וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטחים על עוטף עזה: 8 שיגורים יורטו, פגיעה בחצר בית בשדרות

עשרה שיגורים זוהו לשטח ישראל, ושמונה מהם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. אחת הרקטות פגעה ישירות בחצר בית בשדרות וגרמה נזק למבנה. הדיירים שהו במרחב המוגן ולא נפגעו. נתניהו בקשר שוטף עם הרמטכ"ל, במשטרה קיימו הערכת מצב. דיווח: צה"ל תוקף בתגובה לירי הרקטות

צילום: שי מכלוף, עריכה: שאול אדם

מטח על עוטף עזה - עדכונים אחרונים:

  • שורת התרעות צבע אדום נשמעו בעוטף עזה
  • צה"ל: עשרה שיגורים זוהו מהרצועה, שמונה מהם יורטו על ידי כיפת ברזל
  • רקטה פגעה ישירות בחצר בית בשדרות; הדיירים לא נפגעו
  • דיווח: צה"ל תוקף בתגובה לשיגורים

מטחי רקטות נורו הערב (שישי) מרצועת עזה לשטח ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו עשרה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, ששמונה מהם יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. אחת מהרקטות פגעה ישירות בחצר בבית בשדרות, מבלי לגרום לנפגעים. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, צה"ל תוקף בתגובה לשיגורי הרקטות.

בעקבות המטחים, התרעות צבע אדום נשמעו בשדרות, שער הנגב, ניר עם ויישובים נוספים. הרקטה פגעה בחומה שבחזית הבית ובעיריית שדרות מסרו כי צוותי העירייה נמצאים במקום. מהמשטרה נמסר כי שוטרים וחבלנים הוזעקו אל הבית שנפגע, וחבלני המשטרה פועלים במקום.

דיירי המבנה - זוג בשנות ה-40 לחיים וילדיהם - שהו במרחב מוגן ולא נפגעו. "היה פיצוץ גדול", סיפר אחד מבני המשפחה. "חלקנו היינו בממ"ד, יש נזק גדול לבית". לא היו נפגעים מפגיעת הרקטות, אך אישה בת 65 נפצעה באורח קל בזמן ריצה למרחב המוגן. היא סובלת מפגיעה בגב וברגל.

הבית שנפגע ישירות מרקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. יניב כליף, מערכת וואלה!
הבית שנפגע בשדרות/מערכת וואלה!, יניב כליף
הבית שנפגע ישירות מרקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. יניב כליף, מערכת וואלה!
הבית שנפגע בשדרות/מערכת וואלה!, יניב כליף

פראמדיק מד"א אלכס קוסינוב סיפר כי "כשהגענו לרחוב הייתה המולה רבה. בסמוך היו מספר מכוניות עם שמשות מנופצות. דיירי הבית שנפגע, זוג בשנות ה-40 וילדיהם היו במבנה סמוך. הם סיפרו לנו שמיד עם הישמע האזעקה הם נכנסו למרחב מוגן ויצאו כעבור מספר דקות. הם לא נפגעו ולא נזקקו לטיפול רפואי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים קשר שוטף עם הרמטכ"ל ועם הצמרת הביטחונית ומנחה על הפעולות הנדרשות. במקביל, במחוז הדרומי של משטרת ישראל קיימו הערכת מצב מיוחדת לאור המצב הביטחוני. במהלך הישיבה, הוחלט על חיזוק מערכי השיטור, שכולל פריסת שוטרים ולוחמים ברחבי הארץ. "אנו מבקשים מהציבור להימנע מסיכון עצמי מיותר ולא להתקרב לזירות ושרידי נפילות עוד בטרם נבדקו על ידי הגורמים המקצועיים במשטרת ישראל", הדגישו במשטרה. "הגעת אזרחים אל זירות אלו לצערנו פרט לסיכון מהווים גם הפרעה לכוחות המשטרה וההצלה השונים לבצע עבודתם".

הבית בו פגעה רקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
זירת הפגיעה בשדרות, הערב/שי מכלוף

בעקבות השיגורים, תנועת הצופים החליטה לפנות כ-600 חניכים מהנהגת דרור שבאזור השרון, ששהו באזור והיו אמורים להעביר את הלילה בפארק הבשור במועצה האזורית מרחבים. התלמידים, משבט בן יהודה, נסעו לטיול פתיחת שנה אך הוחזרו בלחץ ההורים, ובמשך הלילה כמה מאות תלמידים ואנשי צוות יוחזרו לביתם.

אחת השכנות של המשפחה שביתה נפגע מרקטה סיפרה כי היא שהתה בממ"ד עם משפחתה בעת הפגיעה."לפני זה היה מטח של רקטות יותר גדול, והיינו עם כל המשפחה. היה מטח גדול ושמענו בומים. ואז אחי אומר: זאת הייתה נפילה", סיפרה.

לדבריה, "קשה להבדיל כי נפילה וכיפת ברזל זה כבר נשמע לנו כמו אותו בום. שמענו פיצוץ חזק אבל לא ידענו להבדיל מרוב שאנחנו רגילים לפיצוצים". היא תיארה שכשהם יצאו החוצה, "ראינו התקהלות ועשן והבנו שזה נפל קרוב. זאת הרגשה של לחץ".

מכונית ועליה סימני רסיסים ליד הבית בו פגעה רקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
מכונית עם סימני רסיסים סמוך לזירת הפגיעה בשדרות/שי מכלוף

אלברט אבוחצירה, תושב שדרות שגר בסמוך לבית שחצרו נפגע, סיפר גם הוא כי היה "פיצוץ אדיר" והביע ייאוש מהמצב. לדבריו, זאת לא הפעם הראשונה שבה רקטה נוחתת בסמוך אליו. "זאת הייתה הפעם השנייה שאני מרגיש פיצוץ כזה באזור. פעם שעברה נפל בבית פה ממול, כשיצאתי לעבודה ב-6:00 בבוקר. בדרך נס לא נפגעתי. הפעם זה אותו דבר".

"אני חושב שאנחנו חיים פה בנס", אמר אבוחצירה. "אנחנו במצב בלתי נסבל. צריך לעשות משהו. הילדים זה לא ילדים, הנכדים זה לא נכדים, כולם חיים פה בבהלה. כל טיל שנופל, המצב הוא בלתי נסבל. חלאס, מספיק".

אבוחצירה גר בשדרות משנת 1983 - אך הוא מוכן לעזוב. "אי אפשר להתרגל לזה", אמר. "זה כבר מתחיל להתקרב לך לבית. הרסיסים נופלים לך לבית. הנזקים אדירים. בוא תראה את הילד שלי, ילד בגיל 30 בקושי יכול לצייץ. חלאס, זה בלתי נסבל, אתה כבר לא מסוגל לרוץ לממ"ד. שיתנו לי כסף, אני עף מפה. פעם הבאה זה יהיה הבית שלי. אני מוכן לעוף מפה".

הבית שנפגע ישירות מרקטה בשדרות, 1 בנובמבר 2019. יניר יגנה
הבית שנפגע בשדרות/יניר יגנה

ההתרעות נשמעות אחרי יום שישי נוסף שבו התחוללו הפגנות מול גדר המערכת בגבול רצועת עזה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, נפצעו 83 מפגינים, בהם 55 מירי חי של צה"ל.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל אל-חיה, אמר במהלך ההפגנות כי "אנו נערכים ליום הישועה מהכיבוש הישראלי ומכינים את הזירה המדינית באזור. אמריקה לא תישאר בכוחה ואין עתיד לכיבוש הישראלי על אדמת פלסטין".

אל-חיה הוסיף כי "לעזה יש את כל היכולות והעמידה והאיתנה הדרושים לניצחון על האויב. התהלוכות היום מדגישות כי העם הפלסטיני נחוש להסיר את הצהרת בלפור ומבקש מבריטניה להתנצל עליה".

הנחיות פיקוד העורף:

ניידות מחוץ לבית שנפגע פגיעה ישירה מרקטות בשדרות, 1 בנובמבר 2019. שי מכלוף
אזור זירת הפגיעה בשדרות, היום/שי מכלוף
יירוט כיפתך ברזל לאחר התראת צבע אדום בעוטף עזה, 1 בנובמבר 2019. איתי אבני, צילום מסך
תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים. צילום מסך מתיעוד מעוטף עזה/צילום מסך, איתי אבני

ביום שלישי, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו כלי טיס בלתי מאויש מעל רצועת עזה, שטס בגובה של 12 אלף רגל. גורם המצוי בפרטי האירוע אמר כי ברגע שהמל"ט הפלסטיני טיפס לגובה של 12 אלף רגל, הוא איים על מרחב כלי הטיס הישראליים, ולכן הוחלט להפיל אותו. על פי הודעת דובר צה"ל, מטוסי הקרב הוזנקו לעבר כלי הטיס לאחר שטס "בגובה חריג" בשמי הרצועה.

(עדכון ראשון: 21:03)

הפגנות בגבול רצועת עזה, 1 בנובמבר 2019. רויטרס
עשרות נפצעו. ההפגנות בגבול רצועת עזה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully