וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לרצח בדרום: קרובי משפחתו של שופט נורו למוות בגלל נקמה

4.11.2019 / 22:30

בני הדודים שנורו למוות בכניסה ליישוב עומר הם עבריינים המוכרים למשטרה. ככל הנראה, הירי מגיע בתגובה לרצח גבר מחמולה אחרת ביישוב שגב שלום לפני שש שנים. במשטרה חוששים שהרצח הכפול, שהעלה את מספר הנרצחים בחברה הערבית ל-81, יעורר מחדש את המלחמות בין המשפחות

עריכה: אסף דרורי

חשד לרצח כפול בדרום - עדכונים אחרונים

  • ג'לאל ומוחמד אבו טה בני 25 נמצאו ירויים למוות ברכב בכניסה לעומר
  • צוות מד"א קבע את מותם בזירה ובמקום פרצו מהומות
  • השניים, קרובים של שופט ועבריינים מוכרים למשטרה
  • הרקע לרצח ככל הנראה נקמת דם בגלל רצח בשגב שלום לפני 6 שנים
  • המשטרה חוששת כי הרצח הכפול יצית מלחמות בין משפחות ויביא לנקמת דם נוספת

בני הדודים ג'לאל ומוחמד אבו טה, בני ה-25 מתל שבע שנורו למוות היום (שני) בכניסה ליישוב עומר, הם קרובי משפחתו של שופט מוכר בדרום ועבריינים המוכרים למשטרה ממגוון עבירות של אלימות ועבירות רכוש. על פי החשד, הרקע לרצח הכפול של השניים שנמצאו ירויים ברכבם - הוא נקמת דם בין חמולות.

החשד הוא שהירי הערב מגיע בעקבות רצח מחמולה אחרת על ידי חמולת אבו טה ורצונה של משפחת הנרצח בנקמת דם. ככל הנראה, מדובר ברצח גבר בשנות ה-40 לחייו ביישוב שגב שלום שבנגב, לפני שש שנים. במשטרה חוששים שהרצח הכפול יעורר מחדש את המלחמות בין המשפחות במגזר הבדואי ויביא לנקמת דם נוספת.

ג'לאל אבו טה, אחד הנרצחים בכניסה לעומר, 4 בנובמבר 2019. צילום מסך
החשד - נורה למוות בגלל נקמת דם. ג'לאל אבו טה/צילום מסך

מותם של השניים הצית מהומות סמוך לתל שבע. עשרות בני אדם התפרעו במקום, כשצוות מד"א שהגיע לזירה כדי לטפל בשניים שנמצאו מחוסרי הכרה עם פציעות מירי - נאלץ להתמודד עם המתפרעים. הנוכחים התפרעו ואף שברו את שמשות אמבולנס מד"א שהגיע לפנות את ההרוגים.

"במד"א רואים את האירוע בחומרה בכך שאנשי הרפואה של הארגון שבאים להגיש סיוע רפואי מותקפים ובטוחים שהמשטרה תמצה את הדין", נמסר ממד"א. גם השוטרים שהגיעו למקום הותקפו ורק לאחר הגעתם כוחות גדולים של משטרה - העימותים פוזרו. עשרות שוטרים עדיין נמצאים בגזרת היישוב תל שבע.

בתום הערכת מצב הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במרחב נגב. סגן ניצב משה זריהן מפקד תחנת העיירות סיפר כי "סמוך לשעה 19 בערב קיבלנו דיווח על פצועי ירי בכניסה לתל שבע, כוחות משטרה שהוזעקו למקום הגיעו וקראו לכוחות מד"א שקבעו את מותם של השניים שהיו ברכב. שוטרים נאלצו להתמודד עם הפרות סדר על מנת לשמר את הזירה. השוטרים ישליטו סדר ולא נעשה שימוש באמצעים מיוחדים והזירה טופלה כמו שצריך. אנו ממשיכים בציר החקירתי ובציר השירות לאזרח שיימשך ביישוב תל שבע".

עוד בוואלה!

התנאי הישראלי וערוצי המו"מ: כך התנהלו המאמצים לשחרור העצירים הירדנים

לכתבה המלאה
מוחמד אבו טה, אחד הנרצחים בכניסה לעומר, 4 בנובמבר 2019. צילום מסך
מותם העלה את מספר הנרצחים במגזר הערבי ל-81. מוחמד אבו טה/צילום מסך

חובש רפואת חירום במד"א, סאלם אעסם, סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו שני גברים ברכב עם פציעות ירי בגופם. הם היו מחוסרי הכרה ללא סימני חיים ולאחר בדיקה רפואית נקבע מותם".

מהמשטרה נמסר כי "במשטרת ישראל התקבל דיווח אודות שני פצועים ברכב בכיכר עומר בתל שבע. שוטרים שהגיעו למקום הוזעקו כוחות רפואה ונפתחה חקירה".

על פי נתוני מרכז אמאן, המרכז הערבי למאבק באלימות, עם החיסול הכפול הערב בכניסה לעומר עולה מספר הנרצחים בחברה בחברה הערבית השנה ל-81. מדובר בעלייה לעומת שנים קודמות כאשר בשנת 2015 עמד המספר על 58, ב-2016 על 64, ב-2017 עמד על 72 וב-2108 על 75 נרצחים.

2 גברים הרוגים ברכב סמוך לכיכר רוטרי בכניסה לעומר.4 בנובמבר 2019. מד"א
המהומות בזירת הרצח, הערב/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully