וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: תומך סין דקר מפגינים בקניון ותלש אוזן של מחוקק

4.11.2019 / 8:48

חמישה בני אדם נפצעו בתקרית, בהם שניים במצב אנוש, אחרי עימות אלים. החשוד נשך את אוזנו של פוליטיקאי פרו-דמוקרטי, ונעצר. מפגינים המשיכו להתעמת עם שוטרים ברחבי העיר, שנתונה כבר חמישה חודשים להפגנות נגד בייג'ינג. "המשטרה הזאת כבר לא מה שהייתה בעבר"

עריכה: טל רזניק

חמישה בני אדם נפצעו היום (ראשון) מדקירות בקניון בהונג קונג במהלך מחאה נגד בייג'ינג שהסלימה לעימותים קשים. התקיפה התרחשה בקניון סיטיפלאזה ברובע טאי קו בהונג קונג איילנד. ארבעה גברים ואישה נפצעו, בהם שניים במצב אנוש. אחד מהפצועים הוא מחוקק מקומי, שאוזנו נחתכה חלקית על ידי התוקף, שנבלם על ידי עוברי אורח.

הפצועה סיפרה לעיתון סאות' צ'יינה מורנינג כי החשוד שלף סכין גדולה אחרי ויכוח עם אחותה ובעלה, שנפצע גם הוא. באיגוד התקשורת החופשית של הונג קונג דווח כי התוקף היה תומך של ממשלת סין, שנגד מעורבותה מתקיימות הפגנות סוערות בעיר בחמשת החודשים האחרונים.

המחוקק המקומי שנפצע, אנדרו צ'יו קה-יין, ניסה לפי הדיווחים למנוע מהתוקף, שפרטים לא נמסרו, לעזוב את הזירה. עוברי אורח סיפרו כי התוקף הוכה קשות על ידי עוברי אורח, בטרם נעצר על ידי המשטרה. צ'יו נצפה בטלוויזיה כשהוא אוחז שקית פלסטיק ובה החתיכה שנתלשה מאוזנו, כשידיו מגואלות בדם. הסכין נראתה זרוקה על הקרקע, מחוץ לקניון.

מחוקק מקומי מחזיק את אוזנו אחרי שהותקף בקניון, הונג קונג, 3 בנובמבר 2019. רויטרס
החתיכה מהאוזן בשקית. המחוקק שהותקף, אתמול/רויטרס

בתוך הקניון, שבו בילו משפחות עם ילדים, התנהלו מרדפים בין השוטרים למפגינים, אחרי ששרשרת אנושית של מוחים הפכה לעימות פנים מול פנים. המשטרה עצרה כמה חשודים, בזמן שהמפגינים צעקו לעברה "משטרה שחורה", לאור היד הקשה, לטענת המפגינים, שהיא מפעילה נגדם.

זהו היה סוף השבוע ה-22 ברציפות שבו מתקיימות הפגנות זעם של תושבים החוששים משחיקת החירויות של העיר שהוחזרה לשלטון סין ב-1997. העימותים נמשכו אל תוך הלילה, כשהתושבים שרקו בוז לשוטרים מעבר לכביש וממרפסות של דירות סמוכות, תוך שהם קוראים "עזבו עכשיו" וקללות נוספות.

באזור אחר, מחוץ לאיסט הוטל בטייקו שינג, המשטרה ניסתה לפזר את הקהל לפני שעזבה את המקום. בנוסף לכך, השוטרים עצרו עיתונאי.

"המשטרה הזאת כבר לא מה שהייתה בעבר", אמרה ג'ולי, בת 24, שהניפה אצבע משולשת לשוטרים. "הם הגיעו לכאן ודחפו אותנו. זה לא הוגן".

עוד בוואלה!

הניפו את דגל עיראק: מפגינים הסתערו על קונסוליה איראנית בעיר כרבלא

לכתבה המלאה
שוטרים בקניון בטאי פו, הונג קונג, 3 בנובמבר 2019. רויטרס
המפגינים מגנים את אלימות המשטרה. שוטרים בקניון בהונג קונג/רויטרס

ההפגנות בהונג קונג פרצו במחאה על חוק שהיה מאפשר להסגיר חשודים לסין, אולם מאז הן הפכו למחאה כוללת נגד שיטת השלטון הסינית במושבה הבריטית לשעבר. במסגרת השיטה, "שתי מערכות - מדינה אחת", הונג קונג נהנתה מחירויות גדולות יותר בהשוואה לסין למשך 50 שנה. בייג'ינג מכחישה כי היא מנסה לצמצם את אותן, אולם מזהירה מפני "בדלנות" של המפגינים ומכל התערבות זרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully