וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מפגינים בהונג קונג קראו לארה"ב להתערב: "טראמפ, שחרר את העיר"

8.9.2019 / 11:54

בצעדה אל הקונסוליה האמריקנית בעיר, קראו מתנגדי השלטון הסיני לנשיא ארה"ב לעזור להם: "התנגד לבייג'ינג, שחרר את הונג קונג". ואולם, טראמפ מסתייג ואומר כי מדובר בעניין פנימי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אלפי מפינים בהונג קונג צעדו היום (ראשון) אל הקונסוליה האמריקנית בהונג קונג, וקראו לנשיא ארצות הברית "לשחרר" את העיר בהמשך למחאה שלהם נגד בייג'ינג. זאת חרף ביטול חוקי ההסגרה שהציתו את ההפגנות, הגדולות ביותר שחווה המושבה הבריטית לשעבר מאז שובה לשליטת בייג'ינג ב-1997. המפגינים דורשים רפורמות דמוקרטיות, כולל בחירות ישירות.

המפגינים התאספו בפארק במרכז הונג קונג לפני הצעדה, וקראו "התנגד לבייג'ינג, שחרר את הונג קונג" ו"עמוד לצד הונג קונג, הילחם עבור החירות". רבים מהם, שהיו לבושים בחולצות שחורות ועטו מסכות, נופפו בגדלים אמריקניים ונשאו שלטים שעליהם נכתב: "הנשיא טראמפ, בבקשה שחרר את הונג קונג". כוחות משטרה לפיזור מהומות צפו בהם צועדים לקונסוליה האמריקנית הסמוכה.

"הונג קונג נמצאת בקו החזית במאבק במשטר הטוטליטרי של סין", אמר פנזר צ'אן, אחד המארגנים של המצעד היום. "בבקשה תמכו במאבק שלנו". המפגינים קראו לוושינגטון להעביר את החוק, המכונה חוק "הונג קונג הדמוקרטית וזכויות אדם", כדי לתמוך בהם. החוק מציע להטיל סנקציות על גורמים בהונג קונג ובסין שמדכאים את זכויות האדם בעיר, וכן לבטל את מעמד הסחר המיוחד שלה.

לקריאה נוספת על ההפגנות בהונג קונג
נכנעה ללחץ: מנהיגת הונג קונג ביטלה רשמית את חוק ההשעיה לסין
מנהיגת הונג קונג הוקלטה בחשאי: "אילו יכולתי, הייתי מתפטרת"

הפגנות בהונג קונג, 8 בספטמבר 2019. AP
מפגינים עם דגלי ארה"ב ותמונות של טראמפ בהונג קונג, היום/AP

ביום שישי פרסמה מחלקת המדינה אזהרת מסע, שבה נכתב כי בייג'ינג מנהלת קמפיין תעמולה "המאשים באופן שקרי את ארצות הברית בהתססה בהונג קונג". עוד נכתב כי אזרחים אמריקניים ועובדי השגרירות הפכו למטרה עבור קמפיין התעמולה ודחקו בהם להפגין זהירות מוגברת.

כמה חברי קונגרס בארצות הברית התבטאו בגלוי בעד המפגינים בהונג קונג והביעו חשש מאפשרות לדיכוי אלים של המחאה על ידי סין. עם זאת, טראמפ אמר כי ארצות הברית צריכה שלא להתערב בסוגיה שאותה הוא מגדיר פנימית. הוא אמר שהוא מאמין שמלחמת הסחר של ארצות הברית עם סין גורמת לה לנהוג בזהירות.

העצרת היום הגיעה אחרי עימותים אלימים במהלך הלילה בין מפגינים לבין שוטרים בכמה תחנות רכבת תחתית. המפגינים הציתו אשפה ליד אחת התחנות באזור מונגקונג, אבל הם נסוגו אחרי שהשוטרים רדפו אחריה עם גז פלפל.

עוד בוואלה!

כל הדרכים גרועות: סין הגיעה לצומת דרכים קריטי בהונג קונג

לכתבה המלאה
הפגנות בהונג קונג, 8 בספטמבר 2019. AP
שלט מחאה נגד מנהיגת העיר, קארי לאם, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully