וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בפרלמנט בהונג קונג: נאומה של המנהיגה נקטע על ידי האופוזיציה

מחוקקים המתנגדים לממשלה שיבשו את הדיון שבו ניסתה להציג קארי לאם את המדיניות לשנה הקרובה, ובסופו של דבר היא לא סיימה את הנאום. "הידיים שלה מגואלות בדם", אמרה חברת אופוזיציה. הקונגרס בארה"ב העביר חוק התומך במפגינים, ונשיא סין מזהיר: "נשבור עצמות"

צילום: רויטרס

מנהיגת הונג קונג קארי לאם נאלצה היום (רביעי) להפסיק את נאומה השנתי בפרלמנט בשל הפגנות של האופוזיציה, שחבריה צעקו נגדה. אחרי ההפרעה הראשונה, הדיון נמשך רק כדי להיפסק שוב. הוא הושעה, והנאום שלה שודר בסרטון שהוקלט מראש. השעיית הדיון הובילה למעשה לכך שחוק ההסגרה לסין, שהצית את המחאה הנמשכת זה יותר מארבעה חודשים, לא בוטל באופן רשמי כפי שתוכנן.

המועצה המחוקקת בעיר, הזוכה לאוטונומיה חלקית מסין, התכנסה לראשונה מאז שמפגינים הסתערו עליה בחודש יולי. באותו החודש הושעה החוק, אולם ההפגנות התרחבו מאז וראשי המחאה דורשים רפורמות דמוקרטיות וחקירת אלימות המשטרה נגד המפגינים.

עם תחילת הנאום, מחוקקים מהאופוזיציה הקרינו את הסיסמה "חמש דרישות - לא אחת פחות", על קיר מאחורי לאם. "שתי הידיים שלה מגואלות בדם", אמרה חברת האופוזיציה טניה צ'אן, שהאשימה את לאם בצרות של העיר. "אנחנו מקווים שהיא תפרוש ותתפטר. אין לה יכולת לשלטון. היא לא מתאימה לתפקיד".

זאת הפעם הראשונה שבה מנהיג המושבה הבריטית לשעבר, שחווה את המשבר הפוליטי הקשה ביותר מאז שבה לשליטת סין ב-1997, לא מצליח לשאת את נאום מצב האומה השנתי. מחוקקים משורות המפלגות הממסדיות גינו את האופוזיציה ואמרו כי הנאום חשוב למען עתידה הכלכלי של העיר, שהיא אחד ממרכזי העסקים החשובים ביותר בעולם.

מחאה בפרלמנט כנגד מנהיגת הונג קונג, קארי לאם 16 באוקטובר 2019. רויטרס
מחוקקים מהאופוזיציה מפגינים נגד לאם בפרלמנט, היום/רויטרס

נאומה של לאם נקטע שעות אחרי שחברי קונגרס בארצות הברית העבירו חוק התומך במפגינים בהונג קונג ושנועד להגן על זכויות האדם בעיר. במסגרת שובה של הונג קונג לשליטת בייג'ינג, הובטחה לה מידה של אוטונומיה במסגרת "מדינה אחת, שתי שיטות", אולם המפגינים חוששים מפני שחיקתן של החירויות בתחום המשפט ושליטה סינית ישירה יותר.

לאם הבטיחה בנאומה כי השיטה תישמר, אולם הזהירה מפני ניסיונות לקדם את עצמאותה של הונג קונג. היא הכריזה על שורת צעדים בתחום התשתיות והדיור, שלדבריה הוא הבעיה החמורה ביותר שעמה מתמודדת העיר.

רק לפני כמה ימים הזהיר נשיא סין, שי ג'ינפינג, שזהו המשבר הקשה ביותר שהוא חווה מאז עלה לשלטון ב-2012, כי כל ניסיון לפלג את סין יסתיים עם "גופות מחוצות ועצמות שנשחקו עד אבקה". הוא לא ציין מפורשות את הונג קונג, אולם דבריו נתפסו כמסר מאיים למפגינים באזור המנהלי המיוחד, שחלקם מגבירים את האלימות שלהם נגד המשטרה תוך שהם משליכים בקבוקי תבערה לעבר שוטרים.

עוד בוואלה!

הונג קונג אסרה על חבישת מסכות. זה לא הרתיע את המפגינים

לכתבה המלאה
מחאות בהונג קונג נגד לברון ג'יימס. AP
דורשים רפורמות דמוקרטיות. מפגינים בהונג קונג/AP

בזמן שסין חגגה החודש 70 שנה לשלטון המפלגה הקומוניסטית, הונג קונג חוותה את מה שתואר על ידי הרשויות כ"אחד מימיה האלימים והכאוטיים ביותר". זאת לאחר שמפגין, צעיר בן 18, נורה בחזהו על ידי המשטרה באחת מששת הפעמים בהן פתחו כוחות הביטחון באש חיה לעבר מפגינים בעיר.

לאחר מכן הממשלה אסרה על לבישת מסכות פנים על ידי מפגינים, תוך שהיא מפעילה סמכויות מזמן השלטון הקולוניאלי הבריטי. מהלך שגרר ביקורת חריפה מצד האזרחים.

ביום ראשון, הפגנה שהחלה כמחאה שלווה, התדרדרה שוב לעימותים אלימים בהם מפגינים הסבו נזק לתחנות רכבת וחנויות שנחשבות לתומכות בבייג'ינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully