וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע הראשון מירי בהונג קונג - יעמוד לדין על תקיפת שוטרים

3.10.2019 / 10:23

המשטרה בעיר החווה הפגנות סוערות נגד סין בחודשים האחרונים הודיעה כי המפגין שנורה על ידי שוטר יואשם בהתפרעויות ובפגיעה בשוטרים. העונש המקסימלי - עשר שנות מאסר. לטענת המשטרה, מצבו התייצב

עורך:שאול אדם

הפצוע הראשון בהפגנות בהונג מירי חי של המשטרה יואשם בתקיפת שוטרים ובמהומות - כך אמרה היום (חמישי) המשטרה בעיר שחווה חודשים של מחאה פרו-דמוקרטית. הירי התרחש בזמן של מהומות נרחבות ברחבי השטח הסיני האוטונומי ביום שלישי, שבו ציינה בייג'ינג 70 שנה לשלטון הקומוניסטי. הוא העמיק את הזעם על המשטרה, שמואשמת על ידי המפגינים בנקיטת יד קשה נגדם.

הפצוע, צאנג צ'י-קין, תקף את השוטר שירה בו במוט ברזל, והממשלה אמרה כי מצבו התייצב אחרי ניתוח שעבר. לפי הצהרת המשטרה, כתב האישום נגדו יוקרא בבית משפט אחר הצהריים. הוא יהיה אחד משבעה נאשמים במהומות ובשתי עבירות נוספות של תקיפת שוטרים. לא ברור אם צאנג יופיע בבית המשפט, משום שניתן להקריא אותם בהיעדרו. העונש המקסימלי על מהומות הוא עשר שנות מאסר.

יותר מאלף סטודנטים צעדו היום לכיוון האוניברסיטה הסינית בהפגנת תמיכה בצאנג. הם הבטיחו להמשיך במאבק עד שיזכו בחירויות דמוקרטיות. רבים הרגישו כי הירי בחזה של צאנג, קרוב ללבו, היה ניסיון להרוג אותו. עם זאת, המשטרה הגנה על הירי ואמרה שהוא היה "סביר וחוקי", משום שהשוטר חשש לחייו ולחיי עמיתיו.

המשטרה השתמשה בירי חי בהפגנות בהונג קונג. רויטרס
המפגין שנפצע מהירי בהונג קונג, שבת/רויטרס

גם אתמול הפגינו אלפי בני אדם, שדרשו מהמשטרה דין וחשבון על הירי, ורבים טוענים שהשימוש בנשק חם הוא לא מוצדק. כמה צעירים לבושי שחורים השליכו רימוני גז על תחנות משטרה במהלך הלילה, השחיתו תחנות רכבת תחתית וחסמו את התנועה בכמה מחוזות, והמשטרה הגיבה בגז מדמיע בחלק מהאזורים.

המפגינים בהונג קונג החלו במחאה בתגובה לכוונתה של המנהיגה קארי לאם לחוקק חוק שהיה מאפשר את הסגרתם של אזרחי הונג קונג לידי סין. ההפגנות, שעם הזמן נעשו אלימות, נחשבות לאיום הגדול ביותר על הנשיא שי ג'ינפינג, מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2012.

הם טוענים כי בייג'ינג והממשלה של לאם שוחקות את "האוטונומיה הגבוהה" ואת החירויות האזרחיות שהובטחו למושבה הבריטית לשעבר כשזו הוחזרה לסין ב-1997. שי הבטיח לשמור על השיטה "שתי שיטות, מדינה אחת" המונהגת בהונג קונג מאז יציאת הבריטים.

  • עוד באותו נושא:
  • הונג קונג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully