וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פחות משבועיים להשבת המנדט: הסכמות ראשונות בין כחול לבן וישראל ביתנו

צוותי המו"מ של שתי המפלגות הסכימו על קצבאות הקשישים והנכים. במסגרת ההסכמות נקבע כי בתקציב הקרוב תעלה ההכנסה המינימלית של הקשישים ובנוסף לכך לא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים. זאת במסגרת המאמץ של כחול לבן לגבש את קווי היסוד של הממשלה

צילום: יותם רונן, עריכה: עמית שמחה

כחול לבן וישראל ביתנו הגיעו היום (חמישי) להסכמות ראשונות על קצבאות הקשישים והנכים. במסגרת המשא ומתן הקואליציוני צוותי המו"מ של שתי המפלגות נפגשו ודנו בסוגיות מהות במטרה להתקדם בגיבוש עקרונות ממשלת האחדות הלאומית הליברלית הרחבה.

בהודעה משותפת מטעם הצדדים נמסר כי הם הגיעו להסכמות בשני נושאים. ראשית, "בתקציב הקרוב תתבצע העלאת ההכנסה המינימלית לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום". בנוסף לכך, "לא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים, והנושא יעוגן בבסיס התקציב הקרוב".

בפגישה השתתפו ראש צוות המו"מ מטעם כחול לבן, ד"ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה. מטעם ישראל ביתנו לקחו חלק יו"ר הסיעה עודד פורר, ח"כ אלכס קושניר ועו"ד אמיר שניידר. הצוותים צפויים להיפגש שוב בימים הקרובים.

פגישת צוותי מו"מ כחול לבן וישראל ביתנו בכפר המכביה, 7 בנובמבר 2019. אלעד מלכה
פגישת צוותי המו"מ של כחול לבן וישראל ביתנו, היום/אלעד מלכה

מעבר לקצבאות הקשישים והנכים, הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בנושאי דת ומדינה, שהיו נושאים מובילים בקמפיין הבחירות של ישראל ביתנו. בין היתר, בסוגיית חוק הגיוס, בכחול לבן טרם השיבו לנציגי ישראל ביתנו האם בכוונתם לקדם בממשלה בראשותם את המתווה שגובש במשרד הביטחון בתקופתו של יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן.

כך גם לא נמסרה עמדת המפלגה סביב פתיחת מרכולים והפעלת תחבורה ציבורית בשבת או סוגיית הגיור, מה שהעלה חשש בקרב גורמים בישראל ביתנו כי מתנהלים גם ערוצים חשאיים בין כחול לבן למפלגות החרדיות. בין הנושאים הנוספים שעלו בפגישה האחרונה אך גם עליהם לא הושגה כל הסכמה היו חוק עונש מוות למחבלים וסיפוח בקעת הירדן.

עוד בוואלה!

נתניהו הציע לבנט שריון בודד בליכוד, רק אם יהיו בחירות

לכתבה המלאה
בני גנץ יו"ר כחול לבן מגיע לפגישת מו"מ עם ישראל ביתנו בכפר המכביה, 7 בנובמבר 2019. צילום: קובי ריכטר, TPS
נותרו פחות משבועיים לניסיונותיו להרכיב ממשלה. גנץ, היום/TPS, צילום: קובי ריכטר

בימים האחרונים החלו בכחול לבן להאיץ את המגעים עם מפלגת העבודה וישראל ביתנו בניסיון לייצר הסכמות על קווי יסוד של הממשלה. מוקדם יותר השבוע התקיימה פגישה שניה של צוותי המו"מ של כחול לבן והעבודה-גשר, וגם שם נמסר כי הייתה התקדמות בקווי היסוד של הממשלה העתידית, בדגש על הנושאים הכלכליים-חברתיים, אך ללא הסכמות מלאות.

ההסכמות עם ישראל ביתנו על קווי היסוד החברתיים הן ההסכמות הראשונות של כחול לבן, אם כי יצוין כי להסכמה על קווי יסוד אין כל משמעות פרקטית בהרכבת הממשלה. ליו"ר כחול לבן בני גנץ נותרו פחות משבועיים לנסות להרכיב ממשלה עד שיצטרך להחזיר את המנדט לנשיא ראובן ריבלין.

לאור הקיפאון במגעים מול הליכוד על הקמת ממשלת אחדות, בכחול לבן מנסים להתקדם מול מפלגות המרכז-שמאל, אך בשלב זה האופציה של הקמת ממשלת מיעוט עדיין שנויה במחלוקת בתוך כחול לבן וגם לא מקובלת על ידי ישראל ביתנו ויו"ר אביגדור ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully