וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה על הירי למל"ט צה"ל: "המטרה - לנקות את שמי לבנון מהם"

יפעת רוזנברג

1.11.2019 / 16:31

מזכ"ל חיזבאללה אמר על שיגור טיל הנ"מ לכלי הטיס הבלתי מאויש של צה"ל כי ארגונו ימשיך לפעול נגד כלי טיס ישראליים במרחב האווירי של המדינה. לדבריו, "ההתנגדות הוכיחה לאויב שהיא העזה להשתמש בנשק בניגוד למה שהוא חושב"

עריכה: שאול אדם

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אמר היום (שישי) כי המטרה האמיתית של הירי לעבר המל"טים הישראליים היא "לנקות את המרחב האווירי הלבנוני מהם" וכי משימה זו תימשך. בנאומו, שאותו נשא יום אחרי שיגור טיל הנ"מ לעבר כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל, אמר מנהיג הארגון השיעי כי "ההתנגדות הוכיחה לאויב שהיא העזה להשתמש בנשק בניגוד למה שהוא חושב". על רקע ההפגנות הנמשכות במדינה זה שבועיים, הוא הבהיר כי ההתנגדות היא "מציאות קיימת שאינה מושפעת מהפתתחויות פנימיות או אזוריות".

חיזבאללה קיבל אחריות על שיגור הטיל לעבר כלי הטיס הבלתי מאויש של צה"ל שבוצע אתמול משטח לבנון. עם זאת, בארגון טענו כי לא הפילו את המל"ט, אלא הרחיקו אותו מהמרחב האווירי הלבנוני - וזאת למרות הדיווחים ברשת אל-מנאר על הפלתו. גם דובר צה"ל מסר כי הכלי לא נפגע.

בנוסף לתקרית הביטחונית, נאומו של נסראללה מגיע על רקע המחאה המתמשכת במדינה, שהובילה להתפטרותו של ראש ממשלת לבנון סעד אל-חרירי. "מה שקרה בשבועיים האחרונים הותיר פצעים עמוקים, אבל האינטרס הלאומי יגבר על כך", אמר נסראללה. "ללבנונים יש שכל וניסיון ויכולת שיכולים לסייע להם לצאת מהמשבר".

חסן נסראללה נואם באל-מנאר. 1 בנובמבר 2019. צילום מסך
נסראללה נואם, היום/צילום מסך

נסראללה הוסיף כי "הלבנונים הצליחו להימנע מכאוס שחלק קיוו לו ובהמשך ממלחמה פנימית". הוא האשים כי ישנם גופים שמקווים למלחמת אזרחים בלבנון. "העלבונות בשבועיים האחרונים והפגיעה בכבוד והסתה לא היו ספונטניים, אלא מכוונים. חלק מאלה שדחפו לעלבונות רצו ליצור מלחמה פנימית". עוד הוסיף כי זו "זכותו הטבעית" של העם הלבנוני למחות, אך הזהיר כי "עליו לכבד את המחאה שלו ואת הבמה שלו".

נסראללה דחה את הטענה שממשלת לבנון היא "ממשלת חיזבאללה", וטען כי מדובר ב"ניסיון שבא מבחוץ ונועד להטיל על חיזבאללה את האחריות לכישלון או לשחיתות אל הממשלה". לדבריו, "בחיזבאללה לא מחזיקים במשרד חשוב ואין להם השפעה על המצב הכלכלי. אני אומר לכם שחיזבאללה הוא לא הגורם הכי חזק בממשלה. בכל הממשלות היו החלטות שלא הסכמנו להן". עוד הוסיף כי "אנחנו לא מודאגים בגלל שאנחנו חזקים. זו התקופה שבה ההתנגדות בלבנון היא הכי חזקה".

בנוגע להתפטרותו של אל-חרירי, אמר מזכ"ל חיזבאללה כי "אמרנו שאנחנו לא קוראים להתפטרות כי זה לא יועיל לעם שנמצא ברחובות. אמרתי לאנשים שלא מחיזבאללה שיישארו ברחובות. לא ביקשנו לפנות את הכיכרות". הוא הוסיף כי "אנחנו חוששים שזה יוביל לוואקום. אנחנו רוצים בטובת העם".

עוד בוואלה!

מול איומי נסראללה: יריית הפתיחה בקרב על חופש הפעולה של חיל האוויר

לכתבה המלאה
נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מוקרן באשורה שבדרום ביירות בירת לבנון ב-31 באוגוסט 2019. רויטרס
הקרנת נאומו של נסראללה בביירות, לפני כחודש/רויטרס

שני גורמים אמריקניים טענו כי ממשל ארצות הברית הקפיא העברת סיוע ביטחוני בסך 105 מיליון דולר ללבנון. לדבריהם, מחלקת המדינה עדכנה את הקונגרס על המהלך, אולם הם לא פירטו מדוע. משרד החוץ הישראלי העביר בימים האחרונים מסרים לארצות הברית, צרפת, ומדינות נוספות באירופה ובהם עמדת ישראל, לפיה יש להתנות כל סיוע בינלאומי ללבנון, בטיפול של ממשלתה בסוגיית הטילים המדויקים והרחקת חיזבאללה ממוקדי הכוח השלטוניים והכלכליים במדינה.

הירי לעבר המל"ט הישראלי לא היה התקרית היחידה בעת האחרונה, ולפני שבוע הופל רחפן ישראלי בדרום לבנון. חיזבאללה איים בעבר להגיב לגיחות של חיל האוויר הישראלי מעל שמי לבנון, לאחר שיוחסה לישראל פגיעה באמצעות רחפנים ברכיב לייצור טילים מדויקים בביירות. גם האיראנים פיזרו איומים לאחרונה ואמרו כי יגיבו לכל תקיפה של צה"ל בסוריה. נסראללה אף הצהיר בחודש שעבר כי "ישראל צריכה לדעת שהמרחב האווירי שלנו לא פתוח לרחפנים שלה. הנקמה על התוקפנות הישראלית היא בלתי נמנעת".

(עדכון ראשון: 15:51)

תומכי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בשיירה בדרום לבנון, 25 באוקטובר 2019. רויטרס
תומכי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בשיירה בדרום לבנון, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully