וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום חוששים מהרחבת טווח הירי מעזה: "אי אפשר להמשיך לחיות בחרדות"

2.11.2019 / 22:38

לאחר השיגורים לשדרות, בדרום נערכים לעוד לילה מתוח. "רציתי לצאת עם הילדים לפארק אבל פחדתי", סיפר תושב נתיבות. "המצב לא מכבד מדינה ריבונית", אמרו בעוטף עזה. צה"ל שינה את פריסת כיפת ברזל מחשש להרחבת טווח השיגורים

עריכה: ליר שפיגלר

יממה לאחר שיגור הרקטות מרצועת עזה לשטח ישראל, בצה"ל נערכים להגדלת טווח השיגורים ותושבי עוטף עזה חוששים מלילה ללא שינה. "אי אפשר להמשיך לחיות בלחץ ובחרדות כאלה", אמר הערב (שבת) אלמוג אוחיון תושב נתיבות. "זה מצב בלתי נתפס, רציתי לצאת עם הילדים לפארק בשעות הצהריים אבל פחדתי".

לדברי אוחיון, "צריך להנחית מכה קשה על חמאס. הפעם זה היה לשדרות ויכול להיות שבפעם הבאה אנחנו, תושבי נתיבות, נרד למקלטים. זה לא משנה אם מתפוצצות רקטות בשדרות או בזיקים, בתל אביב או בנתיבות, צריך להפסיק עם זה".

גם יעקב כהן, חבר המועצה האזורית מרחבים ותושב המושב מסלול, קרא לעצור את ירי הרקטות לעבר הדרום. "צריך למצוא פתרון למצב הזה ואם אפשר למצוא פתרון מדיני נוכל לחסוך בחיי חיילינו", קרא כהן. "עזה היא מלכודת מוות. אי אפשר להמשיך לחיות ככה, נקווה שהשקט יחזור".

מכונית ועליה סימני רסיסים ליד הבית בו פגעה רקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
"צריך להפסיק עם זה". מכונית עם סימני רסיסים בשדרות, אמש/שי מכלוף

בצה"ל נערכו לתת מענה לאיומי ארגוני הטרור להרחיב את הירי מעזה ובעקבות זאת חלו שינויים בפריסת מערכת כיפת ברזל. אמש זוהו עשרה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, ששמונה מהם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל ואחת פגעה ישירות בבית בשדרות, ללא נפגעים. בעקבות זאת, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מגוון רחב של יעדי חמאס ברצועת עזה.

למרות התגובה, בעוטף עזה יש מי שמתחו ביקורת על מדיניות צה"ל והממשלה. יו"ר ועד נתיב העשרה, מעיין שניאור, קראה לממשלה "לשים קץ למצב הבלתי נסבל של השקט המדומה והמתוח". היא תיארה כי אמש עבר על התושבים "עוד שישי של 'הפתעות בעוטף'. בהלה, חרדה, מתח, לילה של ציפייה לתגובה משמעותית והופ... חזרה לשגרה".

"צרור רקטות כזה כבר רחוק מלהיות ירי בודד וטועה", הדגישה שניאור. "אסור לנו בשום פנים ואופן לעבור על זה לסדר היום. אנו חוששים מאוד שטרם נאמרה המילה האחרונה".

עוד בוואלה!

גנץ בעצרת לזכר רבין: ההסתה שבגללה נרצח מרימה ראש

לכתבה המלאה
רצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל מטרות, בהם מתחמי צבא רבים ותשתיות תת-קרקעיות. 2 בנובמבר 2019. רויטרס
"מצב בלתי נסבל של שקט מדומה ומתוח". הריסות ברצועת עזה בעקבות תקיפת צה"ל, הבוקר/רויטרס

מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה, מחתה על הקיפאון הפוליטי שמעכב את הקמת הממשלה. "לאחר תקופה ארוכה מדי שהמדינה שלנו מתנהלת ללא ממשלה פעילה, הגיע הזמן שנבחרי הציבור בישראל יקימו ממשלה, תהיה אשר תהיה, ושאותה ממשלה שתקום תיזכר בתושבי הנגב המערבי שחיים כבר זמן רב מדי בשגרת חירום, ותעשה כל מה שצריך כדי לספק לנו ביטחון ותחושת ביטחון", אמרה כהן. "שגרת החירום וימי קרב כמו זה שהיה אתמול לא מכבד מדינה ריבונית שלה הצבא החזק החכם והמוסרי בעולם".

מנגד, ממלא מקום ראש העיר נתיבות, יעקב מעלימי, הביע תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו. לדבריו, "תושבי נתיבות סומכים ידיהם בראש הממשלה ואיתו חברי הקבינט שעושים כל אשר צריך בכדי להחזיר את השקט על כנו. מודה לבורא עולם שלא היו פגיעות בנפש, אך עלינו להיות ערוכים לכל תרחיש, ובוודאי שאין לסמוך על הנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully