וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת הונג קונג: האלימות הצדיקה את ההחלטה להפעיל סמכויות חירום

5.10.2019 / 15:52

קארי לאם אמרה כי האלימות הגואה בעימותים בין השוטרים למפגינים הביא אותה להפעלת חוק החירום שאיפשר פריסה נרחבת של כוחות משטרה. "התנהגותם הקיצונית של פורעים החלה בלילה אפל מאוד והותירה את החברה היום משותקת למחצה", אמרה

קרדיט צילום: רויטרס

מנהיגת הונג קונג, קארי לאם, אמרה הבוקר (שבת) כי "אלימות קיצונית" במוקדים שונים הצדיקה את החלטתה להפעיל סמכויות חירום לראשונה זה 50 שנה, בעקבות לילה של הפגנות אלימות. התחבורה במושבה הבריטית לשעבר הייתה משותקת, בעקבות המהומות של יום שישי האחרון, אז שוטרים ירו בנער בנשק חם והמפגינים מתנגדי המשטר הציתו עסקים ותחנות רכבת תחתית.

"התנהגותם הקיצונית של פורעים לקחה את הונג קונג בלילה אפל מאוד והותירה את החברה היום משותקת למחצה", אמרה לאם בתגובותיה הראשונות מאז האיסור של יום שישי על מסכות פנים שהוזמנו על בסיס הוראות החירום. "האלימות הקיצונית המחישה בבירור כי ביטחון הציבור של הונג קונג נמצא בסכנה רחבה", אמרה בהודעת טלוויזיה שהוקלטה מראש.

מנהיגת הונג קונג קארי לאם (במרכז) במסיבת עיתונאים. 05 באוקטובר 2019. רויטרס
"ביטחון הציבור של הונג קונג נמצא בסכנה רחבה". המנהיגה לאם/רויטרס

"זו הסיבה שבגללה היינו צריכים להפעיל אתמול את חוק החירום בכדי להכניס את החוק נגד המסכה", הוסיפה לאם. המפגינים השתמשו במסכות פנים כדי להסתיר את זהותם בהפגנות אלימות יותר ויותר שהסתובבו בעיר במשך ארבעה חודשים. ההפגנות החלו בניגוד להצעת חוק שהוגשה באפריל ואיפשרה הסגרה לסין, אך מאז התפתחה תנועה פרו-דמוקרטית לרחבה יותר.

לאחר האלימות הרבה ביום שישי, מפעילת הרכבות MTR Corp, שמסיעה כחמישה מיליון נוסעים בכל יום, השביתה את פעילותה במהלך חסר תקדים. גם קניונים וסופרמרקטים נסגרו. הפגנות נוספות מתוכננות ברחבי הונג קונג עד יום שני, שהוא חג ציבורי, אך לא ברור כיצד הפסקת התחבורה תשפיע עליהן.

עוד בוואלה!

החשוד ברצח במוצא ימים לפני המעשה: סבל התוקף גדול יותר מזה של הקורבן

לכתבה המלאה
הצתות בעימותים בין השוטרים למפגינים בהונג קונג. 05 באוקטובר 2019.. רויטרס
המפגינים השתמשו במסכות פנים כדי להסתיר את זהותם. הצתות בעימותים בהונג קונג/רויטרס

במהלך השבוע האחרון הפגינו אלפי בני אדם ברחובות הונג קונג ודרשו מהמשטרה דין וחשבון על הירי, בטענה כי השימוש בנשק חם אינו מוצדק. כמה צעירים לבושי שחורים השליכו רימוני גז על תחנות משטרה במהלך הלילה, השחיתו תחנות רכבת תחתית וחסמו את התנועה בכמה מחוזות. בתגובה השתמשה המשטרה בגז מדמיע בחלק מהאזורים.

המפגינים בהונג קונג החלו במחאה בתגובה לכוונתה של לאם לחוקק חוק שהיה מאפשר את הסגרתם של אזרחי הונג קונג לידי סין. ההפגנות, שעם הזמן נעשו אלימות, נחשבות לאיום הגדול ביותר על הנשיא שי ג'ינפינג, מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2012.

הם טוענים כי בייג'ינג והממשלה של לאם שוחקות את "האוטונומיה הגבוהה" ואת החירויות האזרחיות שהובטחו למושבה הבריטית לשעבר כשזו הוחזרה לסין ב-1997. שי הבטיח לשמור על השיטה "שתי שיטות, מדינה אחת" המונהגת בהונג קונג מאז יציאת הבריטים.

מפגינים לובשים מסיכות לפניהם בהפגנה בהונג קונג ב-5 באוקטובר 2019. רויטרס
דורשים מהמשטרה דין וחשבון על הירי. מפגינים בהונג קונג, היום/רויטרס
חנות בגדים נסגרת לצד מפגינים הלובשים מסיכות לפניהם בהונג קונג ב-5 באוקטובר 2019. רויטרס
מפגינים בהונג קונג, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully