וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפכו צבע וגזרו את שיערה: מפגינים תקפו ראשת עיר בבוליביה

מהומה אלימה התפתחה מחוץ לבניין עירייה במרכז בוליביה, בעקבות שמועות על מותם של שני צעירים בעימות בין מפגינים. המון זועם שהאשים את ראשת העיר בהריגתם, הוציא אותה מהבניין, הוריד אותה על ברכיה וקיצץ את שיערות ראשה

עריכה:שאול אדם

פטרישיה ארקה, ראשת עיר ממחוז קוצ'במבה שבמרכז בוליביה, הותקפה היום (חמישי) על ידי מפגינים, שגררו אותה ברחובות וגזרו את שיערה. מדובר באירוע נוסף ברצף של מהומות אלימות במדינה, בהם מתעמתים מתנגדי הנשיא אבו מוראלס עם תומכיו. זאת בעקבות הטענה לזיופים בבחירות בהן הכריז מוראלס על עצמו כמנצח.

בעיירה וינטו, מתנגדי הנשיא חסמו גשר כחלק מגל המחאות שנמשכות מאז הבחירות ב-20 באוקטובר בשישה מתוך עשרת המחוזות במדינה. המפגינים שצעדו למבנה העירייה, האשימו את ראשת העיר בכך שהיא הביאה אוטובוסים עם מפגינים תומכי משטר לעיירה, במטרה לפזר את החסימות שיצרו המתנגדים. במהלך היום שמועות טענו כי בעימותים בין הצדדים נהרגו שני מפגינים שתמכו באופוזיציה, אך התברר כי צעיר בן 20 היה ההרוג היחיד.

קהל המפגינים שהגיע לדלתות העירייה צעק: "רוצחת, רוצחת", לעבר ארקה, ניפץ את חלונות הבניין ושרף אותו. גברים רעולי פנים גררו אותה לרחוב ללא נעליים ולקחו אותה לגשר שנחסם במחאה. הם הורידו אותה על ברכיה, גזרו את שיערה ושפכו עליה צבע אדום. בנוסף גרם הקהל לארקה לחתום על מכתב התפטרות. לבסוף נמסרה ארקה לידי המשטרה, שלקחה אותה לטיפול גורמי רפואה.

פטרישיה ארקה ראשת עיר ממחוז קוצ'במבה שבמרכז בוליביה שהותקפה על ידי מפגינים, 7 בנובמבר 2019. רויטרס
הסלמה נוספת בגל המחאות האלים. ראשת העיר מלווה במשטרה לאחר התקרית/רויטרס

המהומות בבוליביה החלו בעקבות טענות לזיופים בבחירות שנערכו במדינה בסוף אוקטובר, לאחר שוועדת הבחירות הפסיקה לפתע לעדכן בתוצאות. מוראלס הוביל על הנשיא לשעבר קרלוס מסה בסיבוב הראשון בפער קטן, ונראה היה כי הוא ייגרר לראשונה לסיבוב בחירות שני, אך הוא טען שההפגנות נגדו הן ניסיון הפיכה של מתנגדיו.

המהומות דווחו לפחות בשישה אזורים מנהליים של בוליביה, ובבירה לה פאס המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי להפסיק את העימותים בין תומכי מוראלס לתומכי מסה. לפחות שלושה בני אדם נהרגו במהומות עד כה.

עוד בוואלה!

פומפאו: חשש שאיראן נערכת לפריצת דרך גרעינית

לכתבה המלאה
פטרישיה ארקה ראשת עיר ממחוז קוצ'במבה שבמרכז בוליביה שהותקפה על ידי מפגינים, 7 בנובמבר 2019. רויטרס
האשימו את ראשת העיר במהומות שגרמו למותו של הצעיר. ארקה מפונה מזירת האירוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully