וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: להתנות את הסיוע לישראל תהיה טעות עצומה

למרות התנגדותו להתנחלויות, סגן הנשיא לשעבר שלל את האפשרות להשתמש בסיוע כלכלי בתור מנוף לחץ על בעלות ברית של ארה"ב. "זו שערורייה בעיניי", אמר ביידן. האפשרות להתנות את הסיוע לישראל הועלתה על ידי יריביו למרוץ הדמוקרטי מהאגף הפרוגרסיבי של המפלגה, וורן וסנדרס

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ו ביידן שלל את האפשרות שהסיוע לישראל יותנה בהקפאת הבנייה בהתנחלויות. זאת בניגוד לעמדותיהם של יתר המועמדים הבולטים בפריימריז הדמוקרטיים לקראת הבחירות לנשיאות בשנה הבאה. ביידן אמר אתמול (חמישי) לכתבים בעת אירוע קמפיין באיווה כי הוא מתנגד להתנחלויות של ישראל, אולם אמר השימוש בסיוע כלכלי בתור מנוף לחץ על בעלת ברית של ארצות הברית הוא "טעות עצומה".

"הביטו, אמרתי מההתחלה בקולי שאני נגד ההתנחלויות, ואני חושב שזו טעות, ונתניהו יודע את העמדה שלי", אמר ביידן לכתבים. "אבל הרעיון שאנחנו נתנה את הסיוע הצבאי מישראל בתנאי שהם ישנו מדיניות מסוימת היא שערורייה בעיניי".

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר ומועמד דמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, בכנס בוחרים בקולומביה שבצפון קרוליינה, ארה"ב, 27 באוקטובר 2019. רויטרס
"זו תהיה טעות עצומה". ביידן/רויטרס

האפשרות להפסקת הסיוע האמריקני לישראל על בסיס היחס שלה לפלסטינים הועלה על ידי יריביו של סגן הנשיא לשעבר במרוץ, בהם הסנאטורים אליזבת וורן וברני סנדרס המשתייכים לאגף הפרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית. "המדיניות הרשמית של ארצות הברית היא תמיכה בפתרון שתי המדינות, ואפילו אם ישראל נעה לכיוון ההפוך, הכול עדיין על השולחן", אמרה וורן, שהציעה להעניק סיוע לישראל אם תקפיא את הבנייה בהתנחלויות.

סנדרס אמר בוועידת ג'יי סטריט כי "עלינו להגיד לישראל, אם את רוצה סיוע צבאי את צריכה לשנות את המדיניות כלפי עזה". הוא הוסיף כי "זו לא אנטישמיות להגיד שממשלת נתניהו גזענית, זו עובדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully