וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה לאחר הפלת החומה, ברלין הרחיקה את "החיילים" מצ'ק פוינט צ'ארלי

רישיונה של קבוצת השחקנים המתחזים לחיילים אמריקנים ומצטלמים עם תיירים בצ'ק פוינט צ'ארלי, אחד מסמלי המלחמה הקרה ומהאתרים המוכרים ביותר בעיר הבירה הגרמנית, נשלל לאחר שנטען כי הם מטרידים את אלו המסרבים לשלם להם. בעיר מציינים בימים אלה שלושה עשורים לאיחוד העיר

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

הרשויות במיטה - הרובע המרכזי בברלין - החליטו לאסור על שחקני רחוב להתחפש לחיילים אמריקנים בקרבת הצ'ק פוינט צ'ארלי - אחת מתחנות המעבר בימי המלחמה הקרה בין מערב העיר ומזרחה, כך דווח בתקשורת המקומית. זאת, ברקע החגיגות לציון 30 לאיחוד העיר והפלת החומה שהפרידה בין שני חלקיה בין השנים 1961-1989.

בימי המלחמה הקרה חצתה חומת ברלין את רחוב פרידריך בנקודה זו, שהייתה נקודת המעבר השלישית, לצד המעברים אלפא ובראבו. המעבר, היחיד שדרכו היו יכולים לעבור חיילי בעלות הברית ואזרחים זרים, היה לאחד מסמלי המלחמה הקרה ולאחת מנקודות הציון המוכרות בברלין, השואבת תיירים לרוב.

צ'קפוינט צ'רלי, ברלין. ShutterStock
אחד מסמלי המלחמה הקרה. הצ'ק פוינט צ'ארלי/ShutterStock

על פי דיווח בבילד הגרמני, מועצת הרובע שללה את רישיונה של קבוצת שחקנים מקומית, לאחר שנטען כי חבריה הטרידו לכאורה מילולית - ולעתים גם עקבו אחר תיירים שסירבו לשלם להם בתמורה לתצלומים משותפים במקום. כך עלה גם ממבצע משטרתי סמוי שיצא לדרכו לאחר כמה תלונות, ובמסגרתו התחזו שוטרים לתיירים, וספגו גידופים לאחר שסירבו לשלם ארבעה אירו בתמורה לתצלום משותף.

השחקנים, המופיעים במקום כ-20 שנה, הכחישו את הטענות, ואמרו כי הם אוספים רק תרומות שניתנות בהתנדבות מהתיירים, אך ללא הועיל. על פי חוקי העיר, גביית תשלום על מופעי רחוב כגון אלה דורשת אישור מיוחד, אשר אותו - כפי שהודיעו הרשויות - הן אינן מתכוונות להנפיק לקבוצה. מנהל הלהקה אמר לבילד כי הוא נאלץ לפטר שישה מתוך עשרת עובדיו בעקבות הצעד, אך סירב להרים ידיים. "אנחנו רוצים לחזור לשם", אמר. בעיתון העריכו כי העסק מגלגל עד כ-5,000 אירו ביום.

עוד בוואלה!

עורבים ודולפינים: בעלי החיים שגויסו לריגול אחר הסובייטים

לכתבה המלאה
צ'ק פוינט צ'ארלי  - נקודת המעבר בין גרמניה המערבית למזרחית בברלין, מאי 1966. John Waterman/Fox Photos, GettyImages
וכך זה נראה בשנת 1966/GettyImages, John Waterman/Fox Photos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully