וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומפאו נגד חקירת פרשת אוקראינה: "ניסיון הפחדה של הדמוקרטים"

1.10.2019 / 19:26

ברקע הדיווחים כי לקח חלק בשיחתם של נשיאי ארה"ב ואוקראינה, שר החוץ האמריקני תקף את בקשתם של חברי הקונגרס הדמוקרטים לקבל תצהירים חמישה נציגים של מחלקת המדינה. "אשתמש בכל האמצעים שברשותי כדי למנוע ולחשוף כל ניסיון להפחיד את אנשי המקצוע המסורים"

מערכת וואלה!

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו התבטא היום (שלישי) נגד בקשתם של חברי הקונגרס הדמוקרטים לקבל תצהירים מחמישה נציגים של מחלקת המדינה בהווה ובעבר במסגרת חקירת פרשת אוקראינה, בטענה שמדובר בניסיון הפחדה. זאת, על רקע הדיווחים שלפיהם פומפאו השתתף בשיחתם של נשיאי ארצות הברית ואוקראינה שעומדת בלב חקירת בית הנבחרים נגד דונלד טראמפ.

החמישה זומנו למסור תצהיר בשבועות הקרובים במסגרת החקירה בהובלת הדמוקרטים בנוגע לניסיונו של טראמפ לאלץ את נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי לחקור את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. בין הנציגים נמצאים שגרירת ארצות הברית לאוקראינה לשעבר מארי יובנוביץ' ושליח ארצות הברית לאוקראינה לשעבר קורט ולקר. עם זאת, במכתב ששלח ליו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים, אליוט אנג'ל, כתב פומפאו כי ייתכן והנציגים "לא יתייצבו בפני שום ריאיון או תצהיר" ללא נוכחות יועץ מטעם הרשות המבצעת שיפקח על מסירת מידע מסווג.

"אני מודאג מהיבטים בבקשת הוועדה שניתן להבין רק כניסיון להפחיד, להטריד ולהתייחס בצורה שאינה ראויה לאנשי המקצוע הנכבדים של מחלקת המדינה", כתב פומפאו בטוויטר בצירוף מכתב חריף שנשלח ליו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים. שר החוץ הוסיף: "אשתמש בכל האמצעים שברשותי כדי למנוע ולחשוף כל ניסיון להפחיד את אנשי המקצוע המסורים" ממחלקתו.

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו, 26 בספטמבר 2019. רויטרס
"ישתמש בכל האמצעים שברשותו כדי למנוע ולחשוף כל ניסיון הפחדה". פומפאו/רויטרס

בתוך כך, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הבהיר כי מעולם לא פגש או שוחח עם רודי ג'וליאני, עורך דינו הפרטי של טראמפ, שמפגשיו עם בכירים אוקראינים נחקרים במסגרת הליך ההדחה. זאת לאחר שזלנסקי אמר אתמול כי לא יאפשר לפרסם את תמלילי השיחות בינו לבין הנשיא האמריקני. לדבריו, "כמדינה עצמאית, אוקראינה מחליטה מתי יש לפתוח בחקירה בעקבות הפרות החוק בשטחה".

בעקבות תלונה שהגיש איש מודיעין אנונימי, לפיה בשיחה בין השניים ניסה טראמפ לאלץ את זלנסקי לפתוח בחקירה נגד סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, פתחו הדמוקרטים בהליך הדחה רשמי נגדו. הנשיא האמריקני טען כי זהו "ציד מכשפות", ואף קרא לעצור את הדמוקרט הבכיר אדם שיף שמוביל את הליך ההדחה נגדו בגין בגידה.

עוד בוואלה!

דיווח: פומפאו השתתף בשיחה עם אוקראינה שהציתה את הליך ההדחה

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש עם נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי בניו יורק, ארה"ב, 25.09.19. רויטרס
השיחה שהובילה לפתיחת הליך ההדחה. טראמפ וזלנסקי/רויטרס

בימים האחרונים פרסם טראמפ סדרת ציוצים בהם טען כי כמה מעוזריו "מרגלים אחריו" והאשים את הדמוקרטים בניסיון לערער את המדינה - שנה לפני הבחירות שיתקיימו ב-2020. בנוסף לכך, ציטט את הכומר רוברט ג'פרס, שאמר כי "אם הדמוקרטים יצליחו להוריד את הנשיא מכיסאו (מה שהם לא יצליחו אף פעם), זה יגרום למלחמת אזרחים כמו שבר באומה ממנו המדינה שלנו לעולם לא תחלים".

במקביל לקריאתו של הנשיא לפרסם את זהותו של איש המודיעין, עורכי דינו הזהירו כי חשיפת פרטים אודותיו עלולה להעמיד אותו בסכנה. במכתב ששלחו לראש קהילת המודיעין בפועל, ג'וזף מגווייר, כתבו כי שני תומכים של הנשיא הציעו "פרס" בסך 50 אלף דולר תמורת כל מידע אודות איש המודיעין. "לצערנו, אנחנו מצפים שהמצב יחמיר ויהפוך להיות מסוכן עוד יותר לאנשי מודיעין אחרים, בעת שהקונגרס חוקר את העניין", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully