וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנאי הישראלי וערוצי המו"מ: כך התנהלו המאמצים לשחרור העצירים הירדנים

לוואלה! NEWS נודע שהמגעים לשחרור א-לבדי וא-רחמן מרעי התקדמו רק לאחר ההודעה על הפסקת שביתת הרעב של העצירה. גורמים רשמיים ירדניים ניהלו מו"מ בשני ערוצים כדי להביא לשחרור מול ראש המל"ל ומול ראש השב"כ. לפי ההערכה, הקשרים ההדוקים בין המדינות הכריעו את הכף

צילום: מתוך ה-FB של SABI YAFFA, עריכה: עמית שמחה

גורמים רשמיים ירדניים ניהלו משא ומתן בשני ערוצים שונים כדי להביא לשחרורם של שני האזרחים הירדנים המוחזקים במעצר מנהלי בישראל, היבא א-לבדי ועבד א-רחמן מרעי - כך נודע לוואלה! NEWS. ערוץ אחד התנהל בין ראש המל"ל מאיר בן שבת מול משרד החוץ הירדני וערוץ שני התנהל בין ראש השב"כ נדב ארגמן לבין מקבילו הירדני.

התנאי הראשון שהציבה ישראל לניהול המשא ומתן היה הפסקת שביתת הרעב של א-לבדי, שנעצרה בחודש אוגוסט במעבר אלנבי בחשד לפעילות עבור חיזבאללה. רק לאחר ההודעה על הפסקת שביתת הערב התקדמו המגעים, שככל הנראה יסתיימו עם שחרור השניים בסוף השבוע הקרוב, לאחר מהלכים משפטיים בין הצדדים.

הבה א-לבדי, אזרחית ירדנית הכלואה בישראל. אתר רשמי
הפסיקה את שביתת הרעב. א-לבדי/אתר רשמי

לפי ההערכות בישראל, מה שהכריע את הכף בפרשה היו הקשרים ההדוקים והאסטרטגיים בין ישראל לבין ירדן והתחייבויות מצד עמאן להמשך צעדים בנושא. סביר להניח כי אם לא היה מופעל לחץ מצד ירדן, השניים היו ממשיכים להיות עצורים במעצר מנהלי, לאחר שבית המשפט השתכנע במסוכנותם לציבור.

א-לבדי החליטה להפסיק את שביתת הרעב שלה במר"ש, המרכז הרפואי של שב"ס, בנוכחות סגן שגריר ירדן בישראל, מוחמד חמיד, ואחרי שיחת טלפון להתייעצות עם ראש צוות הסנגורים שמייצגים אותה, עו"ד רסלאן מחאג'נה. "אנחנו מברכים על סיום הפרשה בצורה משמחת כזו שבה יחזרו העצירים הירדנים לביתם בשלום ומודים למשרד החוץ והשגרירות הירדנית שבהתערבותם נחתם הסכם שיביא לתוצאה הזו", אמרה לוואלה!NEWS עו"ד חנאן חטיב, מצוות הסניגורים.

עוד בוואלה!

נתניהו הציע לבנט מינוי כשר בממשלה לצד חברות בקבינט - הוא סירב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפרשה הגיעה לסיומה. עבד א-רחמן מרעי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הידיעה על סיום שביתת הרעב ושובה הקרב של א-לבדי הגיעה מיד גם למשפחה בירדן. "אנחנו מאד שמחים על כך", מסר לוואלה!NEWS חאתם, אחיה של היבה.

שירות הביטחון הכללי של ירדן זוכה להערכה רבה - לא רק בישראל, אלא גם בקרב גורמי ביון מערביים, בראשם ארצות הברית. אחד האירועים המשמעותיים הוא מעורבות המודיעין הירדני באיתורו ובחיסולו של הארכי-טרוריסט מוסעב אבו זרקאוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully