וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוליביה: תקלה מסתורית במסוק של הנשיא

אחרי שחנך כביש בהרי האנדים, נאלץ המסוק שנשא את מוראלס לנחות נחיתת חירום. הוא לא נפגע, אך קריאות האופוזיציה לצבא לפעול להדחתו בעקבות הבחירות השנויות במחלוקת עוררו חשד שמדובר בתקלה מכוונת

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המסוק של נשיא בוליביה אבו מוראלס נחת אתמול (שני) נחיתת חירום בשל בעיה טכנית. על אף שלא היו נפגעים, התקרית הגבירה את המתיחות במדינה הדרום אמריקנית החווה הפגנות אלימות נגד הנשיא השמאלי בשל הבחירות השנויות במחלוקת על כהונתו הרביעית.

הצבא אמר כי התקלה הטכנית התרחשה בזמן שהמסוק המריאה מכפר בהרי האנדים, שבו חנך הנשיא כביש חדש. מוראלס הבטיח לחקור את התקרית, על רקע קריאות האופוזיציה להדיחו. חיל האוויר של בוליביה אמר כי הוא חוקר את הסיבות שהובילו לתקלה במדחף האחורי של המסוק מדגם EC-145.

בכירים בממשלתו של המנהיג הבוליבאיני רמזו למעורבות של האופוזיציה בתקרית, אחרי שמנהיגיה קראו לצבא לתמוך בהם בעקבות הבחירות שלטענתן זויפו לטובתו של מוראלס.

מוראלס זכה לתמיכתו של נשיא ונצואלה ניקולס מדורו, אחד מבעלי בריתו המרכזיים. הוא הביע "סולידריות עמוקה ותמיכה במנהיג הילידי של הדרום, שיצא ללא פגע מתאונה אווירית. רוח האלמוות של אבותינו הקדמונים והמשחררים שלנו מגנה עליך. חיבוק, אחי הנשיא".

נשיא בוליביה אבו מוראלס בארמון הנשיאות בלה פס, 4 בנובמבר 2019. רויטרס
הבטיח לחקור את התקלה. מוראלס, אתמול/רויטרס

ביום שבת אמר לואיס פרננדו קמאצ'ו, בכיר באופוזיציה השמרנית, כי הוא "ינקוט פעולה מכרעת" ביום שני בלילה כדי לסלק את מוראלס מהשלטון. בנאום שנשא ממחוז סנטה קרוס שבמזרח המדינה הענייה, הוא קרא לצבא "להיות לצד העם".

מוראלס אמר בתגובה כי יריביו מחפשים שפיכות דמים, אחרי שכמה מפגינים נהרגו במהומות שפרצו במדינה אחרי הבחירות ב-20 באוקטובר. באופוזיציה אמרו כי התוצאות, שהובילו לכך שהנשיא ניצח באופן מחשיד ללא צורך בסיבוב מכריע, זויפו.

יריבו השמרני המרכזי של מוראלס, הנשיא לשעבר קרלוס מסה, קרא לקיום בחירות חדשות אחרי שסיים במקום השני. האופוזיציה מסרבת להכיר בתוצאות או בספירתן המחודשת על ידי צוות של ארגון משקיפים אזורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully