וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: הוקפא סיוע צבאי בסך 105 מיליון דולר ללבנון

1.11.2019 / 12:14

הגורמים לא הסבירו מדוע החליט ממשל טראמפ לעצור את אספקת הציוד שנועד לסייע למדינה בביטחון גבולותיה. ההחלטה התקבלה אחרי התפטרותו של אל-חרירי מראשות הממשלה, על רקע המחאה הגדולה במדינה. בוושינגטון חוששים מההשפעה הגוברת של חיזבאללה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הממשל האמריקני הקפיא העברת סיוע ביטחוני בסך 105 מיליון דולר ללבנון - כך אמרו הלילה (שישי) שני גורמים אמריקניים. שני הגורמים, שדיברו בעילום שם, אמרו כי מחלקת המדינה עדכנה את הקונגרס על המהלך, אולם הם לא פירטו מדוע. מחלקת המדינה סירבה להגיב.

הממשל ביקש לאשר את הסיוע החל ממאי, בטענה שהוא הכרחי עבור לבנון כדי להגן על גבולותיה. הסיוע כולל ציוד ראיית לילה וכלי נשק לאבטחת הגבול, אולם וושינגטון הביעה את חששה שוב ושוב מהשפעתו הגוברת של חיזבאללה ואיראן על הנעשה בממשלה.

בעקבות התפטרות ראש הממשלה סעד אל-חרירי ביום שלישי על רקע הפגנות הענק במדינה, שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו קרא להנהגה בביירות לעזור בהקמת ממשלה חדשה שתענה על דרישות העם. הוא קרא למיגור השחיתות שמעכבת רפורמות כלכליות הכרחיות הנחוצות לקבלת כספים מגורמים בינלאומיים.

שוטרים מפרידים בין תומכי חיזבאללה לבין מפגינים, ביירות, לבנון, 29 באוקטובר 2019. רויטרס
כוחות ביטחון מפרידים בין תומכי חיזבאללה למפגינים בביירות, שלישי/רויטרס

גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מאמין שהסיוע הביטחוני נחוץ ללבנון, מכיוון שהיא נאבקת בחוסר יציבות לא רק בתוך ממשלתה שלה אלא באזור כוללו, והיא משכנת בשטחה אלפי פליטים מסוריה השכנה. הגורם אמר כי חשוב במיוחד לחזק את צבא לבנון, שאותו הגדיר כאחד המוסדות המתפקדים ביותר במדינה כיום , בעיקר בשל התמיכה בוושינגטון. הוא אמר כי הפסקת הסיוע ללבנון עשויה לסלול את דרכה של רוסיה.

רוסיה הרחיבה את השפעתה בסוריה מאז הודיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על הסגת הכוחות מצפון-מזרח המדינה. לבנון מנהלת דיונים עם תורמים זרים על סיוע בינלאומי זה חודשים. לפני שהתפטר, אל-חרירי לא הצליח לשכנע תורמים זרים להעביר סיוע של 11 מיליארד דולר שהובטחו לו בכנס שנערך בפריז בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully