וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקצוע חדש נולד: ציידי הקורקינטים החשמליים של פריז

26.10.2019 / 11:07

בעקבות הריבוי החריג בכלי התחבורה המושכרים בעיר, אנשים החלו לעסוק במקצוע חדש ולצוד את הקורקינטים שנותרו מאחור או נזרקו לנהר. תושב העיר: "זה רעיון טוב מאוד". ראש צוות הסיור העירוני: "משתפים פעולה הדוק עם העירייה"

צילום: רויטרס

ריבוי הקורקינטים החשמליים להשכרה בפריז, בירת צרפת, הוליד מקצוע חדש בעיר: צייד קורקינטים. תפקידו של יווה הג'אלי, עובד בחברת "קטנוע ליים", הוא להיות על גדות נהר הסיין ולהוציא משם קורקרינטים חשמליים מכוסים בבוץ מהמים.

כשהוא לבוש במכנסיים קצרים, נעלי אימון וסווטשירט, הוא משליך חבל עם וו מתכת בקצהו למים, ומושך עד שהוא מרגיש בקורקינט ואז גורר אותו מהמים. במהלך שלוש שעות על גדות הנהר, הוא ועמיתיו שלפו 15 קורקינטים, שהיו מכוסים בבוץ ואצות. בחברה אומרים כי במידת האפשר היא ממחזרת את הקורקינטים החשמליים שחוסלו. אחד נאלץ להישאר מאחור לאחר שהיה צמוד לרציף ולא ניתן היה להוציאו מהמים. "בדרך כלל אתה מושך ומוציא אותו", אמר הג'אלי.

סיור הניקוי של הקורקינט הוא תוצר לוואי שלעלייה עולמית בשימוש בקורקינטים חשמליים משותפים שעוזרים לשנות את הניידות העירונית, אך גם מכעיסים אנשים רבים על כך שרחובות העיר שלהם מלאים בקורקינטים שחונים או מושלכים ברשלנות.

צייד קורקינטים חשמליים בפריז מוציא קורקינט מהנהר. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
"בדרך כלל אתה מושך ומוציא אותו". קורקינטים שחולצו מהמים בנהר הסיין בפריז/רויטרס

קורין דוקריי, תושבת העיר, אמרה בזמן שראתה את צוות הניקיון של הג'אלי כי "אני עוברת בנהר כל יום, ובשנים האחרונות הוא ממש התלכלך". "זה רעיון טוב מאוד", הוסיפה. "עלינו לחנך אנשים כדי שהקורקינטים החשמליים לא יגיעו לנהר - זה יהיה אפילו יותר טוב".

ישנם כ-20 אלף קורקינטים חשמליים להשכרה המסופקים על ידי תריסר חברות בפריז. ראש העיר אן הידאלגו תיארה אותם כ"אנרכיים" ושרת התחבורה אליזבת בורן אמרה כי העיר חווה את "חוקי הג'ונגל".

כדי לנסות להחזיר את השליטה, גורמים רשמיים החלו השנה לגבות מפעילים תשלום עבור שכירת הקורקינטים שלהם וגובים קנסות במקום על משתמשים שתפסו את החניה של הקטנועים במקום הלא נכון או שנסעו על המדרכה.

חברת "ליים" הקימה צוות עובדים, שנקרא הסיור העירוני, הסורק את רחובות ונתיבי המים של פריז, ומנקה קורקינטים שהושלכו או שחונים באופן לא תקין. "אנו משתפים פעולה באופן הדוק עם בניין העירייה מכיוון שאנו צריכים לקיים איתם יחסים טובים", אמר ראש הצוות, סונטהי דטסאבון. "זו הסיבה שיצרנו את הסיור העירוני".

עוד בוואלה!

למרות הנסיגה: ארה"ב תתגבר את כוחותיה בשדות הנפט במזרח סוריה

לכתבה המלאה
צייד קורקינטים מתקן כלי אחד לאחר שחילץ אותו בעיר פריז. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
"בשנים האחרונות הוא ממש התלכלך". אחד "הציידים" מתקן קורקינט שחילץ/רויטרס
צייד קורקינטים חשמליים בפריז מוציא קורקינט מהנהר. 26 באוקטובר 2019.. רויטרס
צייד קורקינטים חשמליים בפריז מוציא קורקינט מנהר הסיין בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully