וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדיקות לא העלו חשד: רופא בפורטוגל הושעה לאחר שתינוק נולד ללא פנים

סיפורו של התינוק רודריגו, שנולד בתחילת החודש חסר אף, עיניים וחלק מגולגולתו, עורר סערה ציבורית בפורטוגל. מחקירת המקרה עלה כי הרופא המיילד, ד"ר קארבליו, אחראי למקרי רשלנות רפואיים נוספים, ועל כן הושעה מתפקידו. "קיימות ראיות מוצקות לאישום שיובילו לענישה"

בית חולים סמוך לעיר ליסבון בפורטוגל. 25 באוקטובר 2019. AP
לפחות שש תלונות נוספות נגד הרופא נחקרות/AP

רופא מיילד מפורטוגל הושעה מתפקידו השבוע לאחר שיילד תינוק ללא אף, עיניים וכן חלק מהגולגלת. הוריו של התינוק לא הוזהרו על כך טרם הלידה. מהחקירה עלו מקרים דומים באחריות הרופא ובכירים בוועדה הרפואית החליטו על השעייתו.

התינוק רודריגו נולד ב-7 באוקטובר, בבית חולים בעיר סטובל, דרומית לליסבון. לאחר הלידה הרופאים סברו כי ישרוד שעות ספורות בלבד אך לאחר כמעט שלושה שבועות מאז לידתו - הוא עדיין חי. אימו של התינוק טופלה על ידי הרופא, ד"ר ארתור קארבליו ועברה שלוש בדיקות אולטרסאונד במהלך הריונה. הבדיקות נעשו במרפאה פרטית והרופא לא העלה כל חשש לבריאות העובר.

האם סיפרה כי בבדיקה מפורטת יותר במרפאה אחרת, בעוד הייתה בחודש השישי להריון, עלה לראשונה חשש מעיוות מסוים, אך ד"ר קארבליו הפיג את החשש. "הוא הסביר כי לעתים חלקים מהפרצוף לא נראים במהלך בדיקת האולטרסאונד, כשפני התינוק מוצמדים לבטן האם", סיפרה דודתו של התינוק. הוריו הגישו תלונה נגד הרופא במשרד התובע הראשי של פורטוגל.

בית חולים בפורטוגל. 25 באוקטובר 2019. AP
הציבור מפנה אצבע מאשימה למערכת הבריאות. בית חולים בפורטוגל/AP

לפחות שש תלונות נוספות מהשנים האחרונות התגלו בעקבות החקירה, חלקן משנת 2013, כך נמסר מגורמים רפואיים. הורים נוספים שיתפו בסיפורם האישי על כישלונו של הרופא, שלא הזהיר מפני סימנים מקדימים לבעיות רפואיות בזמן ההריון.

במקרה אחר, תינוק נולד בשנת 2011 עם עיוות פנים, רגליים מעוותות ופגיעות מוח חמורות. אימו של התינוק, לאורה אפונסו, סיפרה לעיתון מקומי כי היא הגישה תלונה פלילית נגד הרופא, אך התובע דחה אותה. כעת, בנה בן השמונה עבר סדרת ניתוחים אך עדיין אינו יכול לדבר או ללכת, כך סיפרה. מקרה נוסף של תביעה נסגר ללא משפט, בו תינוק מת חודשים ספורים לאחר לידתו בשנת 2007.

סיפור חקירת הרופא הצית זעם בקרב אזרחי פורטוגל, שהפנו אצבע מאשימה כלפי התנהלות מערכת הבריאות במדינה וכלפי הליכי המשפט. נשיא איגוד הרופאים הפורטוגלי, מיגל גווימארייס סיפר ששוחח עם הרופא באופן אישי והוא הסכים לא להמשיך בפעילותו בעוד החקירה ממשיכה.

גורמים בוועדת המשמעת של האיגוד נפגשו והחליטו פה אחד כי הרופא יושעה מתפקידו למשך שישה חודשים, עד לתום החקירה. "ישנן ראיות מוצקות לרשלנותו של הרופא, שעשויות לגרור ענישה משמעתית", סיפר גורם בכיר בוועדה. השעיית הרופא יכולה להקל על נשים נוספות, החוששות מתרחיש דומה בעקבות ההתנהלות הרשלנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully