רומני צייץ את הדברים בטוויטר ואמר כי "לפי כל הדיווחים, פנייתו החצופה וחסרת התקדים של הנשיא לסין ולאוקראינה לחקור את ג'ו ביידן אינה נכונה ומזעזעת", רשם.

ריבושפקה שנכנס לתפקיד בסוף אוגוסט אמר כי הלשכה שלו בוחנת את התיקים הפליליים שנסגרו על ידי קודמו בתפקיד, שחלקם עשויים להיות קשורים לחברת הגז "בוריסמה", שהעסיקה את האנטר ביידן.

אתמול שוב קרא טראמפ להתערבות זרה בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, כשאמר בגלוי שעל סין לחקור את ג'ו ביידן. הנשיא הרפובליקני אמר שהוא מאמין שהן סין והן אוקראינה צריכות לחקור את המועמד הדמוקרטי המוביל להתחרות מולו ואת בנו, ותיאר את הליך ההדחה נגדו כ"חרא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully