וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכסוך המשפחות גבה קורבנות: הרצח הכפול שמאיים להבעיר את הנגב

הירי למוות בג'לאל ומוחמד אבו טהא מגיע חמש שנים אחרי הרשעתו של אחד מהם בתיק העוסק בהריגה סביב סכסוך משפחות בדרום. הוא אף ריצה עונש מאסר, בטרם נמצא ירוי למוות בכניסה ליישוב עומר עם קרוב משפחתו. מספר הנרצחים במגזר הבדואי בשנה האחרונה עלה לשבעה

עריכה: אסף דרורי

הרצח הכפול של בני משפחת טהא, ג'לאל ומוחמד, שנמצאו אמש (שני) ירויים למוות בכניסה ליישוב עומר, מאיים להבעיר את הנגב. החשד העיקרי הוא שמדובר בנקמת דם על רקע סכסוך משפחות. אחד הנרצחים, ג'לאל אבו טהא, הורשע לפני חמש שנים בתיק שעסק בהריגה סביב סכסוך בין משפחות בדרום.

על פי גזר הדין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע, באותה תקופה היה סכסוך בין משפחת אבו טהא למשפחת אלג'רג'אוי. במסגרת הסכסוך נורו יריות לעבר ביתו של ג'לאל בשגב שלום, והוא חשד כי מי שעומד מאחורי הירי הם בניו של אדם בשם איברהים אלג'רג'אוי.

ג'לאל אבו טה, אחד הנרצחים בכניסה לעומר, 4 בנובמבר 2019. צילום מסך
הורשע בתיק שעסק בהריגה במסגרת סכסוך בין משפחות. ג'לאל אבו טהא/צילום מסך

בבוקר ה-18 באוגוסט 2013 נודע לג'לאל ולשני בני דודיו - סאמי ורמזי - כי איברהים יצא מביתו והוא נמצא במשאית. סאמי התחמש באקדח וסכין, והשלושה יצאו לרדוף אחריו. בשלב מסוים הגיע המשאית לדרך ללא מוצא, ואיברהים ניסה לברוח מהשלושה ברגל, אך הם זרקו עליו אבנים והצליחו לפגוע בראשו. כשתפסו אותו, האחים רמזי וסאמי היכו אותו, ירו בסמוך אליו, וסאמי דקר אותו פעמיים באזור הירכיים. הדקירות פגעו בכלי דם ראשיים, ואלג'רג'אוי מת מאיבוד דם.

השלושה נחקרו בחשד לרצח, אך בסופו של דבר הסכימה הפרקליטות להגיע להסדר טיעון עם סנגורם, עו"ד דוד יפתח. סאמי, שדקר את איברהים, הורשע בהריגה ונידון ל-14 שנות מאסר, שלאחר מכן קוצרו ל-12.5 שנים. רמזי וג'לאל הורשעו בגרימת חבלה בכוונה מחמירה - רמזי נידון לארבע שנות מאסר, וג'לאל, שהמתין ברכב בזמן התקיפה, לקצת יותר משנתיים. שניהם השתחררו מאז, ואתמול נרצח ג'לאל.

עוד בוואלה!

הרופא החשוד ברצח באשכול שב להכרה ואמר לחוקרים: "לא זוכר כלום"

לכתבה המלאה
מוחמד אבו טה, אחד הנרצחים בכניסה לעומר, 4 בנובמבר 2019. צילום מסך
נמצא ירוי למוות בכניסה לעומר עם קרוב משפחתו ג'לאל. מוחמד אבו טהא/צילום מסך

שני הצעירים, עבריינים המוכרים למשטרה ממגוון עבירות אלימות ורכוש, הם קרובי משפחתו של שופט מוכר בדרום. מותם הצית מהומות סמוך לתל שבע, שבהן השתתפו עשרות משתתפים. חקירת הרצח הכפול הוטלה על היחידה המרכזית במרחב הנגב.

בשנה האחרונה נרצחו שבעה בני אדם מהמגזר הבדואי בחמישה מקרי רצח שונים, ששלושה מהם פוענחו. כמו כן, על פי נתוני מרכז אמאן, הרצח של השניים העלה את מספר הנרצחים בחברה הערבית כולה ל-81 השנה. מדובר בעלייה לעומת שנים קודמות כאשר בשנת 2015 עמד המספר על 58, ב-2016 על 64, ב-2017 עמד על 72 וב-2108 על 75 נרצחים.

2 גברים הרוגים ברכב סמוך לכיכר רוטרי בכניסה לעומר.4 בנובמבר 2019. מד"א
זירת הרצח בכניסה לעומר, אתמול/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully